Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på Strømmen Storsenter

Startet av el-fanboy, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:25

« forrige - neste »

Jejl

Hvis du ikke lukker døren helt igjen, men kun til det første klikket fortsetter varmen å være på.

larsleik

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:15
Sitat fra: krister461 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:30
Via min Android-telefon fikk jeg opp sang og artistinfo fra Spotify og kunne skifte sang på rattet! :-)

Funker bra med iPhone 3GS også.

Ha! Den er jo vintage! Angrer på at jeg ga min til fotballklubben for resirkulering. Virket jo fint egentlig....


P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

valvolainen

Supert, da har vi funnet et bruksområde for galaxy S2 og iphone 3gs, begge med knust skjerm:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

larsleik

Går det å sette en timer på ladingen?
Si at jeg ønsker at den skal lade fra 00.00 til 06.00? Er det mulig?
Hilsen
Lars Erik


P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Nordtroms

Sitat fra: Jejl på lørdag 02. november 2013, klokken 18:51
Hvis du ikke lukker døren helt igjen, men kun til det første klikket fortsetter varmen å være på.

Da kan vi kanskje håpe på en oppdatering med "shopping sequence" som holder klimaanlegget på  etter at fører har forlatt kjøretøyet. Kanskje med valgene sølv, gull eller platinakort som angir hvor lenge varmen står på.  ;D Utrolig flott at sånne ting kan legges til etterhvert. Er det rart vi liker Tesla?  ;D ;D ;D
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

eledille

Noen spurte om standardfjæringen, må bare si meg aldeles strålende fornøyd med denne. Veldig fast og fin i fisken, samtidig som den eter opp ujevnheter forbløffende bra, både små og store.

Stålfjæringen er glimrende!
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

a72

Sitat fra: laumb på fredag 25. oktober 2013, klokken 10:32
Noen er strålende fornøyd med fjernlysene - andre er ikke.

Jeg er generellt fornøyd med lysene da de lyser i "riktig" fargetone.
Fjernlysene lyser "godt nok", men de er noget sentrerte "motorveilys". Jeg kjører en del på svingene landevei til og fra hjem, og merker forskjell fra Saaben da den lyste opp skog og jorder godt - mens Model S ikke lyser opp sidene like godt.
Spesielt i elgsesongen er dette en bekymring fra min side.

Dette tror jeg avhenger av hvilken BMW du har. Nye BMWer har ekstremt bra lys. Grunnen til at Model S lyser opp så smalt er fordi pærene som brukes er konstruert slik ettersom de kun er 25W og skal lyse like langt som vanlige Xenon lys som er 35W.

ellen40

Spørsmål 1:
Fikk opp i displayet bak rattet noe om at batteriet var under oppvarming og at performance ville bli bedre....
A. Hva betyr dette/hvordan fungerer dette?
B. Vil batteriet holde "optimaltemperatur" konstant om bilen står tilkoblet strøm eller kan man gjøre noe justering av dette? (bilen har vinterpakke men har dette betydning?)

Spørsmål 2:
Bilen har luftfjæring men synes den ser "sirompa" ut (veldig lav bak) i forhold til andre Model S, spesielt når den står på standard og man har kjørt bilen. Noen som har tilsvarende erfaringer? Er dette trolig en Software justering som kan oppdateres? 
2011 Norsk Nissan Leaf, nr. 1 lev. i Kr.sand. Ca. 85000 km. (solgt)
2013 USA Leaf S, 6,6KW - 23000 km (solgt)
2015 USA Leaf S, 6,6KW - 12000 km
Think 2010 med Zebra batteri (felles "riksebil" på jobb, ca. 38000 km)
TVR TUCAN V8, 1970. Rigget for historisk racing.
Porsche 944
Pontiac Fiero 2.8 V6 - 4 speed
Rotax Max med Dino ramme :-)

TS

Sitat fra: larsleik på lørdag 02. november 2013, klokken 19:20
Går det å sette en timer på ladingen?
Si at jeg ønsker at den skal lade fra 00.00 til 06.00? Er det mulig?
Hilsen
Lars Erik


P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666

Ja, du kan i alle fall sette strart
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

RSandven

Når vindusviskerene står på høy fart og du stopper bilen, vil de fortsatt gå i samme tempo eller roe seg ned?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

NTesla

Påvirker "Range Mode"(ikke range mode i den forstand å lade til 100%) batterilevetiden? Slik jeg forstår funksjonen så har den ingenting med input på batteriet men kun at den begrenser hvor mye en tar ut via motoreffekt og varme, og at den dermed har ingen funksjon på batterilevetiden.

Hva bruker forøvrig folket her, og merker dere noen forskjell?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA