Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon

Startet av Celter, søndag 13. oktober 2013, klokken 22:57

« forrige - neste »

Havebigfun

Nå har jeg funnet en liten sak som er særdeles irriterende- hvis baksetepassasjer på hø plass bruker feil beltelokket (til midtsetet) blir delt plinging som varer til vedkommende har funnet rett lokk.
Det er greit når man kan oppdra egen familie men med vekslende passagerer blir det irriterende.
Ståkkårs drosjesjåfører.
Kan ikke være så vanskelig å lage noe SW-løsning.

Trøndertesla

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 21. desember 2013, klokken 19:54
Tok en liten runde nå for å hente mat hos Peppes. Mulig maten er ferdig om 20 min, og jeg bare bor 5 min unna. Men drar umiddelbart etter at maten er bestilt, og kommer tilbake med et bredt glis (ikke fordi jeg gleder meg til pizza). Tenker i det stille; dette er en helt sinnssyk bil. Hvilken lykke det er at man kan kjøpe denne for (etter norsk målestokk) peanuts  ;D
Når du først nevner pizza så passer de store pizzaeskene perfekt i gulvet på passasjersiden, og der er det tilnærmet flatt. Derfor unngår man at at toppingen flyter omkring, og det er lett få få eskene ut og inn  (PS! Jeg jobber ikke som pizzabud) ;D
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på søndag 22. desember 2013, klokken 19:57
Nå har jeg funnet en liten sak som er særdeles irriterende- hvis baksetepassasjer på hø plass bruker feil beltelokket (til midtsetet) blir delt plinging som varer til vedkommende har funnet rett lokk.
Det er greit når man kan oppdra egen familie men med vekslende passagerer blir det irriterende.
Ståkkårs drosjesjåfører.
Kan ikke være så vanskelig å lage noe SW-løsning.
Har merket det samme. Stort sett fordi beltet er satt i feil hull, eller fordi noe tungt er lagt på setet i midten. Men innimellom også fordi baksetepassasjer har droppet belte. En halvveis fix er å sette midtre belte i festet sitt (for min del i hvert fall, for i midtsetet sitter det nesten aldri noen. Men de burde bygge en bedre logikk der (svært enkelt å fikse i sw!) Er det vekt i høyre baksete, men belte satt i midten - ingen alarm.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Trøndertesla på søndag 22. desember 2013, klokken 20:41
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 21. desember 2013, klokken 19:54
Tok en liten runde nå for å hente mat hos Peppes. Mulig maten er ferdig om 20 min, og jeg bare bor 5 min unna. Men drar umiddelbart etter at maten er bestilt, og kommer tilbake med et bredt glis (ikke fordi jeg gleder meg til pizza). Tenker i det stille; dette er en helt sinnssyk bil. Hvilken lykke det er at man kan kjøpe denne for (etter norsk målestokk) peanuts  ;D
Når du først nevner pizza så passer de store pizzaeskene perfekt i gulvet på passasjersiden, og der er det tilnærmet flatt. Derfor unngår man at at toppingen flyter omkring, og det er lett få få eskene ut og inn  (PS! Jeg jobber ikke som pizzabud) ;D
Takk for tipset :) All toppingen hadde blåst av og lå i bagasjerommet  ;D Neida.....joda.....neida....joda...

Neida :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toS

Sitat fra: Havebigfun på søndag 22. desember 2013, klokken 19:57
Nå har jeg funnet en liten sak som er særdeles irriterende- hvis baksetepassasjer på hø plass bruker feil beltelokket (til midtsetet) blir delt plinging som varer til vedkommende har funnet rett lokk.
Det er greit når man kan oppdra egen familie men med vekslende passagerer blir det irriterende.
Ståkkårs drosjesjåfører.
Kan ikke være så vanskelig å lage noe SW-løsning.
SW løsning? Dette er ingen feil men en feature. Sensor i setet og sensor i beltelåsen. At en og annen taxisjåfør får feilmelding på skjermen sin får heller resten av oss leve med.

Cato76

De små ting blir veldig store - spesielt når man har levert inn sin TMS på verksted for en uke og bilen man må kjøre i mellomtiden er en Toyota Yaris...

Jeg har kjørt Teslaen i 4 mnd nå (kun et par ganger lånt samboerens Citroën DS3), og blitt vant til alle funksjoner og egenskaper til Teslaen. Når jeg leverte bilen til Drammen Karosseri på onsdag så fikk jeg en Toyota Yaris (1,3l bensin) som leiebil  :( Utrolig hvor fort man glemmer å kjøre "bil". Setter meg inn i bilen og trykker inn bremsen uten at bilen starter...! OK - må tenke... trykker inn clutchen vrir om nøkkel og starter (og bråker).
Jeg høres sikkert ut som en 80 år gammel mann som kommer kjørende med høyt turtall og sluring mellom hvert girskift. På akslerelasjonsfeltet ut på E18 så føler jeg meg utrygg - bilen rekker bare å komme opp i 70km/t når jeg er ute på motorveien, bilene som kommer bak må bremse kraftig ned. Jeg bestemmer meg for å holde med i høre fil resten av veien. Dette var like greit for jeg skjønner meg ikke helt på hendlene rundt rattet - Det blinkes og spyles i hytt og gevær.

Jaja, jeg kommer meg hjem. Bilen blir stående resten av dagen. Det er ikke engang fristende å bare ta seg en liten tur på butikken for å kjøpe noe som man kanskje mangler i kjøleskapet (bare for å kjøre)...

Står opp torsdag morgen, drikker kaffen, og før jeg skal ta på skoene åpner jeg appen på Iphonen for å starte varmeapparatet, men nei, kommer på at i dag kjører jeg YARIS.

Yarisen gidder engang ikke å hilse meg velkommen meg å strekke ut en hånd(taket) til meg. Og vel fremme på jobben har jeg lenger ikke min "faste" plass, men må parkere med de "andre"...  ;)

Nei, dere som klager på at man kan bomme på beltefestet i baksetet eller at setene mangler bittelitt sidestøtte - PRØV EN TOYOTA YARIS  :o

Uansett, det finnes noe positivt med Yarisen - Oppturen når jeg får tilbake Teslaen blir MYE større  ;)  :D  ;D  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

dotten

jeg skal kjøpe 4 belte ting på ebay, rettogslett for ha om jeg må flytte eller noe..

Evt noen som vet om man kan slå av sensorene?
S85

P85D fra mars 2015

Lokführer

Jeg kjørte Audi med v6 og biturbo i dag, en bil jeg drømte om for 10 år siden. Skuffelsen ble stor. så stor at jeg måtte trekke litt på smilebåndet, for Tesleaen er så sinnsykt mye bedre! Hilsen fra pensjonert elbilhater/fossilbilfantast som ikke er i tvil om hva som vil bestå i fremtiden.
Bensin lissom, lol.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

hma

Sitat fra: Lokführer på fredag 10. januar 2014, klokken 15:30
Hilsen fra pensjonert elbilhater/fossilbilfantast som ikke er i tvil om hva som vil bestå i fremtiden.
Bensin lissom, lol.
+1 :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

erot

#69
Sitat fra: toS på mandag 23. desember 2013, klokken 16:45
Sitat fra: Havebigfun på søndag 22. desember 2013, klokken 19:57
Nå har jeg funnet en liten sak som er særdeles irriterende- hvis baksetepassasjer på hø plass bruker feil beltelokket (til midtsetet) blir delt plinging som varer til vedkommende har funnet rett lokk.
Det er greit når man kan oppdra egen familie men med vekslende passagerer blir det irriterende.
Ståkkårs drosjesjåfører.
Kan ikke være så vanskelig å lage noe SW-løsning.
SW løsning? Dette er ingen feil men en feature. Sensor i setet og sensor i beltelåsen. At en og annen taxisjåfør får feilmelding på skjermen sin får heller resten av oss leve med.

Selvsagt skal det være slik. Det han mente var at SW kan programmeres til å godta hvilken som helst av de to beltelåsene ved passasjer i høyre eller midt bak. En enkel løsning på alt maset på baksetepassasjerene som klikker inn i feil. I dagens teknologiske samfunn er ofte fraser som inneholder "..må kunne leve med..." ikke gangbare lenger.

Havebigfun

Sitat fra: erot på fredag 10. januar 2014, klokken 17:25
Sitat fra: toS på mandag 23. desember 2013, klokken 16:45
Sitat fra: Havebigfun på søndag 22. desember 2013, klokken 19:57
Nå har jeg funnet en liten sak som er særdeles irriterende- hvis baksetepassasjer på hø plass bruker feil beltelokket (til midtsetet) blir delt plinging som varer til vedkommende har funnet rett lokk.
Det er greit når man kan oppdra egen familie men med vekslende passagerer blir det irriterende.
Ståkkårs drosjesjåfører.
Kan ikke være så vanskelig å lage noe SW-løsning.
SW løsning? Dette er ingen feil men en feature. Sensor i setet og sensor i beltelåsen. At en og annen taxisjåfør får feilmelding på skjermen sin får heller resten av oss leve med.

Selvsagt skal det være slik. Det han mente var at SW kan programmeres til å godta hvilken som helst av de to beltelåsene ved passasjer i høyre eller midt bak. En enkel løsning på alt maset på baksetepassasjerene som klikker inn i feil. I dagens teknologiske samfunn er ofte fraser som inneholder "..må kunne leve med..." ikke gangbare lenger.
Takk Erot- jeg kunne ikke sagt det bedre- bra du forstår meg :)

rene


Sitat fra: valvolainen på torsdag 19. desember 2013, klokken 17:46
Hos meg heter ikke gasspedalen aksellerasjonpedal lenger. Det er nå fartsvelgeren.
Dimmeren!

erot


Lokführer

Sitat fra: rene på lørdag 11. januar 2014, klokken 05:58

Sitat fra: valvolainen på torsdag 19. desember 2013, klokken 17:46
Hos meg heter ikke gasspedalen aksellerasjonpedal lenger. Det er nå fartsvelgeren.
Dimmeren!

Den heter pedalEN. The pedal på engelsk.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA