Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon

Startet av Philip Marlowe, tirsdag 15. oktober 2013, klokken 01:39

« forrige - neste »

laumb


gbzdoc

Jøss, lurer på om de elektroniske da blir option, eller om de ender opp som en kuriositet. :D

Liker de "gamle" jeg da...
(Så lenge de virker, selvsagt.)

Milzit

Sitat fra: Restusj på tirsdag 17. desember 2013, klokken 23:06
På forsiden av den oppdaterte brukermanualen vises illustrasjonsbilde av en TMS med "vanlige" dørhåndtak. Interessant, men så er bildet kun en illustrasjon... Har de tatt til fornuft og lager noe mer brukervennlige håndtak for neste versjon TMS som kan virke livet ut?
Jeg håper da ikke det...jeg er veldig fornøyd med håndtakene

Cecilie

Jeg har et litt ambivalent forhold til dørhåndtakene. På den ene siden syns jeg de er veldig kule, og at de er en del av identiteten til bilen. På den andre siden har jeg allerede klart å få fingrene mine klemt i dem en gang  :o
Det var faktisk ganske vondt ... Selv om de gikk ut igjen, så rakk de å klemme ganske hardt først.
De håndtakene lever litt sitt eget liv. Jeg kommer ofte til bilen bakfra (parkerer i fellesgarasje), og starter kanskje med å trekke ut ladingen og legge kabelen i bagasjerommet. Mens jeg holder på med det hender det jo at håndtakene går ut, men når jeg da lukker bagasjeromsdøra og går fram til førerdøra, så har de flere ganger trukket seg inn akkurat i det jeg skal til å åpne døra  ??? (og det var jo nettopp i en sånn situasjon fingrene mine ble klemt...)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Cirion

Klemt av dørhåndtakene så det gjør vondt? Det er ikke en motor som trekker de tilbake, de er kun fjærbelastet. Det er en motor som dytter dem ut, som trekker seg tilbake og lar fjørene trekke tilbake håndtaket. Dermed går det fint ann å holde håndtaket mens mekanismen bak trekker seg tilbake.

Dro du til deg honda i refleks, og fikk vodt på grunn av at du dro hånden feil? Eller er dine håndtak annerledes fra mine. Prøv selv og hold igjen håndtaket når resten trekker seg inn, ikke dra det ut så døren åpner seg, men bare holde igjen. Helt udramatisk, og bør fjerne frykten for håndtaket.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ebbrey

Har vært overrasket over hvor perfekt dørhåndtakene fungerer hittil. Hadde sett for meg at disse skulle styre mye når man kobler til lading osv. Men hos meg så åpner de akkurat i tide mens jeg strekker hånda mot førerdøra hver gang. Trodde ikke proximity detection eller hva det heter klarer å være så nøyaktig.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

BMW850

Egentlig...når det gjelder håndtakene, det er jo bare en gimmick uten noe god grunn. Det er kult og alt det der, det skal jeg være enig i. Veldig mange håndtak også på eldre biler ligger jo innfelt. Så den luftmotstand fordelen er vel egentlig bare en hype! Håper bare de fungerer som de skal etter noen år  ::) Men for all del...det er kult og jeg liker det ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

satheesh.net

Sitat fra: Cirion på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:02
Klemt av dørhåndtakene så det gjør vondt? Det er ikke en motor som trekker de tilbake, de er kun fjærbelastet. Det er en motor som dytter dem ut, som trekker seg tilbake og lar fjørene trekke tilbake håndtaket. Dermed går det fint ann å holde håndtaket mens mekanismen bak trekker seg tilbake.

Dro du til deg honda i refleks, og fikk vodt på grunn av at du dro hånden feil? Eller er dine håndtak annerledes fra mine. Prøv selv og hold igjen håndtaket når resten trekker seg inn, ikke dra det ut så døren åpner seg, men bare holde igjen. Helt udramatisk, og bør fjerne frykten for håndtaket.

+1


;)

Trøndertesla

Sitat fra: ebbrey på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:19
Har vært overrasket over hvor perfekt dørhåndtakene fungerer hittil. Hadde sett for meg at disse skulle styre mye når man kobler til lading osv. Men hos meg så åpner de akkurat i tide mens jeg strekker hånda mot førerdøra hver gang. Trodde ikke proximity detection eller hva det heter klarer å være så nøyaktig.

Helt enig! De åpner akkurat riktig hver gang, ca. 15 cm før hånda rekker frem, langt bedre enn forventet.  Enig at det er mest gimmick og at luftmotstandsargumentet er litt svakt. Men for all del - jeg håper for  fremtidige Teslaees at de beholder denne gimmicken  8)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

sn0le

@Restusj:
Faktisk ikke dumt. Hvis dette ble et tilvalg som kostet penger, og som resulterer i at prisen på bilen uten fancye dørhåndtak blir litt rimeligere så ville jeg valgt de ikke-fancye.
Sånne mekaniske greier er fancy, men kan også være kilde til mye tull.
Noen ganger er det enkleste det beste.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

kristmara

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 18. desember 2013, klokken 15:51
Sitat fra: ebbrey på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:19
Har vært overrasket over hvor perfekt dørhåndtakene fungerer hittil. Hadde sett for meg at disse skulle styre mye når man kobler til lading osv. Men hos meg så åpner de akkurat i tide mens jeg strekker hånda mot førerdøra hver gang. Trodde ikke proximity detection eller hva det heter klarer å være så nøyaktig.

Helt enig! De åpner akkurat riktig hver gang, ca. 15 cm før hånda rekker frem, langt bedre enn forventet.  Enig at det er mest gimmick og at luftmotstandsargumentet er litt svakt. Men for all del - jeg håper for  fremtidige Teslaees at de beholder denne gimmicken  8)

Jeg er ikke helt fornøyd med rekkevidden, men det er kanskje fordi jeg har Leaf-nøkkelen på samme knippe? Hvis jeg har nøkkel i tykk jakkelomme eller i veske må jeg ofte ta ut nøkkelen eller i alle fall snu litt på den i lomma eller veska før bilen reagerer, uansett hvor nærme speilet jeg holder den. Det er bedre på Leafen, for der holder det alltid å ha nøkkelen i nærheten. (Kanskje det bare er batteriproblemer selv om den alltid har vært slik, for når jeg sitter inni bilen merker den heller ikke nøkkelen hvis den ligger i veska i baksetet eller bak leaf-nøkkelen eller telefonen i en tykk lomme. I Leafen kan den godt ligge i vogna i bagasjerommet uten problemer.)

Høgis

Sitat fra: kristmara på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:05
Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 18. desember 2013, klokken 15:51
Sitat fra: ebbrey på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:19
Har vært overrasket over hvor perfekt dørhåndtakene fungerer hittil. Hadde sett for meg at disse skulle styre mye når man kobler til lading osv. Men hos meg så åpner de akkurat i tide mens jeg strekker hånda mot førerdøra hver gang. Trodde ikke proximity detection eller hva det heter klarer å være så nøyaktig.

Helt enig! De åpner akkurat riktig hver gang, ca. 15 cm før hånda rekker frem, langt bedre enn forventet.  Enig at det er mest gimmick og at luftmotstandsargumentet er litt svakt. Men for all del - jeg håper for  fremtidige Teslaees at de beholder denne gimmicken  8)

Jeg er ikke helt fornøyd med rekkevidden, men det er kanskje fordi jeg har Leaf-nøkkelen på samme knippe? Hvis jeg har nøkkel i tykk jakkelomme eller i veske må jeg ofte ta ut nøkkelen eller i alle fall snu litt på den i lomma eller veska før bilen reagerer, uansett hvor nærme speilet jeg holder den. Det er bedre på Leafen, for der holder det alltid å ha nøkkelen i nærheten. (Kanskje det bare er batteriproblemer selv om den alltid har vært slik, for når jeg sitter inni bilen merker den heller ikke nøkkelen hvis den ligger i veska i baksetet eller bak leaf-nøkkelen eller telefonen i en tykk lomme. I Leafen kan den godt ligge i vogna i bagasjerommet uten problemer.)

Syntes de fungerer veldig bra, men har lagt merke til at det ikke er lurt å ha nøkkelen i lomma mens jeg vasker bilen. Da flyr de ut og inn hele tiden.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

hoffa

Håper virkelig de ikke fjerner denne finessen på bilen. Dørhåndtakene er en av flere ting som utgjør helheten eller identiteten på bilen, gimmick eller ikke.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Birger

Sitat fra: kristmara på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:05
Jeg er ikke helt fornøyd med rekkevidden, men det er kanskje fordi jeg har Leaf-nøkkelen på samme knippe? Hvis jeg har nøkkel i tykk jakkelomme eller i veske må jeg ofte ta ut nøkkelen eller i alle fall snu litt på den i lomma eller veska før bilen reagerer, uansett hvor nærme speilet jeg holder den. Det er bedre på Leafen, for der holder det alltid å ha nøkkelen i nærheten. (Kanskje det bare er batteriproblemer selv om den alltid har vært slik, for når jeg sitter inni bilen merker den heller ikke nøkkelen hvis den ligger i veska i baksetet eller bak leaf-nøkkelen eller telefonen i en tykk lomme. I Leafen kan den godt ligge i vogna i bagasjerommet uten problemer.)
Har du byttet batteri på nøkkelen?

Jeg fikk høre at nøklene transporteres i bilen fra fabrikk og dermed kan drive å kommunisere hele tiden med bilen. Dermed kan batteriet bli svekket.

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Andrewas

Måtte bytte batteri i fob'en allerede etter ca 2 mnd. Synes det begynner å bli svakt igjen (fått noen meldinger om "key not detected in car" i det siste.

Kanskje ikke så lurt å ha nøkkelen i lomma alltid?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA