Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvde ny Leaf i dag - fra 100% batterikapasitet til null på 55 minutter - 86 km

Startet av tullball, torsdag 10. oktober 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

Epleskreller

Kan kanskje se ut som om det er 12v-batteriet som har tatt fyr da, det er helt klart uheldig.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tullball

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 03. oktober 2013, klokken 16:38
Kan kanskje se ut som om det er 12v-batteriet som har tatt fyr da, det er helt klart uheldig.

Aldri blitt mer provosert av en nyhetsartikkel..
http://m.db.no/2013/10/03/nyheter/tesla/bil/29582455/?www=1

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

hookmaker

En tanke fra Danmark: Jeg kjøper en Model S. Jeg kører bilen over en stor bit metall. Bilen brinner. Mine venner setter video på Youtube. Aktien faller 6-10%. Jeg kjøper for X antal mill. kroner aktier. Tesla leverer kanon Q3 regnskap om ett par uker. Aktien stiger 10-15% mere. Jeg selger aktiene. Fortjeneste? STOR!
Supergrejt. OG jeg kan ALDRIG straffes for insiderhandel! Lurte på om ikke nogen i USA har tenkt den tanken?  ::)

Epleskreller

Evt shorte aksjen og tenn på en TMS..  anbefaler ikke dette dog, ulovlig..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

VigdisA

Håper det blir oppklart hva som skjedde, og at Tesla kommer greit ut av det. Tror det er mye rykter som går nå.. Sikkert mye av fjær til høns i det som finnes på nett.

Overskriften er en smule for dramatisk, og så er det ganske håpløst og sensasjonspreget at Dagbladet nevner den New York times historien for så å si at påstandene ble motbevist.
Den var unødvendig.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

valvolainen

Dagbladet føyer seg vel bare inn i rekken av de store... Forbes, bbc, time, reuters melder også om fall i aksjekurs grunnet brann.

Tipper dette falt utrolig uheldig ut med de uttalelsene om kursmål samtidig.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

OddB

Da er vel saken oppklart...?


In an e-mail on Wednesday, a Tesla spokeswoman, Elizabeth Jarvis-Shean, said the fire was caused by the "direct impact of a large metallic object to one of the 16 modules within the Model S battery pack."

Ms. Jarvis-Shean added, "Because each module within the battery pack is, by design, isolated by fire barriers to limit any potential damage, the fire in the battery pack was contained to a small section in the front of the vehicle."

http://wheels.blogs.nytimes.com/2013/10/02/highway-fire-of-tesla-model-s-included-its-lithium-battery/?_r=1
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

sven erik

brann er brann uansett om det er hoved batteriet eller ikke  jeg har kjørt over mye med min imiev  å det er ikke en skramme på noe under
var på nippet til å kjøpe tesla men nå nei da må de gjøre noe med bilen

Lille Lance

Sitat fra: tullball på torsdag 03. oktober 2013, klokken 17:47
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 03. oktober 2013, klokken 16:38
Kan kanskje se ut som om det er 12v-batteriet som har tatt fyr da, det er helt klart uheldig.

Aldri blitt mer provosert av en nyhetsartikkel..
http://m.db.no/2013/10/03/nyheter/tesla/bil/29582455/?www=1

... og derfor har jeg sluttet å lese Dagbladet for leeeenge siden ..  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lacaixxa

Sitat fra: sven erik på torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:16
brann er brann uansett om det er hoved batteriet eller ikke  jeg har kjørt over mye med min imiev  å det er ikke en skramme på noe under
var på nippet til å kjøpe tesla men nå nei da må de gjøre noe med bilen
Hehe. Har sett på trilling forumet at mange eiere har behov for å finne grunner  å eie trilling fremfor Tesla. For mange av oss fremtidige TMS eier kan noen tråder der være morsom lesing:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

cairnz

Sitat fra: sven erik på torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:16
brann er brann uansett om det er hoved batteriet eller ikke  jeg har kjørt over mye med min imiev  å det er ikke en skramme på noe under
var på nippet til å kjøpe tesla men nå nei da må de gjøre noe med bilen
La oss se hvordan din imiev ser ut hvis du treffer samme objekt i samme fart. Det er fortsatt ikke avklart hva som faktisk har skjedd...
Elbilist

Stellar

Sitat fra: sven erik på torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:16
brann er brann uansett om det er hoved batteriet eller ikke  jeg har kjørt over mye med min imiev  å det er ikke en skramme på noe under
var på nippet til å kjøpe tesla men nå nei da må de gjøre noe med bilen
Vel, det var en lite gjennomtenkt resonnering synes jeg. Ikke vet du hva bilen traff, heller ikke farten eller størrelsen på objektet. Kanskje han kjørte over en i-MiEV?  8)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

kimnaess

Det var batteriet, men likevel føler jeg sikkerheten var ivaretatt:
http://www.reuters.com/article/2013/10/03/us-autos-tesla-fire-idUSBRE9920SX20131003

Analysts pointed out that warnings inside the Model S in the Washington incident alerted the driver in plenty of time to pull over and exit, and that the fire never entered the vehicle's interior cabin.

Given that Tesla's Model S and the discontinued Roadster have been driven a combined 113 million miles and that this was the first battery fire, the company's rate of catching fire was still only one-tenth the frequency of conventional car fires, Wedbush Securities analyst Craig Irwin said. He has a "neutral" rating on the stock.

Tesla officials said the battery and the car worked as designed, keeping the fire under control and allowing the driver time to pull over and safely exit the vehicle.

"The fire was caused by the direct impact of a large metallic object to one of the 16 modules within the Model S battery pack," Tesla spokeswoman Elizabeth Jarvis-Shean said.

"Because each module within the battery pack is, by design, isolated by fire barriers to limit any potential damage, the fire in the battery pack was contained to a small section in the front of the vehicle," she added.
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Birger

Sitat fra: sven erik på torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:16
brann er brann uansett om det er hoved batteriet eller ikke  jeg har kjørt over mye med min imiev  å det er ikke en skramme på noe under
var på nippet til å kjøpe tesla men nå nei da må de gjøre noe med bilen

Artig konklusjon på svært lite fakta. Nå har vel Tesla Model S som el bil merke antagelig gått en del kilometer mer en imiev... Så det statistiske grunnlaget ditt er vel ikke helt patent.

Men , du var kanskje morsom eller trollet litt?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA