Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sørimport

Startet av Djur1, lørdag 12. oktober 2013, klokken 15:55

« forrige - neste »

hoffa

Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:26
Sitat fra: kseitzberg på torsdag 12. februar 2015, klokken 06:38
en "byg-selv" dag i NO - med focus på støjisolering.
I``m in. Hvis tiden strekker til da :)

Greit hvis vi kan komme fram til en innkjøpsliste god tid i forveien, slik at eventuelle deltakere rekker å få handlet alt nødvendig materiell.
Jeg også er in, med samme forbehold.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

mj

Sitat fra: hoffa på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:30
Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:26
Sitat fra: kseitzberg på torsdag 12. februar 2015, klokken 06:38
en "byg-selv" dag i NO - med focus på støjisolering.
I``m in. Hvis tiden strekker til da :)

Greit hvis vi kan komme fram til en innkjøpsliste god tid i forveien, slik at eventuelle deltakere rekker å få handlet alt nødvendig materiell.
Jeg også er in, med samme forbehold.

Er og med hvis tid og sted passer
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Hagesæter


Hagesæter

Sitat fra: Bjørn på lørdag 19. april 2014, klokken 13:33
Meget bra innlegg Hyperstress..! Takk for veldig informative bilder..
På grunnlag av dine bilder og hvor "rotete" det var i hjulbuene fremme, så har jeg bestilt 10 bokser av dette stoffet, som jeg vil bruke i kombinasjon m plater.. så får vi se hva man får til.. :)


Bjørn
Fikk du testet boksene? Hvordan ble resultatet? Bilder?

drinden

Jeg kan tenke med å forsøke og støyisolere, men jeg kan ingenting om dette. Det er en ting jeg lurer på, må man ikke dekke flatene bedre enn det som er vist på bildene? Det er ganske mye synlig metall mellom de isolasjonsmattene som er lagt på.

Håper noen kan gi meg noen god informasjon her :)

Hyperstress

Sitat fra: drinden på mandag 20. april 2015, klokken 14:58
Jeg kan tenke med å forsøke og støyisolere, men jeg kan ingenting om dette. Det er en ting jeg lurer på, må man ikke dekke flatene bedre enn det som er vist på bildene? Det er ganske mye synlig metall mellom de isolasjonsmattene som er lagt på.

Håper noen kan gi meg noen god informasjon her :)

Om du tenkter på dempeplatene så er de ikke for å isolere for støy, men for å legge vekt på metallet slik at det ikke skal vibrere så mye, og derfor heller ikke støye så mye. Da er det ikke så viktig at de dekker hele flater. En kan gjerne ha støyisolering i stedet, eller i tillegg, og da er det viktigere at det dekker bedre, da det fysisk skal "absorbere" lydbølger som beveger seg utenfra og inn i bilen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

drinden

Sitat fra: Hyperstress på mandag 20. april 2015, klokken 21:23
Om du tenkter på dempeplatene så er de ikke for å isolere for støy, men for å legge vekt på metallet slik at det ikke skal vibrere så mye, og derfor heller ikke støye så mye. Da er det ikke så viktig at de dekker hele flater. En kan gjerne ha støyisolering i stedet, eller i tillegg, og da er det viktigere at det dekker bedre, da det fysisk skal "absorbere" lydbølger som beveger seg utenfra og inn i bilen.

Det betyr at det som er gjort på bildene tidligere i denne tråden er både støydemping og vibrasjonsdemping.
Hvis jeg da forstår deg riktig har du vært nøye på støydemping i hjulbuen og vibrasjonsdemping i trunk.

Kan du si noe om hvor du har merket størst effekt? Eller har du ikke testet mellom hver isolering?

Hyperstress

Sitat fra: drinden på tirsdag 21. april 2015, klokken 10:05
Sitat fra: Hyperstress på mandag 20. april 2015, klokken 21:23
Om du tenkter på dempeplatene så er de ikke for å isolere for støy, men for å legge vekt på metallet slik at det ikke skal vibrere så mye, og derfor heller ikke støye så mye. Da er det ikke så viktig at de dekker hele flater. En kan gjerne ha støyisolering i stedet, eller i tillegg, og da er det viktigere at det dekker bedre, da det fysisk skal "absorbere" lydbølger som beveger seg utenfra og inn i bilen.

Det betyr at det som er gjort på bildene tidligere i denne tråden er både støydemping og vibrasjonsdemping.
Hvis jeg da forstår deg riktig har du vært nøye på støydemping i hjulbuen og vibrasjonsdemping i trunk.

Kan du si noe om hvor du har merket størst effekt? Eller har du ikke testet mellom hver isolering?

Jeg la bare i hjulbuer. Så jeg har ikke hørt hvordan det er i forhold til tiltak i dører og frunk. Hadde kjøpt inn mye dempingsmatter så la egentlig på mer enn nødvendig. Tror jeg skal prøve dempingsmasse (som smøres på) i hjulbuene neste gang.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

chrisworks

Sitat fra: mj på torsdag 12. februar 2015, klokken 12:40
Sitat fra: hoffa på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:30
Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:26
Sitat fra: kseitzberg på torsdag 12. februar 2015, klokken 06:38
en "byg-selv" dag i NO - med focus på støjisolering.
I``m in. Hvis tiden strekker til da :)

Greit hvis vi kan komme fram til en innkjøpsliste god tid i forveien, slik at eventuelle deltakere rekker å få handlet alt nødvendig materiell.
Jeg også er in, med samme forbehold.

Er og med hvis tid og sted passer

Jeg er også med hvis tid og sted passer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA