Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

statistikk over elbiler

Startet av svedman, lørdag 28. juni 2008, klokken 08:52

« forrige - neste »

svedman

Skal det være samme lufttrykk i sommerdekkene til Buddy som helårsdekkene (2.7 bar)?
Oslo: Kewet Buddy Citi-Jet 6 2008-modell, "YOSHI". Elbilfører siden mai 2008.

ilmarw

Hmmm, litt usikker. Jeg har bare helårsdekk, men i brukerveiledningen står det 2.7 bar, så jeg regner med at det gjelder uansett?

ilmar
Polestar i bestilling

Wired

svedman

Jeg lurte fordi ElBil Norge satte på sommerdekkene mine for meg da jeg kjøpte bilen i våres, og jeg sjekket derfor ikke trykket. De sa ingenting om det, og jeg regnet med at de hadde gjort det.

Men jeg sjekket for et par dager siden, og da var trykket langt under 2.7 bar. Da ble jeg enda mer usikker...

Sommerdekkene er mye smalere enn helårsdekkene, men da skal det vel være 2.7 bar i begge typene? Er det noen andre i forumet som kjører sommerdekk på Buddy som kan bekrefte/avkrefte?

svedman

Jeg har ringt ElBil Norge og fått bekreftet at det skal være 2.7 bar i begge dekktypene. Takk for hjelpen :)

ilmarw

Bra, da har vi den saken i arkivet også :-)

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA