Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarmer

Startet av Veggen, torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:08

« forrige - neste »

glaserud

Sitat fra: Sbr på søndag 13. oktober 2013, klokken 09:59
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 12. oktober 2013, klokken 23:51
Det ser ut til at ladehastigheten har gått smertefullt ned ved reduksjonen til 26A.
Da jeg testet 22kW lading ved Sønnicostolpen idag kom jeg til 74km/t mens jeg sist hadde 119km/t. Det ser også ut tl at det tar vesentlig lengre å komme til 74km/t enn det tok til 119km/t sist.
Yttre omstendigheter var lik, batteriladenivå også :(
Langtur i Europa basert på 22kW stolper har dermed blitt vesentlig mindre attraktivt.
Vi får håpe dette bare er midlertidig.
Er det displayet som viser galt på 3 fas, eller får den bare 240V på den stolpen? Hastigheten på ladingen stemmer jo i forhold til dette, så enten er det noe galt med stolpen, bilen viser gal spenning/utregning eller tar kun i mot 240V fra stolpen selv om det er 400V der.

Displayet viser spenningen på én fase, som blir 240. Så det er vel mer misvisende enn feil.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Spinner

Sitat fra: Celter på søndag 13. oktober 2013, klokken 09:46
Jeg har fått "tilbudet" om oppgradering, men har foreløpig valgt det bort. Jeg finner ikke èn ting i 5.6 som jeg har nytte av, og da alt fungerer perfekt i min bil, ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal oppgradere?
Det er garantert mye bug fikser og forbedringer i softwaren som ikke er dekket av offentlige releasenotes, så jeg ville nok oppgradert uansett :)

Havebigfun

Den viktigste forbedringen er vel at 12V problemet er (skal være) løst.
Testet ladingen igjen idag: maks 96km/t ved rated, 77km/t typical- ca 25 % mindre enn før oppgraderingen :(

Amper

hva med tempraturen ? var den lik ved ladingene før og etter oppgraderingen til 5.6 ?   
P85D :o)

ohh

Sitat fra: Milzit på søndag 13. oktober 2013, klokken 01:28
Jeg har fortsatt ikke fått 5.6, virker som utrullingen tar sin tid..
Jeg har heller ikke fått oppdateringen.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Havebigfun

Sitat fra: Amper på søndag 13. oktober 2013, klokken 11:34
hva med temperaturen ? var den lik ved ladingene før og etter oppgraderingen til 5.6 ?
Jeg husker ikke nøyaktig temperatur sist men skjønnsmessig var det helt lik- Jeg hadde også kjørt samme strekning (10km) med garasjetemperert (ca 13C) bil.
Eneste forskjellen jeg ser at jeg var rundt 300 km rated sist mens det nå var nærmere 400.

snoopy2005

Sitat fra: ohh på søndag 13. oktober 2013, klokken 14:16
Sitat fra: Milzit på søndag 13. oktober 2013, klokken 01:28
Jeg har fortsatt ikke fått 5.6, virker som utrullingen tar sin tid..
Jeg har heller ikke fått oppdateringen.

Er det flere som heller ikke har fått oppdatering?

Noe vi kan gjøre? (Som i Windows Update.....)
P85D og en KIA SOUL EV

fredag

Sitat fra: Havebigfun på søndag 13. oktober 2013, klokken 19:28
Sitat fra: Amper på søndag 13. oktober 2013, klokken 11:34
hva med temperaturen ? var den lik ved ladingene før og etter oppgraderingen til 5.6 ?
Jeg husker ikke nøyaktig temperatur sist men skjønnsmessig var det helt lik- Jeg hadde også kjørt samme strekning (10km) med garasjetemperert (ca 13C) bil.
Eneste forskjellen jeg ser at jeg var rundt 300 km rated sist mens det nå var nærmere 400.

Jo fullere batteriet er, jo tregere går ladingen. Så det er nok årsaken til forskjellen i ladehastighet som du opplevde.

Jeg opplevde tilsvarende forskjelliger i ladehastighet ved på 22kW type2 før oppgradering til versjon 5.6. Og du ser det jo enda tydeligere når du lader på superladerne. Helt normalt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

OleJA

Har hatt v5.6 i noen dager nå. Mitt subjektive inntrykk er at DAB radioen om mulig fungerer enda mer ustabilt nå enn den gjorde på v5.0 / x.107  :( - Andre med samme erfaring?
Eneste forbedringen jeg kan finne er at en nå har hurtigvalg med å skifte til FM når DAB blir borte :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cirion

Sitat fra: OleJA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 08:58
Har hatt v5.6 i noen dager nå. Mitt subjektive inntrykk er at DAB radioen om mulig fungerer enda mer ustabilt nå enn den gjorde på v5.0 / x.107  :( - Andre med samme erfaring?
Eneste forbedringen jeg kan finne er at en nå har hurtigvalg med å skifte til FM når DAB blir borte :-\
Funker strøkent hos meg nå. Bytter fint til FM i tunneller, bortsett fra forskjellen i lydkvalitet er det nesten sømløst. NRJ som ble påpekt at ikke virket, var feil hos NRJ, den kanalen fungerer nå også fint.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

rklokk

Sitat fra: OleJA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 08:58
Har hatt v5.6 i noen dager nå. Mitt subjektive inntrykk er at DAB radioen om mulig fungerer enda mer ustabilt nå enn den gjorde på v5.0 / x.107  :( - Andre med samme erfaring?
Eneste forbedringen jeg kan finne er at en nå har hurtigvalg med å skifte til FM når DAB blir borte :-\

Samme erfaring her. Hadde ikke DAB problemer i det hele tatt før (på x.107), men nå har jeg de samme problemene som dere andre har hatt (lyden forsvinner). Derimot er generell stabilitet på softwaren betydelig bedre for min sin del. På x.107 låste skjermen seg flere ganger under kjøring. Nå er det helt borte.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på onsdag 16. oktober 2013, klokken 09:22
Funker strøkent hos meg nå. Bytter fint til FM i tunneller, bortsett fra forskjellen i lydkvalitet er det nesten sømløst. NRJ som ble påpekt at ikke virket, var feil hos NRJ, den kanalen fungerer nå også fint.

Hos meg fungerer den nesten ikke i det hele tatt lengre. Får kanskje lyd noen minutter før det blir helt stille.

Det er også en masse kanaler som ikke virker på TuneIn lengre. Bl.a P3 og Klem FM.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cirion

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 16. oktober 2013, klokken 09:40
Sitat fra: Cirion på onsdag 16. oktober 2013, klokken 09:22
Funker strøkent hos meg nå. Bytter fint til FM i tunneller, bortsett fra forskjellen i lydkvalitet er det nesten sømløst. NRJ som ble påpekt at ikke virket, var feil hos NRJ, den kanalen fungerer nå også fint.

Hos meg fungerer den nesten ikke i det hele tatt lengre. Får kanskje lyd noen minutter før det blir helt stille.

Det er også en masse kanaler som ikke virker på TuneIn lengre. Bl.a P3 og Klem FM.
Får gå ut å teste TuneIn da...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

NRJ Norge Virker fortsatt fint:


NRK P3 spiller 1 sekund og melder så "High bandwith required - Connect Wi-Fi to play"


Klem FM spiller 1 sekund og melder så "High bandwith required - Connect Wi-Fi to play"


Var det ikke slik at NRJ også hadde tilsvarende melding på et tidspunkt?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Flere enn meg som opplever at kraft/regenangivelsen hakker når GPS``en er i gang?
Brukte GPS``en i går, og så da at kraft- og regenangivelsen ikke fløt jevnt. Hang langt etter pedalbevegelsen, og fløt heller ikke jevnt opp og ned.

Når jeg skrudde av navigasjonen fløt den jevnt igjen.

Dvs. for dårlig software, eller ikke god nok maskinvare til å vise GPS?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA