Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Trondns, søndag 13. oktober 2013, klokken 17:45

« forrige - neste »

Hyperstress

#15
Om du skal kjøre folk til flyplassen så kan du kjøre dem til Lervik i østfold, så kan de ta flybåten derfra. Så kan du lade i sarpsborg 22kw. (Eller vestby om den funker)

Kan låne kabel hos meg om du trenger. (Moss)

Edit: ser ikke ut til at båten går nå.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cato76

Sitat fra: anders.heibo på lørdag 05. oktober 2013, klokken 11:10
Sitat fra: Land Trykkeri på lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:44
Takk for gode tips..Tror vi tar en "sviptur" nedom Brokelandsheia og fullader der før vi setter nesa på Tesla``n hjemover..Det er ca 35 mil hjem så det bør gå selv om det blir regnevær. Må være lett på "gassfoten" i tillegg. Det er jo detti som er artig ;D

Det er en Type2(+Chademo) lader på Skagerak Arena (Skien). Denne har fastmontert Type2 kabel. Er det ingen av Type2 laderne i Oslo der du slipper medbrakt kabel?

Passer Type 2 på Teslaen (trengs ingen adapter)? Og hva er ladehastigheten?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Ebbe

Ellers har Elbil-Shop (ved Tønsberg) Kontakt:Vanlig (1), Type 2 (1), Industri 3-pin blå (1)Ladefart:Normal 16A (1), undefined (1), 32A/230V/3fas (1)På stasjonen er det både 3 stk 16A-uttak, 1 stk 30A 1-fase og 1 stk 32A 3-fase tilgjengelige. Alle kan ikke brukes samtidig. Ring/SMS 95991227 på for å høre hva som er ledig.
P39240

valvolainen

Sitat fra: Cato76 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:53
Sitat fra: anders.heibo på lørdag 05. oktober 2013, klokken 11:10
Sitat fra: Land Trykkeri på lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:44
Takk for gode tips..Tror vi tar en "sviptur" nedom Brokelandsheia og fullader der før vi setter nesa på Tesla``n hjemover..Det er ca 35 mil hjem så det bør gå selv om det blir regnevær. Må være lett på "gassfoten" i tillegg. Det er jo detti som er artig ;D

Det er en Type2(+Chademo) lader på Skagerak Arena (Skien). Denne har fastmontert Type2 kabel. Er det ingen av Type2 laderne i Oslo der du slipper medbrakt kabel?

Passer Type 2 på Teslaen (trengs ingen adapter)? Og hva er ladehastigheten?

Du trenger kabel
http://salto.no/produkter/ladekabel-mode-3-32a-type-2-type-2/

Ladehastighet er 11kwh med enkeltlader, 22kwh med dobbeltlader hvis ladestasjonen støtter dette. Type 2 stasjoner lages med alt fra 3,6kw til 43kw.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Anders Heibø

Sitat fra: Cato76 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:53
Sitat fra: anders.heibo på lørdag 05. oktober 2013, klokken 11:10
Sitat fra: Land Trykkeri på lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:44
Takk for gode tips..Tror vi tar en "sviptur" nedom Brokelandsheia og fullader der før vi setter nesa på Tesla``n hjemover..Det er ca 35 mil hjem så det bør gå selv om det blir regnevær. Må være lett på "gassfoten" i tillegg. Det er jo detti som er artig ;D

Det er en Type2(+Chademo) lader på Skagerak Arena (Skien). Denne har fastmontert Type2 kabel. Er det ingen av Type2 laderne i Oslo der du slipper medbrakt kabel?

Passer Type 2 på Teslaen (trengs ingen adapter)? Og hva er ladehastigheten?

Porten/pluggen/ladesystemet på Teslan er en modifisert Type2 som i tillegg tar dc. Mer om det finner du under sticky note som har med lading. Mange der som har beskrevet mye.

Poenget var at på Skagerrak Arena trenger du ikke ta med kabel:)
3fas 230v 30amp. Tesla'n kan kun trekke 1fas 230v. Hastighet er 7-8kWh avhengig av hvor mange volt du får.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

ArneS


Laderen på Skagerak Arena er en semihurtiglader med både 20 kW CHAdeMO (fast kabel) og 22 kW Type2. Mode 3 (fast kabel), så hvis du lader alene og har dobbellader så får du opp til 22 kW. Har du enkel-lader får du max 11 kW. Hvis noen lader samtidig på CHAdeMO så får du "resteffekt".
Spenning/strøm inn til denne er 400V/32A
P85+ Signature (solgt)
P85DL

sven erik

Sitat fra: Ebbe på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:57
Ellers har Elbil-Shop (ved Tønsberg) Kontakt:Vanlig (1), Type 2 (1), Industri 3-pin blå (1)Ladefart:Normal 16A (1), undefined (1), 32A/230V/3fas (1)På stasjonen er det både 3 stk 16A-uttak, 1 stk 30A 1-fase og 1 stk 32A 3-fase tilgjengelige. Alle kan ikke brukes samtidig. Ring/SMS 95991227 på for å høre hva som er ledig.
men denne er langt ut fra tønsberg så en får noen mil ekstra å kjøre   men torp er et  bra alternativ  eller om man har den røde industri pluggen kan man  kjøre til litt utenfor larvik  der har man det på rasteplassen
men vi får lader der man kan  lade det meste  like ved torp

Ebbe

Sitat fra: sven erik på lørdag 05. oktober 2013, klokken 14:02
Sitat fra: Ebbe på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:57
Ellers har Elbil-Shop (ved Tønsberg) Kontakt:Vanlig (1), Type 2 (1), Industri 3-pin blå (1)Ladefart:Normal 16A (1), undefined (1), 32A/230V/3fas (1)På stasjonen er det både 3 stk 16A-uttak, 1 stk 30A 1-fase og 1 stk 32A 3-fase tilgjengelige. Alle kan ikke brukes samtidig. Ring/SMS 95991227 på for å høre hva som er ledig.
men denne er langt ut fra tønsberg så en får noen mil ekstra å kjøre   men torp er et  bra alternativ  eller om man har den røde industri pluggen kan man  kjøre til litt utenfor larvik  der har man det på rasteplassen
men vi får lader der man kan  lade det meste  like ved torp

5km fra E18 og 6Km fra Tønsberg ja!
P39240

Balrog

Sitat fra: ArneS på lørdag 05. oktober 2013, klokken 14:00

Laderen på Skagerak Arena er en semihurtiglader med både 20 kW CHAdeMO (fast kabel) og 22 kW Type2. Mode 3 (fast kabel), så hvis du lader alene og har dobbellader så får du opp til 22 kW. Har du enkel-lader får du max 11 kW. Hvis noen lader samtidig på CHAdeMO så får du "resteffekt".
Spenning/strøm inn til denne er 400V/32A

sikker på dette? jeg fikk kun ca 7kWh som anders heibo skrev enda jeg ladet alene. 230V 32 A. Jeg har betalt for dobbeltlader..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

rsy


sven erik

for å utnytte dobelt laderen  må du fåreløpig  ut av norge

ebbrey

Kan da ikke være 400v 32 fremt til dette punktet da hvis du får opp 230v 32A
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Havebigfun

Sitat fra: Balrog på søndag 20. oktober 2013, klokken 21:14
sikker på dette? jeg fikk kun ca 7kWh som anders heibo skrev enda jeg ladet alene. 230V 32 A. Jeg har betalt for dobbeltlader..

Selv om jeg ladet med 119 km/t ved 22kWstolpe før SW oppgradering ble det angitt til å være 7kW. Se altså på km/t.
Med ny SW-5.6 kommer jeg ikke høyere enn 96km/t som tilsvarer omtrent 15kW- selv om displayet viser 7 kW :o

fredag

Sitat fra: Balrog på søndag 20. oktober 2013, klokken 21:14
Sitat fra: ArneS på lørdag 05. oktober 2013, klokken 14:00

Laderen på Skagerak Arena er en semihurtiglader med både 20 kW CHAdeMO (fast kabel) og 22 kW Type2. Mode 3 (fast kabel), så hvis du lader alene og har dobbellader så får du opp til 22 kW. Har du enkel-lader får du max 11 kW. Hvis noen lader samtidig på CHAdeMO så får du "resteffekt".
Spenning/strøm inn til denne er 400V/32A

sikker på dette? jeg fikk kun ca 7kWh som anders heibo skrev enda jeg ladet alene. 230V 32 A. Jeg har betalt for dobbeltlader..

Jeg har fått 3x 31A 231V på Skagerak Arena, dvs nesten 100km lading pr time.

Men den ladestasjonen der er ikke helt god. Lading kan feile underveis. Det er en chademo-lader i samme boksen, og det kan komme Leaf-eiere som ikke skjønner at boksen ikke kan lade på AC og chademo samtidig, og som kanskje ikke har tålmodighet til å vente fire timer på at en Tesla skal fullade.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Balrog

Ladehastigheten varierte mellom 39 og 42 km/t den tiden jeg så på... Det skal vel tilsvare ca 7kW/h?

Skal ikke disse Type2-stasjonene levere 400V 3-fas?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA