Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarmer

Startet av Veggen, torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:08

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. oktober 2013, klokken 11:57
Flere enn meg som opplever at kraft/regenangivelsen hakker når GPS``en er i gang?
Brukte GPS``en i går, og så da at kraft- og regenangivelsen ikke fløt jevnt. Hang langt etter pedalbevegelsen, og fløt heller ikke jevnt opp og ned.

Når jeg skrudde av navigasjonen fløt den jevnt igjen.

Dvs. for dårlig software, eller ikke god nok maskinvare til å vise GPS?
Mener du når du velger navigasjon til en destinasjon, og den vises til venstre (techpakke inkludert) så vil kraft/regen visningen på speedometeret hakke?!?

Nei. Det gjør det ikke hos meg. Kjører nesten alltid med navigasjon aktiv, og den er silkemyk hos meg.

Du har sikkert gjort det allerede, men jeg ville forsøkt å reboote skjermen med å holde inne begge hjulene, og så fremprovosert en dvale, ved å slå av bilen fra skjermen i 15-20 min. Du ser at du har gjort det riktig når du ser Tesla logoen i dashbordet når du setter deg inn (booter speedometer skjermen). Har du fortsatt samme problem, kontakt Tesla.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

PHsigP85

Sitat fra: rklokk på onsdag 16. oktober 2013, klokken 09:22
Sitat fra: OleJA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 08:58
Har hatt v5.6 i noen dager nå. Mitt subjektive inntrykk er at DAB radioen om mulig fungerer enda mer ustabilt nå enn den gjorde på v5.0 / x.107  :( - Andre med samme erfaring?
Eneste forbedringen jeg kan finne er at en nå har hurtigvalg med å skifte til FM når DAB blir borte :-\

Samme erfaring her. Hadde ikke DAB problemer i det hele tatt før (på x.107), men nå har jeg de samme problemene som dere andre har hatt (lyden forsvinner). Derimot er generell stabilitet på softwaren betydelig bedre for min sin del. På x.107 låste skjermen seg flere ganger under kjøring. Nå er det helt borte.

Her også :(. Eneste skår i gleden når det gjelder bilen.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

kseitzberg

Hej mine norske venner.

Jeg har også oplevet at ladningsniveauet er gået ned. Jeg har tidligere kunnet lade med 32A - 400V hjemme. Men nu skifter bilen selv ned på 26A - men trækker faktisk kun 22A på laderen. Jeg har checket med Clever som har leveret min ladeboks, og den skulle give 32A. Tror at Tesla i version 5.6 har ændret i laderen således den ikke trækker så meget strøm. På en 16A 400V forbindelse trækker bilen også kun max 13A.

JohanH

Detalj: etter update til 5.6 laster bilen album art også til .flac-filer.

notonlyonlybutbut


Sitat fra: PHsigP85 på onsdag 16. oktober 2013, klokken 19:45
Sitat fra: rklokk på onsdag 16. oktober 2013, klokken 09:22
Sitat fra: OleJA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 08:58
Har hatt v5.6 i noen dager nå. Mitt subjektive inntrykk er at DAB radioen om mulig fungerer enda mer ustabilt nå enn den gjorde på v5.0 / x.107  :( - Andre med samme erfaring?
Eneste forbedringen jeg kan finne er at en nå har hurtigvalg med å skifte til FM når DAB blir borte :-

Samme erfaring her. Hadde ikke DAB problemer i det hele tatt før (på x.107), men nå har jeg de samme problemene som dere andre har hatt (lyden forsvinner). Derimot er generell stabilitet på softwaren betydelig bedre for min sin del. På x.107 låste skjermen seg flere ganger under kjøring. Nå er det helt borte.

Her også :(. Eneste skår i gleden når det gjelder bilen.

Jeg kjørte tur/retur Rjukan/Oslo sist helg og opplevde ingen DAB problemer. Radioen sto innstilt på P3 og byttet til FM der det ikke var dekning, og tilbake til DAB der det var signaler. Det forekom at det verken var DAB/FM dekning, men radioen gjenopptok sending når signalene returnerte.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

jkirkebo

Sitat fra: notonlyonlybutbut på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:09
Jeg kjørte tur/retur Rjukan/Oslo sist helg og opplevde ingen DAB problemer. Radioen sto innstilt på P3 og byttet til FM der det ikke var dekning, og tilbake til DAB der det var signaler. Det forekom at det verken var DAB/FM dekning, men radioen gjenopptok sending når signalene returnerte.

Jeg kjørte fra Oslo til hytta nord for Dokka i dag. DAB fungerte hele veien, kun et par utfall i tunnel og et par trange steder. Byttet ikke til FM da kanalene vi hører på ikke finnes på FM.

Men når jeg kjører rundt i Fredrikstad får jeg lyd i maks 5-10 minutter og så blir det helt stille. Merkelig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Milzit

Jeg var innom Alnabru og de oppgradere til "en helt ny versjon", selv om jeg hadde v5.6. Har nå 1.45.38, men kan ikke se noe nytt i release notes.

petersv

Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 14:44
Jeg var innom Alnabru og de oppgradere til "en helt ny versjon", selv om jeg hadde v5.6. Har nå 1.45.38, men kan ikke se noe nytt i release notes.

Hvorfor oppgraderte du/de?

Milzit

Sitat fra: petersv på torsdag 24. oktober 2013, klokken 17:52
Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 14:44
Jeg var innom Alnabru og de oppgradere til "en helt ny versjon", selv om jeg hadde v5.6. Har nå 1.45.38, men kan ikke se noe nytt i release notes.

Hvorfor oppgraderte du/de?
Fordi jeg nevnte jeg bare fikk NRK på DAB'en. Men det er forsatt kun NRK monopol i bilen... :(

OddB

#159
Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 18:15
Sitat fra: petersv på torsdag 24. oktober 2013, klokken 17:52
Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 14:44
Jeg var innom Alnabru og de oppgradere til "en helt ny versjon", selv om jeg hadde v5.6. Har nå 1.45.38, men kan ikke se noe nytt i release notes.

Hvorfor oppgraderte du/de?
Fordi jeg nevnte jeg bare fikk NRK på DAB'en. Men det er forsatt kun NRK monopol i bilen... :(


Har du prøvd å lete på 12D ? Tesla har tydeligvis av en eller annen merkelig grunn valgt å sortere kanalene etter hvilket frekvensmultipleks de sender på....
Alle de kommersielle kanalene, samt noen samt noen NRK-kanaler sender på 12 D over hele landet
http://www.npt.no/fritid/digital-radio/digital-radio/digital-radio-i-norge/_attachment/490?_ts=137fea72161

NRK sender på disse regionalfrekvensene,  for å kunne sende distrikssendinger
http://www.npt.no/fritid/digital-radio/digital-radio/digital-radio-i-norge/_attachment/489?_ts=137fea63a2e

Eventuelle lokalradioer sender på disse frekvensene
http://www.npt.no/fritid/digital-radio/digital-radio/digital-radio-i-norge/_attachment/492?_ts=137fea8937f


Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Milzit

Takk, jeg fant noen ikke-NRK på 12B nå..

Cirion

Får du kun NRK når du søker? Eller når du velger i listen?

DAB radioen er ikke helt logisk, og funker ikke som FM Radio.

På FM er det 1 kanal per frekvens. På DAB kan det være mange kanaler per frekvens.
Så for hver kanal du søker fram, så kan du velge en mengde underkanaler fra "rullegardinen".
De syns ikke når du søker etter neste.

Det at du kun har NRK virker bare merkelig, med mindre du ikke har funnet "rullegardinen" med listen over kanaler.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Milzit

Sitat fra: Cirion på fredag 25. oktober 2013, klokken 08:13
Får du kun NRK når du søker? Eller når du velger i listen?

DAB radioen er ikke helt logisk, og funker ikke som FM Radio.

På FM er det 1 kanal per frekvens. På DAB kan det være mange kanaler per frekvens.
Så for hver kanal du søker fram, så kan du velge en mengde underkanaler fra "rullegardinen".
De syns ikke når du søker etter neste.

Det at du kun har NRK virker bare merkelig, med mindre du ikke har funnet "rullegardinen" med listen over kanaler.
Som jeg skrev over så fant jeg andre kanaler på 12B nå i går etter updaten, så det skulle være OK nå. Men jeg hadde tidligere valgt alle kanaler og sjekke i dropdown boksen, men jeg fant bare alle mulige NRK kanaler. Men nå fungerer det :)

Cirion

En ting, er det at man nå kan slå av sparemodus, som gjør at app'en svarer raskere, men har nå funnet ut at selv når sparemodus er på og bilen har sovnet, er det mulig å vekke bilen med app'en. Tar opp til et minutt, og lukker åpner app'en en gang og så dukker den opp innen et minutt. Den har gjort det siste dagene for meg nå.

Før 5.6 fikk jeg aldri vekket den når den først hadde slokna helt.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

OleJA

Sitat fra: Cirion på fredag 25. oktober 2013, klokken 15:57
En ting, er det at man nå kan slå av sparemodus, som gjør at app'en svarer raskere, men har nå funnet ut at selv når sparemodus er på og bilen har sovnet, er det mulig å vekke bilen med app'en. Tar opp til et minutt, og lukker åpner app'en en gang og så dukker den opp innen et minutt. Den har gjort det siste dagene for meg nå.

Før 5.6 fikk jeg aldri vekket den når den først hadde slokna helt.

Det er gode nyheter dersom det virker på min bil også :D Antok bare at en måtte skru av sparemodus for å få app'en til å virke, og har egentlig ikke testet dette selv. Ett minutt responstid kan jeg leve med, selv om en skulle ønske at det var enda raskere.

Må testes i helgen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA