Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

komunikasjon med Odb2. pluss batteri spørsmål

Startet av ellinger, tirsdag 15. oktober 2013, klokken 01:01

« forrige - neste »

stiantveitofficial

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. februar 2014, klokken 08:38
Tja, man holder vel på å teste noen slike? Tipper resultatet av testingen har noe med dette å gjøre.

Uansett ikke veldig bra når Tesla sin representant fortalte meg at bilen kunne lade på chademo under prøvekjøringen tidlig i mai 2013. Adapteret var like rundt hjørnet...

Jeg håper at Tesla lykkes og har satset 700.000 på det, men selskapets forhold til tid og lovnader later til å være en smule spansk.

Heller ikke bra siden jeg var innom Tesla i går og selgeren sa, uten at eg spurte om det; "Du har alle lademuligheter, også CHAdeMO".
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

sven erik

pwb

Litt artig å lese om alle Tesla greiene og hva selger sier, er ikke en Tesla selger en bilseger og hvorfor skal en som selger Tesla være annerledes enn andre bilsegere? Husk på at en selger skal selge en bil og må han pynte litt på sannheten så gjør han gjerne det, en bilseger er ikke der for å hjelpe kjøperen, han er der for å tjene penger. Det er vel en grunn til at bilselgere har frynsete rykte? Alt en bilselger sier må man gå ut fra at er tull og så må man sjekke opp selv.

Lanber

Det ble tidlig etablert et begrep som heter "2 Tesla uker"

Ja det er frustrerende å forholde seg til at det er ulik informasjon ute blant oss kunder og selgere.
Når vi ikke finner de svarene vi vil ha så leter vi på nettet og samler opp. Dette er oppsummert status på nevnte adapter som jeg vet.

Hva vet vi om CHADEMO adapter, jo at det skal komme.  Det har blitt rapportert her inne at Tesla med Tesla profilering, ie Tesla eid bil, er observert ladende på CHADEMO lader.
Altså vet vi produktet finnes og at det er under utprøving.

Lanber

Hehe, holdt på å skrive det sammen men holdt igjen.  Dette er grunnen til jeg ikke ville egne meg som bilselger, jeg er for ærlig og vil andre genuint vel....det er derfor jeg anbefaler Tesla :-)

Sitat fra: pwb på mandag 09. juni 2014, klokken 08:52
Litt artig å lese om alle Tesla greiene og hva selger sier, er ikke en Tesla selger en bilseger og hvorfor skal en som selger Tesla være annerledes enn andre bilsegere? Husk på at en selger skal selge en bil og må han pynte litt på sannheten så gjør han gjerne det, en bilseger er ikke der for å hjelpe kjøperen, han er der for å tjene penger. Det er vel en grunn til at bilselgere har frynsete rykte? Alt en bilselger sier må man gå ut fra at er tull og så må man sjekke opp selv.

OddB

I motsetning til vanlige bilselgere får ikke Teslas selgere provisjon.
Jeg tror det meste av feilinformasjon som er gitt bunner i dårlig informasjonsflyt internt .De vet ofte like lite som oss.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kallagtunet

Provision er innført etter det jeg forstår... Uten at det har redusert troverdigheten til det som kommer ut av selger munn vesentlig. Men så er sagt så har troverdigheten vært så lav lenge at det skal godt gjøres å gjøre den lavere dessverre. Det gode med det er at det bør  være enkelt å ta grep for å bli bedre.

Ofolde

Jeg kjøpte og fikk utlevert adapter i dag på Forus.
TMS85

Tekberg

Sitat fra: Ganddal på torsdag 12. juni 2014, klokken 17:50

Hvilken adapter fikk du med i dag?
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

El-boy

Sitat fra: Ganddal på torsdag 12. juni 2014, klokken 17:50
CHAdeMO adapter? blått, rødt eller nytt schuko ??

Jeg antar for egen regning at dette nå være CHAdeMO i og med dette postes under tråden for CHAdeMO...

Da er det ikke så lenge til jeg får mitt c",)

Ofolde

Sorry for bruk av feil ord. :-[ Dette står på fakturaen fra Tesla:

CHARGING CABLE,TYPE 2,3 PH,32A (1039810-
TMS85

RaBalder

Sitat fra: Ganddal på lørdag 14. juni 2014, klokken 08:50

Det er en kabel, ikke en adapter.

Bjørn

Sitat fra: Ganddal på lørdag 14. juni 2014, klokken 08:50

Max antiklimax...!!  :-\

janlar

Ja Ja. Jeg legger ut noen bilder mens vi venter, så har vi noe og se på.
Dette fra Testen i Januar, og den virket allerede da, men noen små issues som måtte fikses.
Enjoy  8)
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

Muffinman

Tydelig at man har tro på at ladeporten er godt skrudd fast, for et monster av en adapter...

Det trenger jo ikke være at den ikke virker som stopper lanseringen. Det kan like godt være godkjenninger, manglende samsvar med standarder/regelverk. Å konstruere en slik sak med tilhørende elektronikk er neppe vanskelig, men om man underveis oppdager at man har oversett noe i regelverket som vanskelig/umuliggjør å få en slik dings godkjent i utgangspunktet sliter man.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA