Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Trondns, søndag 13. oktober 2013, klokken 17:45

« forrige - neste »

Trondns

Skal til Torp på søndag og trenger et sted å lade ekstra 10 mil på vei hjem. Har ikke fått adapter fra Tesla enda så vi må finne et std å lade ganske raskt for å få 10 mil rekkevidde med strøm for å komme hjem til Raufoss. Litt vanskelig for meg som nybegynner å finne ladestasjone som har vanlig stikk utifra "Ladenå" appen. Noe i Drammen men vet ikke hvordan kontakta ser ut der. TIPS mottas! :)
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

ellinger

Det blir vanskelig å hurtiglade med standardlader.
Alle offentlige plasser har standard uttak slik som du har i veggen hjemme.
Det finnes jo noen steder som har Type 2 uttak, men da må du ha Saltokabel.

Du kan jo bruke ladekameratene, kanskje denne karen er hjemme med sin lader og kan hjelpe deg:

Johan 230V 32A
Peder Buchs gate 39
Drammen, Buskerud, Norway 3014
Description 230V 32A CEE kontakt (blå) i garasjen. Velkommen å plugge in hvis behov, men du må ringe meg først og få kode til garasjenporten. Mobil 46661668.
Phone 46661668

Nuvolari

Sitat fra: Trondns på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:06
Skal til Torp på søndag og trenger et sted å lade ekstra 10 mil på vei hjem. Har ikke fått adapter fra Tesla enda så vi må finne et std å lade ganske raskt for å få 10 mil rekkevidde med strøm for å komme hjem til Raufoss. Litt vanskelig for meg som nybegynner å finne ladestasjone som har vanlig stikk utifra "Ladenå" appen. Noe i Drammen men vet ikke hvordan kontakta ser ut der. TIPS mottas! :)

Det finnes et 32A type 2 punkt i Tønsberg. Da trenger du en type 2 kabel.

http://www.ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilteslamodskart.php
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Sitat fra: ellinger på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:51

Du kan jo bruke ladekameratene, kanskje denne karen er hjemme med sin lader og kan hjelpe deg:

Johan 230V 32A
Peder Buchs gate 39
Description 230V 32A CEE kontakt (blå) i garasjen. Velkommen å plugge in hvis behov, men du må ringe meg først og få kode til garasjenporten. Mobil 46661668.
Phone 46661668

Han har ikke blått adapter.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ellinger

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:54
Sitat fra: ellinger på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:51

Johan 230V 32A
Peder Buchs gate 39
Phone 46661668

Han har ikke blått adapter.
Takk, da vet vi det :)

Land Trykkeri

Takk for gode tips..Tror vi tar en "sviptur" nedom Brokelandsheia og fullader der før vi setter nesa på Tesla``n hjemover..Det er ca 35 mil hjem så det bør gå selv om det blir regnevær. Må være lett på "gassfoten" i tillegg. Det er jo detti som er artig ;D
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Anders Heibø

Sitat fra: Land Trykkeri på lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:44
Takk for gode tips..Tror vi tar en "sviptur" nedom Brokelandsheia og fullader der før vi setter nesa på Tesla``n hjemover..Det er ca 35 mil hjem så det bør gå selv om det blir regnevær. Må være lett på "gassfoten" i tillegg. Det er jo detti som er artig ;D

Det er en Type2(+Chademo) lader på Skagerak Arena (Skien). Denne har fastmontert Type2 kabel. Er det ingen av Type2 laderne i Oslo der du slipper medbrakt kabel?
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

valvolainen

Det er sikkert noen i oslo-området som kan låne vekk kabelen sin? Jeg holder til på årnes og du må gjerne låne min. Desverre har jeg ikke noe lader i nærheten.

Det er et litt drøyt stykke fra torp til gjerstad, fotoboksbelte og mye søndagstrafikk. Ikke trivelig.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Land Trykkeri

Sitat fra: valvolainen på lørdag 05. oktober 2013, klokken 11:15
Det er sikkert noen i oslo-området som kan låne vekk kabelen sin? Jeg holder til på årnes og du må gjerne låne min. Desverre har jeg ikke noe lader i nærheten.

Det er et litt drøyt stykke fra torp til gjerstad, fotoboksbelte og mye søndagstrafikk. Ikke trivelig.

Takk for tilbudet..Tror vi tar Brokelandsturen uansett nå :-) Ser ut til å bli fint vær også  8)
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

valvolainen

Kanskje noen kan møte deg på Hans Møller Gasmanns vei 9 i oslo?
Dette er ikke rare omveien for deg og her står det type 2 mode 3 bokser.

Edit: Enda flere timer i bilen kan jo umulig være feil  8)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Sofus

Det er desverre dårlig med lademuligheter i Vestfold.
Se bare her..:

http://www.op.no/bil/article6894926.ece

Er derimot mektig imponert over satsingen i Østfold, så har man type 2 kabel kan et alternativ være å ta ferja fra Horten til Moss (gratis) og en liten svipptur ned til Sarpsborg. http://www.elbil.no/ladestasjoner/1065-norges-storste-semihurtigladestasjon-for-elbil

Er forøvrig ganske sikker på at det er noen ladeplasser på parkeringa på Torp med vanlige stikkontakter (schuko).
Model S

Lanber

Du må regne 1t 15-20min hver veg fra Torp til Brokelandsheia, har kjørt den vegen noen ganger.
Bon Voyage

Lanber

Et annet poeng er at hvis du fullader før start og kjører rolig, fks 70kmt så vil du få ut 60 mil rekkevidde.

Maartensommer

Sitat fra: Trondns på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:06

Det er lademulighet i p-huset på Torp.  Det står ofte en svart der.  Kontaktene (2 stk) er plassert rett før utkjøringen (ved bommene) på høyre side.

jkirkebo

Sitat fra: anders.heibo på lørdag 05. oktober 2013, klokken 11:10

Det er en Type2(+Chademo) lader på Skagerak Arena (Skien). Denne har fastmontert Type2 kabel. Er det ingen av Type2 laderne i Oslo der du slipper medbrakt kabel?

Hvis det er greit å kjøre via Moss-Horten (som er 12km kortere) så tror jeg 3-standard Efacec-laderen er tilbake på Vestby. Kan sjekke på mandag. Den tror jeg er åpen i så fall, og kan levere 43kW AC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA