Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvde ny Leaf i dag - fra 100% batterikapasitet til null på 55 minutter - 86 km

Startet av tullball, torsdag 10. oktober 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

Kilroy

+1

Sitat fra: Lille Lance på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:31
Sitat fra: OddB på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:27
Sånn skal det gjøres !
Blir bare mer og mer imponert over bil og selskap.
Jeg tror den bileieren skal prise seg lykkelig over at han satt i en Model S.. Når et «spett» kommer opp gjennom dørken med en kraft på 25 tonn er det greit å ha en 7-8 mm panserplate under en batteripakke på 10 cm i mellom istedet for en vanlig dørk på 3-4 mm.

Elon Musk & Co er på ballen med en gang! Gutta er ikke født igår. Sånn skal det gjøres. Model S rules!
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

D.O

Sitat fra: tho på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:01
Må si meg imponert over svarene Tesla gir her. Tror ikke en vil se lignende raske svar/analyser fra andre bilselskaper(?)
Jepp, samme fokus på 12v problematikken, så blir dette bra :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Tesla-man

Fikk akkurat et ryddig 'newsletter' av Elon på denne brannen - ryddig og greit.  Den uheldige eieren ser og ut til å være fornøyd - tross alt.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Cirion

Sitat fra: valvolainen på lørdag 05. oktober 2013, klokken 00:32
Haha, Hr. Musk har blitt Hr. Tusk på dagbladet.
http://www.dagbladet.no/2013/10/05/nyheter/utenriks/tesla_model_s/tesla/bil/29619411/
For en nedlatende journalist fra Dagbladet. Skrivefeil på skrivefeil, med bevist navnefeil og bevistee faktafeil?

JONAS SVERRISSON RASCH
jon@dagbladet.no

Bare å sende en kommentar til han.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb

Kan se for meg metallbiten på 25 tonn og.......

teslapower

Sitat fra: laumb på lørdag 05. oktober 2013, klokken 08:40
Kan se for meg metallbiten på 25 tonn og.......
Metallbiten veide ikke 25 tonn :-), kraften var 25 tonn..."peak force on the order of 25 tons"
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

laumb

Jeg vet det... Det var ment som en kommentar til lærlingen hos db.

Moray

Sitat fra: D.O på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:40
Sitat fra: tho på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:01
Må si meg imponert over svarene Tesla gir her. Tror ikke en vil se lignende raske svar/analyser fra andre bilselskaper(?)
Jepp, samme fokus på 12v problematikken, så blir dette bra :)

Skulle til å skrive det. 12V problematikken bekymrer meg 100 ganger mer enn en brann i USA. De leser vel her, Tesla Norge?
S85

Elmo

Sitat fra: Moray på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:29
12V problematikken bekymrer meg 100 ganger mer enn en brann i USA. De leser vel her, Tesla Norge?

Nei det gjør de ikke. Alle salgrepresentatner jeg har snakket med sier at de ikke får lov til å lese på brukerforum.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Anew

Ledelsen leser nok helt sikkert forumene, selv om ikke fotsoldatene får lov. Man avskjærer ikke seg selv fra informasjon.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på lørdag 05. oktober 2013, klokken 20:22
Sitat fra: Moray på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:29
12V problematikken bekymrer meg 100 ganger mer enn en brann i USA. De leser vel her, Tesla Norge?

Nei det gjør de ikke. Alle salgrepresentatner jeg har snakket med sier at de ikke får lov til å lese på brukerforum.

Det er vel skrive de ikke får lov til, blir vanskelig å forby folk å lese lovlige ting på nettet?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Wenche

Post på Teslamotorsclub.com! Lag egen norsk 12v tråd, dere som har problemer. Det leser folk fra Tesla  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

laumb


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA