Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av Dark Knight, fredag 11. oktober 2013, klokken 17:12

« forrige - neste »

Amper

så inntil de får løsning på dette 12V batterilading saken "deep sleep" or not, bør alle eiere lære seg å kunne ta av Nosecone og sette på et sett med startkabler eller en 12V lader.. dette er egentlig en liten sak å få til.. så det synd konsekvensene er store når dette ikke oppnås..

Og når eierne er født med mest tommeltotter og ikke har noe forståelse for hva dette dreier seg om blir en litt hjelpeløs selv når online hjelpen er på tråden..

Vi burde kanksje lage en sticky tråd som omhandler en DIY for å få liv i 12v systemet med flatt 12V batteri.. 
P85D :o)

Havebigfun

Ka hende den aktuelle sw-oppgraderingen løser problemet ;)

RuneW

Sitat fra: Amper på torsdag 03. oktober 2013, klokken 23:13
så inntil de får løsning på dette 12V batterilading saken "deep sleep" or not, bør alle eiere lære seg å kunne ta av Nosecone og sette på et sett med startkabler eller en 12V lader.. dette er egentlig en liten sak å få til.. så det synd konsekvensene er store når dette ikke oppnås..

Og når eierne er født med mest tommeltotter og ikke har noe forståelse for hva dette dreier seg om blir en litt hjelpeløs selv når online hjelpen er på tråden..

Vi burde kanksje lage en sticky tråd som omhandler en DIY for å få liv i 12v systemet med flatt 12V batteri..

Vær vennlig å ikke blande kundenes tommeltotter med disse problemene. Dette er 100% Tesla sitt problem.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Meringdal

Man leser mange klager her inne, men jeg har fortsatt tro på bilen. Biler brenner, batterier kan gå tom for strøm, men Teslaen har en tendens til å tappes fort når det gjelder 12v batteriet. Tesla vet nok dette allerede, og de kan ikke produsere biler med samme feilen måned etter måned.

I en fabrikk er nok dette en smal fix når de finner feilen (kanskje de har funnet feilen?), men det er mulig slike ting ikke blir ordnet opp i før eventuelt første service hos tesla.

Om det er SW så kan jo dette oppdateres. Skulle tro det ikke var værre enn å lage en timer på det som eventuelt drar strømmen fra 12v batteriet, slik at denne stopper etter en stund. Feilmeldinger, lys eller hva det nå er.



Jærbuen

Vi kjører nå rundt med startkabler i fossilbilene våre, det skal jeg kunne klare også i min Tesla.
Men antar dette er fixet når jeg får min ved årsskifte :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Kallagtunet

Foreslår at denne tråden slås sammen med sudden death tråden siden dette er samme problem. Gjerne med ny felles tiiel, min bil står på grunn av 12V problemer, eller noe slik.

MrUnderhill

Sitat fra: ellinger på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:17
Jeg har selv kjøpt denne som jeg alltid skal ha i Teslan.
Da er jeg sikra mot tom mobil, kald kaffe, flatt dekk og Deep Sleep ;D
http://www.jula.no/starthjelp-4-i-1-608102

Vil ikke denne være en løsning for mange? Kombinert startbatteri og kompressor til 599.
http://www.jula.no/barbart-startbatteri-med-kompressor-12v-608009


Får man forresten åpnet frunken selv om bilen har opplevd 12v batteridøden?

ellinger

Sitat fra: MrUnderhill på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:53
Sitat fra: ellinger på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:17
Jeg har selv kjøpt denne som jeg alltid skal ha i Teslan.
Da er jeg sikra mot tom mobil, kald kaffe, flatt dekk og Deep Sleep ;D
http://www.jula.no/starthjelp-4-i-1-608102

Vil ikke denne være en løsning for mange? Kombinert startbatteri og kompressor til 599.
http://www.jula.no/barbart-startbatteri-med-kompressor-12v-608009


Får man forresten åpnet frunken selv om bilen har opplevd 12v batteridøden?
Jo den vekker liv i bilen, men den andre har innebygget 230V og USB lader slik at du får liv i alt annet om du er Sudden Death

MrUnderhill

Smart, men jeg syntes den var litt dyr for en boks man forhåpentligvis aldri trenger.

Ser at begge har kompressor, så da slipper man å kjøpe det i tillegg.

kjølholdt

mulig jeg har misforstått, men er 12v batteriet dødt, får man vel ikke åpnet frunken, eller noen dører i bilen. Da hjelper det vel ikke å ha starthjelp i bilen ?????
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Roger (NO)

Sitat fra: kjølholdt på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:39
mulig jeg har misforstått, men er 12v batteriet dødt, får man vel ikke åpnet frunken, eller noen dører i bilen. Da hjelper det vel ikke å ha starthjelp i bilen ?????
Polene til 12V batteriet ligger bak Nosecone, og ikke bak noen låste hindringer...

cairnz

Sitat fra: Roger (NO) på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:40
Sitat fra: kjølholdt på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:39
mulig jeg har misforstått, men er 12v batteriet dødt, får man vel ikke åpnet frunken, eller noen dører i bilen. Da hjelper det vel ikke å ha starthjelp i bilen ?????
Polene til 12V batteriet ligger bak Nosecone, og ikke bak noen låste hindringer...
Ja men hvis starthjelpen ligger i bilen, hjelper det lite å få fram polene, hvis du ikke kommer deg inn til selve hjelpen.. ?
Elbilist

Kjelli

En kommer inn i bilen med dødt 12V batteri?

Roger (NO)


Havebigfun

Sitat fra: MrUnderhill på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:53
Vil ikke denne være en løsning for mange? Kombinert startbatteri og kompressor til 599.
http://www.jula.no/barbart-startbatteri-med-kompressor-12v-608009

Jeg har hatt en som ser helt maken ut i flere år-ikke brukt og nå død :o Problemet med den er at den har NiCd batterier- og de lever ikke evig- Ser til at dere kjøper en med litt bedre batteriteknologi NiCd er ihvertfall helt ute- kanskje den har andre batterier nå ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA