Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av Trøndertesla, onsdag 09. oktober 2013, klokken 09:28

« forrige - neste »

Trøndertesla

Jeg skal til Oslo et par dager, og nå er Norwegian/SAS erstattet med Tesla'n. Jeg har forsøkt å søke på el-bilvennlige hoteller, men dette søkekriteriet mangler på Hotels.com, booking.com, etc. Tror jeg får fyre av gårde en mail og så dem til å inkludere dette.

Er det noen her på forumet som kan anbefale noen hoteller med greie parkerings- og lademuligheter i Oslo?

Så vidt jeg har fått med meg så er det tilnærmet standard prosedyre for nye Tesla eiere i Oslo å dra innom Salto og plukke opp "Type 2/Type 2 ladere/kabler". Jeg får svinge innom Salto jeg også og få en oppdatering på hvilket utstyr som trengs i Oslo-området.

Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

jkirkebo

Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:33
Jeg skal til Oslo et par dager, og nå er Norwegian/SAS erstattet med Tesla'n. Jeg har forsøkt å søke på el-bilvennlige hoteller, men dette søkekriteriet mangler på Hotels.com, booking.com, etc. Tror jeg får fyre av gårde en mail og så dem til å inkludere dette.

Er det noen her på forumet som kan anbefale noen hoteller med greie parkerings- og lademuligheter i Oslo?

Plaza har vel ladepunkter i parkeringsgarasjen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trøndertesla

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:21
Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:33

Plaza har vel ladepunkter i parkeringsgarasjen.

Takker og bukker! Med en natts lading på Plaza og litt kjøring i Oslo så bør jeg vel ha nok juice til å komme meg til SC'n på Lillehammer :-)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

jkirkebo

Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:26
Takker og bukker! Med en natts lading på Plaza og litt kjøring i Oslo så bør jeg vel ha nok juice til å komme meg til SC'n på Lillehammer :-)

Men ta og sjekk med dem først. Er sikker på at jeg har lest om ladepunkter der før, men nå finner jeg de ikke på ladestasjoner.no...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo

Salto sender også, men om du først er i Oslo kan du spare deg den 200 lappen.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cato76

Sitat fra: Oreo på onsdag 02. oktober 2013, klokken 08:14
Salto sender også, men om du først er i Oslo kan du spare deg den 200 lappen.

Hva er prisene for Salto sine ladekabler? Type 2 - 16Amp og 32 Amp.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

laumb

ellinger

Hva med nye Tjuvholmen.
Så parkerer du der, Qpark har vel 20 ladestasjoner der
Pluss at hele aker brygge er en stor elbil parkeringsplass :)

Appadurai

Er det nokon som har noko å tilføya til dennen tråden? Eg skal til Oslo med min Tesla i slutten av april og kunne tenkt meg ein oversikt over hotell som tilbyr parkering med lading sentrumsnært.

El-Ing

Scandic vulkan har flere Type 2 landeplasser i parkeringshuset. Så vidt jeg et med fastmonterte ladekabler som du kan plugge rett inn. Finnes en egen tråd som beskriver den her på forumet et sted. Åpent parkeringshus også for andre enn hotellets gjester, så neppe noen garanti for ledig plass. http://www.scandichotels.no/Hotels/Norge/Oslo/Vulkan/

Tappatalket fra telefonen
Grå S85 mottatt 28.2.

coskars

Ikke noe å lure på! Scandic Vulkan - har selv bodd der. Du trenger heller ikke kabel, da de er "fastmontert" på veggen.
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

kristin1

Slutter meg til de to siste! P-hus tilhørende hotell i Oslo er ofte eksepsjonelt trange - hjelper ikke med elbillading på nederste plan om man må kjøre Buddy for å komme ned til ladeplassen.

Bjørn

Kan anbefale Quality Hotel Expo på Fornebu.. der har dem en drøss m vanlige 16A og 3-4 16A 400V i park kjelleren under hotellet, god og åpen plass, og heis rett opp til hotellrommene :)
Koster 150kr døgnet å stå der.

nofuelno

Sitat fra: Bjørn på torsdag 23. januar 2014, klokken 22:04
Kan anbefale Quality Hotel Expo på Fornebu.. der har dem en drøss m vanlige 16A og 3-4 16A 400V i park kjelleren under hotellet, god og åpen plass, og heis rett opp til hotellrommene :)
Jeg skal få disse til å montere et par Type2 uttak ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Bjørn

Sitat fra: nofuelno på fredag 24. januar 2014, klokken 00:02
Sitat fra: Bjørn på torsdag 23. januar 2014, klokken 22:04
Jeg skal få disse til å montere et par Type2 uttak ;)

Det hadde jo isåfall vært rene luksusen..!  8) har du noe innflytelse på dem..? :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA