Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvde ny Leaf i dag - fra 100% batterikapasitet til null på 55 minutter - 86 km

Startet av tullball, torsdag 10. oktober 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Sånn ca 10+ har sendt denne linken til meg i dag...(da de vet jeg er har bestilit) urk :/

Trøndertesla

Jeg føler meg fortsatt tryggere på toppen av et batteri, enn å sitte oppå en 80 liters høyoktan bensintank. Det hadde nok blitt en litt annen smell om den nevnte metallgjenstanden traff en bensintank...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

el-fanboy

Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 03. oktober 2013, klokken 23:32
Sånn ca 10+ har sendt denne linken til meg i dag...(da de vet jeg er har bestilit) urk :/
So? Du kan jo sende denne linken i retur, hvis du har lyst å gi dem litt perspektiv på ting.

http://www.forbes.com/sites/markrogowsky/2013/10/03/yes-teslas-can-catch-fire-but-keeping-cool-is-in-order/
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Øyvind.h

Sitat fra: tullball på fredag 04. oktober 2013, klokken 02:38
Eller denne, det var de som posta nyheten i starten: http://jalopnik.com/your-guide-to-the-tesla-model-s-fire-and-why-its-not-1440653929
Wow! En godt skrevet og reflektert artikkel på Jalopnik! Det er ikke dagligdags!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cirion

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. oktober 2013, klokken 07:41
Sitat fra: tullball på fredag 04. oktober 2013, klokken 02:38
Eller denne, det var de som posta nyheten i starten: http://jalopnik.com/your-guide-to-the-tesla-model-s-fire-and-why-its-not-1440653929
Wow! En godt skrevet og reflektert artikkel på Jalopnik! Det er ikke dagligdags!
En som la inn en video av en bensin bil som brenner i kommentar feltet... Balls of steel! Glad jeg ikke er brannmann :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Schumilight

Men en ting jeg lurer på, hvilket materiale er det under bilen, eller under batteripakka? En går jo utfra at dette materialet skal kunne tåle litt?

En annen ting, hva med  "penetreringsvinkelen? Jo spissere vinkel jo større sjanse for at objekter bare treffer skroget og glir forbi. Hvis treffpunktet var ved en overgang med mindre spiss vinkel, må han ha vært maks uheldig. Dette må ha vært et objekt som kanskje satt fast i underlaget eller noe?

NTesla

Woods

Sitat fra: Schumilight på fredag 04. oktober 2013, klokken 11:41
Men en ting jeg lurer på, hvilket materiale er det under bilen, eller under batteripakka? En går jo utfra at dette materialet skal kunne tåle litt?

En annen ting, hva med  "penetreringsvinkelen? Jo spissere vinkel jo større sjanse for at objekter bare treffer skroget og glir forbi. Hvis treffpunktet var ved en overgang med mindre spiss vinkel, må han ha vært maks uheldig. Dette må ha vært et objekt som kanskje satt fast i underlaget eller noe?

Jeg mener å lest at den er laget av aluminium(her må nok noen rette på meg).

Sjåføren i dette tilfellet har har vært veldig uheldig. Kan minne om en annen lignende ulykke...

Poeng: Pakken tåler nok en vannvittig trøkk, men vi vet ingenting om hva som faktisk traff pakken. Hvordan den så ut, størrelse, hastighet etc. La oss slo til ro, så slipper vi at Tesla får samme skjebne som stakkars Concorde.

BjørnP85

Mange som lurer på hva som brenner så godt.  For de som husker tilbake til 2000-tallet med ransligaer så var deres favorittbiler Audi.  Hvorfor?  De satte de i brann - alt brenner opp. De er produsert i samme materiale som Tesla - alluminium. Setter du fyr på en alluminiumsbil så vil omtrent alt brenne opp. 
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

valvolainen

Helt topp dette!
Må si jeg gleder meg til å sette meg bak rattet i denne bilen. Enda mer nå.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

tho

Må si meg imponert over svarene Tesla gir her. Tror ikke en vil se lignende raske svar/analyser fra andre bilselskaper(?)
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

OddB

Sånn skal det gjøres !
Blir bare mer og mer imponert over bil og selskap.
Jeg tror den bileieren skal prise seg lykkelig over at han satt i en Model S.. Når et «spett» kommer opp gjennom dørken med en kraft på 25 tonn er det greit å ha en 7-8 mm panserplate under en batteripakke på 10 cm i mellom istedet for en vanlig dørk på 3-4 mm.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Lille Lance

Sitat fra: OddB på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:27
Sånn skal det gjøres !
Blir bare mer og mer imponert over bil og selskap.
Jeg tror den bileieren skal prise seg lykkelig over at han satt i en Model S.. Når et «spett» kommer opp gjennom dørken med en kraft på 25 tonn er det greit å ha en 7-8 mm panserplate under en batteripakke på 10 cm i mellom istedet for en vanlig dørk på 3-4 mm.

Elon Musk & Co er på ballen med en gang! Gutta er ikke født igår. Sånn skal det gjøres. Model S rules!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA