Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fiks av steinsprut (panser)

Startet av Magnus, mandag 14. oktober 2013, klokken 22:10

« forrige - neste »

Magnus

1. Trykker inn bremsen og starter bilen
2. Fortsetter å holde bremsen inne, tar av parkeringsbrems og setter bilen i D
3. Bilen starter å sige fremover, til tross for at bremsen er helt inne.

Feil eller feature?
Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

Lynet

På Leaf er det brake by wire. All bremsekraft utføres med den elektriske servoen. Det er kun hvis den svikter at det blir mekanisk kontakt mellom pedal og hovedsylinder.
Det er altså programvare som bestemmer hvor mye trykk det skal være i bremsene eller hvor mye regen det skal være.
Det er nok en aldri så liten bug i dette programmet tydeligvis!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Blip

Dette må testes. Kan ikke være iht. EU-regler...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Lynet

Sitat fra: Magnus på søndag 06. oktober 2013, klokken 18:08
1. Trykker inn bremsen og starter bilen
2. Fortsetter å holde bremsen inne, tar av parkeringsbrems og setter bilen i D
3. Bilen starter å sige fremover, til tross for at bremsen er helt inne.

Feil eller feature?

Testet på min 2011 modell, skjedde ikke på den. Seg ikke fremover før jeg slapp bremsepedalen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Hamar

Hei!
Har også opplevd dette 6 - 7 ganger i senere tid. Gjelder både D og R.
Ganske guffen følelse når bilen begynner å gå og det ikke hjelper å trykke hardere på bremsen. Må slippe bremsen helt opp og trykke den inn på nytt for at bilen skal stoppe.

Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

Magnus

Bilen er på service i dag, så skal oppdatere med hva tilbakemeldingen fra Nissan er.
Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

Blip

Jeg har også testet på min 2011. Far ikke bilen til å sige.

Spørsmål:
* Gjelder dette kun nyere (2013) evt. import-Leaf?
* Klarer du å gjenskape feilen hver gang du prøver?
* Kobler du manuelt ut "brekket", eller bruker du "bakkestart"?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Hamar

#7
Har ikke funnet noe mønster i hva som forårsaker dette. Klarer derfor ikke å provosere det frem. De gangene det har skjedd så har jeg akkurat startet bilen og satt den i D eller R. Har ikke brukt parkeringsbrems og det har stort sett vært på flatmark. Kan virke som om bremseservoen ikke har våknet enda, når bilen settes i gir.
Norsk 2012 - modell fra BNH.
Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Magnus

Bilen var på service i går, men de klarte ikke å reprodusere feilen. Det har heller ikke jeg klart i ettertid, men har opplevd at det har skjedd 5-6 ganger.

Svar på spørsmål:

* Det er en 2012-modell kjøpt fra BNH
* Det skjer ikke hver gang, men innimellom
* Kobler manuelt ut brekket, og det har alltid vært på når det har skjedd
Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA