Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kupe/Kabin/Pollen filter

Startet av ebye, torsdag 10. oktober 2013, klokken 14:10

« forrige - neste »

ebye

Min backupThink som har gått feilfritt bråstanset med systemfail.. og % gikk fra 40 til 0 med bilen i oppoverbakke et metallisk smell og stopp.
Av og på med tenning og feilen er vekk. Ny start, strøm tilbake på 40 og noen meter kjøring, ny metallsik lyd som om tannhjul skulle glippe, systemfeil og død igjen. Ny start og strøm i dashbord forblir på 0.
Nikkometeret viser 74V, og spenning målt på kassen tatt ut av bilen viser alle cellene samlet er 115V. 2 celler er på 4,95V de resterende 17celler har alle samme spenning; 6,17V.
Det er ingen feil å lese på Nikkometer; feilen lar seg ikke resette, men feilmeldingen blir resatt om tenning slåes av i 25sek og ikke settes i gear.

Noen som har en forklaring?

OneMore

Sitat fra: ebye på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:02
Min backupThink som har gått feilfritt bråstanset med systemfail.. og % gikk fra 40 til 0 med bilen i oppoverbakke et metallisk smell og stopp.
Av og på med tenning og feilen er vekk. Ny start, strøm tilbake på 40 og noen meter kjøring, ny metallsik lyd som om tannhjul skulle glippe, systemfeil og død igjen. Ny start og strøm i dashbord forblir på 0.
Nikkometeret viser 74V, og spenning målt på kassen tatt ut av bilen viser alle cellene samlet er 115V. 2 celler er på 4,95V de resterende 17celler har alle samme spenning; 6,17V.
Det er ingen feil å lese på Nikkometer; feilen lar seg ikke resette, men feilmeldingen blir resatt om tenning slåes av i 25sek og ikke settes i gear.

Noen som har en forklaring?


Jeg tipper på feil med motorstyring, eventuelt fasefeil motor.
(utenom defekte batterier som ikke har noe å si i denne betydning)


OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Dette er typiske tegn på spenningskollaps når du belaster batteriet ditt.

Fiks batteriet, og bilen blir som ny igjen.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Svein-O

Du har allerede funnet feilen. De to blokkene på 4,95 V må erstattes.
Jeg har også hatt lignende girutkoplinger, og hver gang har det etter noe tid endt med stans og systemfeil.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

ebye

Batterier byttet og alt er som før.

elektrolux

Og med det mener du før bilen begynte å krangle? :o
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ebye

Nuh går alt så meget bedre; nett som før kranglingen begynte. Med batteriene på plass stod fortsatt % = 0. En full lading til 100% og alle parametere ble som før; mao leeeenge før! 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA