Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: umc til daglig lading

Startet av ellinger, søndag 13. oktober 2013, klokken 17:53

« forrige - neste »

ellinger

Da har det altså skjedd i Norge folkens.
En fossilbil har tatt fyr på selveste E6.
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6900144.ece
Det kan meldes om at det var en tyggegummi på 25mg fra en polsk lastebilsjåfør som er årsaken til den dramatiske brannen.
Tyggegummien skal ha blitt kastet ut av vinduet på lastebilen for så å ha truffet under Fossilbilen på et helt spesielt sted alle fossilbiler er sårbare.
Røyk veltet inn i kupeen og bilen ble overtent raskt grunnet den nye oppfinnelsen fossil.
Eieren av bilen kan bekrefte at han hørte noe som kunne minne om en steinsprut og reagerer på at det ikke kom noe varsel opp av dashbordet.
Aksjer over hele verden har synket med hele 80% og det avholdes nå krisemøter over store deler av verden.
Det ryktes at hovedeierne i BMW ønsker å trekke seg ut etter denne helt uforståelige hendelsen.
Brann i en fossilbil, det er jo verdens sikreste fartøy.
Rart det ikke var i en Elbil sier pressesjef Dietmar Graunsak hos BMW og får støtte fra sine konkurrenter hos VAG og Mercedes.

Saken oppdateres...

Foreløpig har over 6 billioner mennesker sett videoen på Youtube og Romerikes Blad følges nå av 3 stk. på Twitter.

God lørdag alle forumlesere!
Håper journalister innser snart at vi nye og framtidige Teslaeiere er verdens heldigste.



Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Thinker

Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

a72

Til forsvar for fossilbilene så starter bilbranner sjelden i nye fossilbiler, i Norge er det vel ofte et resultat av lengre tids kjøring i saltsørpa vi har i Norge.

Vi vil nok se langt flere branner i Tesla av andre årsaker enn den vi har sett så langt etterhvert som bilene blir eldre.

ellinger

Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:56
Til forsvar for fossilbilene så starter bilbranner sjelden i nye fossilbiler, i Norge er det vel ofte et resultat av lengre tids kjøring i saltsørpa vi har i Norge.

Vi vil nok se langt flere branner i Tesla av andre årsaker enn den vi har sett så langt etterhvert som bilene blir eldre.
Å du er journalist hvor? ;)

19quiz76

Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:56
Vi vil nok se langt flere branner i Tesla av andre årsaker enn den vi har sett så langt etterhvert som bilene blir eldre.

Hører gjerne hva slags vitenskapelig grunnlag du baserer dette på?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Foleson

Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:56
Til forsvar for fossilbilene så starter bilbranner sjelden i nye fossilbiler, i Norge er det vel ofte et resultat av lengre tids kjøring i saltsørpa vi har i Norge.

Vi vil nok se langt flere branner i Tesla av andre årsaker enn den vi har sett så langt etterhvert som bilene blir eldre.

Innlegg: 1

Troll.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

SR

Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

a72

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:03
Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:56
Vi vil nok se langt flere branner i Tesla av andre årsaker enn den vi har sett så langt etterhvert som bilene blir eldre.

Hører gjerne hva slags vitenskapelig grunnlag du baserer dette på?

Den kollisjonen som vi så på Tesla nå kom som resultat av en kollisjon med noe som lå å veibanen.

På eldre bensinbiler oppstår brann ofte i det elektriske anlegget, også når bilen er parkert. Kan ikke se noen grunn til at det samme ikke skal skje i en Tesla?

Det er jo ingen tvil om at det mange flere branner i eldre bensinbiler enn nye? Hvorfor skulle dette være forskjellig for en Tesla?

Foleson

Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 11:18
Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:03
Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:56
Vi vil nok se langt flere branner i Tesla av andre årsaker enn den vi har sett så langt etterhvert som bilene blir eldre.

Hører gjerne hva slags vitenskapelig grunnlag du baserer dette på?

Den kollisjonen som vi så på Tesla nå kom som resultat av en kollisjon med noe som lå å veibanen.

På eldre bensinbiler oppstår brann ofte i det elektriske anlegget, også når bilen er parkert. Kan ikke se noen grunn til at det samme ikke skal skje i en Tesla?

Det er jo ingen tvil om at det mange flere branner i eldre bensinbiler enn nye? Hvorfor skulle dette være forskjellig for en Tesla?

Om det nå skulle være slik så ville det da ikke gjøre en Tesla noe bedre eller værre enn andre biler, så hva er poenget ditt?
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

a72

Sitat fra: Foleson på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:57
Om det nå skulle være slik så ville det da ikke gjøre en Tesla noe bedre eller værre enn andre biler, så hva er poenget ditt?

Mulig jeg burde formulert meg annerledes, det jeg prøver å si er at  nye biler sjelden brenner uavhengig av om det er fossil eller el (forutsatt at de som har laget dem har gjort en god jobb, noe jeg tror Tesla har gjort).

Men at ingen i dag vet hvordan en el-bil vil være når den har kjørt i Norsk vintervær i 10-20 år.

Cobos

Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 15:57
Sitat fra: Foleson på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:57
Om det nå skulle være slik så ville det da ikke gjøre en Tesla noe bedre eller værre enn andre biler, så hva er poenget ditt?

Mulig jeg burde formulert meg annerledes, det jeg prøver å si er at  nye biler sjelden brenner uavhengig av om det er fossil eller el (forutsatt at de som har laget dem har gjort en god jobb, noe jeg tror Tesla har gjort).

Men at ingen i dag vet hvordan en el-bil vil være når den har kjørt i Norsk vintervær i 10-20 år.
Nå finner jeg ikke lenken, men tror det var i den andre elbiler brenner tråden, hvor det var lenket til en artikkel hvor en NAF person sa at mange nye biler brenner pga problem med elektronikk. Det faktum at en fossilbil har mange flere steder rundt på bilen hvor det blir veldig varmt og det er lettantennelige vesker tilsier jo at de, også nye lettere brenner.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

19quiz76


Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 11:18
Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:03
Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:56
Vi vil nok se langt flere branner i Tesla av andre årsaker enn den vi har sett så langt etterhvert som bilene blir eldre.

Hører gjerne hva slags vitenskapelig grunnlag du baserer dette på?

Den kollisjonen som vi så på Tesla nå kom som resultat av en kollisjon med noe som lå å veibanen.

På eldre bensinbiler oppstår brann ofte i det elektriske anlegget, også når bilen er parkert. Kan ikke se noen grunn til at det samme ikke skal skje i en Tesla?

Det er jo ingen tvil om at det mange flere branner i eldre bensinbiler enn nye? Hvorfor skulle dette være forskjellig for en Tesla?
Mulig jeg er dum, men det du sier er at eldre biler er mer utsatt for brann enn nyere? Nyttig å vite, men hva er poenget ditt?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Havebigfun


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA