Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på Strømmen Storsenter

Startet av el-fanboy, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:25

« forrige - neste »

AllanW

Siste spørsmål fra meg regner jeg med.
Hvordan er internett radioen og hvor mange kanaler har den?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

jkirkebo

Sitat fra: AllanW på mandag 07. oktober 2013, klokken 23:12
Siste spørsmål fra meg regner jeg med.
Hvordan er internett radioen og hvor mange kanaler har den?

Jeg tror ikke noen orker å telle. Må da være flere tusen...
Fungerer ellers supert så lenge du har dekning. Får et par utfall på strekningen Fredrikstad-Oslo.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Usikker på om dette et besvart i andre tråder, men er det mulig å kople usb mus og tastatur til skjermen?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

AllanW

Det er jo helt supert :)
Har internett radio på recieveren hjemme og det er mange super bra kanaler å ha på det råe anlegget i bilen :D
Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. oktober 2013, klokken 23:17
Sitat fra: AllanW på mandag 07. oktober 2013, klokken 23:12
Siste spørsmål fra meg regner jeg med.
Hvordan er internett radioen og hvor mange kanaler har den?

Jeg tror ikke noen orker å telle. Må da være flere tusen...
Fungerer ellers supert så lenge du har dekning. Får et par utfall på strekningen Fredrikstad-Oslo.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

LED

Hei. Med tech pakken installert, er det teoretisk mulig å lukke og åpne bakluka manuelt? Eller er den stuck den dagen motorene svikter?

snoopy2005

Sitat fra: LED på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:18
Hei. Med tech pakken installert, er det teoretisk mulig å lukke og åpne bakluka manuelt? Eller er den stuck den dagen motorene svikter?

Man kan lukke luken "manuelt" med tech pakken. Litt mer motstand en med gassfjær, men går helt fint!
P85D og en KIA SOUL EV

jkirkebo

Sitat fra: LED på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:18
Hei. Med tech pakken installert, er det teoretisk mulig å lukke og åpne bakluka manuelt? Eller er den stuck den dagen motorene svikter?

Du kan dra den opp og ned manuelt som du ønsker. Selve låsemekanismen må dog være i orden, den er elektrisk som på de fleste nyere biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Birger

Sitat fra: D.O på mandag 07. oktober 2013, klokken 23:31
Usikker på om dette et besvart i andre tråder, men er det mulig å kople usb mus og tastatur til skjermen?

Det står kort om det i WiKi'en, men det er dessverre ingen referanse til kilde.
http://www.elbil.no/wiki/Model_S#Brukergrensesnitt
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Torpedo Ted

Stemmer det at det er inkludert 3G data? En trenger altså ikke å kjøpe dataabonnement selv? Noen som vet noe om eventuelle overføringsbegrensninger og hvor lenge Tesla spanderer dette?

bakskj

Det er foreløpig gratis men det kommer abonnementsordning etterhvert sier ryktene. Foreløpig ingen som vet noe sikkert eller noe om pris, men det blir helt sikkert overkommelig.

Nå som mørket har senket seg om morgenen lurer jeg på hvor gode lysene i teslaen er, og spesielt fjernlysene. Er folk fornøyde med disse? Selv er jeg ganske misfornøyd med fjernlysene på BMW 5-serie som jeg kjører idag,  sammenlignet med konas ASX har hun mye bedre belysning om natten på mørke veier, men det kan og skyldes at hun har en høyere bil.

Er derfor spent på om Tesla er noe Tess i mørket?
TM3 LR AWD

laumb

Noen er strålende fornøyd med fjernlysene - andre er ikke.

Jeg er generellt fornøyd med lysene da de lyser i "riktig" fargetone.
Fjernlysene lyser "godt nok", men de er noget sentrerte "motorveilys". Jeg kjører en del på svingene landevei til og fra hjem, og merker forskjell fra Saaben da den lyste opp skog og jorder godt - mens Model S ikke lyser opp sidene like godt.
Spesielt i elgsesongen er dette en bekymring fra min side.

bakskj

#56
Takk for svar, høres ut som Tesla er tilsvarende BMW med belysning som er veldig sentrert på selve veien. ASX``en lyser opp mye større områder, og det er en kjempefordel på veinettet her hjemme ja..

Da vet jeg hva jeg går til, og gleder meg ikke noe mindre av den grunn. Fikk også epost av Roxana for 5 min siden om "current planned delivery january" så får vi håpe det holder seg! :D
TM3 LR AWD

Nordtroms

Jeg har en ting som jeg lurer på med Model S. I fossilbiler så er det mulig å forlate bilen med motoren i gang når man skal inn på butikken for å handle. Om vinteren er dette svært så behagelig når man kommer ut igjen til varm og god bil. ( Her hvor jeg bor er det faktisk mulig å gjøre sånt uten at bilen er borte når man kommer ut.) Er det mulig å forlate en TMS for å handle og enda ha varmeapparatet i gang eller stenger det av når foben er ute av rekkevidde?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

P85D+

Sitat fra: glaserud på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:14
Det tar laaaang tid. Typ 30 timer ut i fra ladingen jeg har her (starter på 234V).

Ellers funker det fint i praksis. Setter den på når jeg kommer hjem, og er full igjen når jeg kommer hjem fra jobb.

To langturer i strekk funker dog ikke.

:) lader en km pr A i enfas og 3 km pr. A i 3 fas 400V
P85D og 85D

jkirkebo

Sitat fra: Nordtroms på lørdag 02. november 2013, klokken 18:25
Jeg har en ting som jeg lurer på med Model S. I fossilbiler så er det mulig å forlate bilen med motoren i gang når man skal inn på butikken for å handle. Om vinteren er dette svært så behagelig når man kommer ut igjen til varm og god bil. ( Her hvor jeg bor er det faktisk mulig å gjøre sånt uten at bilen er borte når man kommer ut.) Er det mulig å forlate en TMS for å handle og enda ha varmeapparatet i gang eller stenger det av når foben er ute av rekkevidde?

Foreløpig stenger det av. Når appen kommer ut kan du gå inn på mobilen og starte det igjen. Akkurat som i Leaf.

Forhåpentligvis kommer det flere valgmuligheter på skjermen for slikt etterhvert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA