Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på Strømmen Storsenter

Startet av el-fanboy, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:25

« forrige - neste »

Jimpec


Sitat fra: Meringdal på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 21:42
Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:48
Sitat fra: fhovlan på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:39
Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:09
Åssen funker den til å dra damer ??




Den blir levert utan hengarfeste ;)

Ha ha..godt svar !  ;D

Litt mer seriøst for de som kanskje vet:
Hvordan synes dere stoffsetene er ?
Hvordan er det originale lydanlegget ?
Vil multicoat variantene være dyrere å fikse lakkskader på ?
Opplevelse av bil med vanlige fjærer ?
Anbefales vinterpakken ?

Multicoat er en fordel for oss detailere hvertfall. Som regel hardere lakk da :-)

Stemmer godt. Interessant er det dog at lakken ikke er tykkere. Har målt på 6 biler nå. 3 multicoat, 2 metallic og en svart. Tilnærmet likt snitt på alle.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

jkirkebo

Sitat fra: krister461 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:30
Via min Android-telefon fikk jeg opp sang og artistinfo fra Spotify og kunne skifte sang på rattet! :-)

Funker bra med iPhone 3GS også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:09
Åssen funker den til å dra damer ??

Artig! Noen 13-16 år gamle karer som rusla forbi når jeg drev å rydda i garasjen.
De var bombesikre på at denna dro jeg garantert mye smårips med.
Fortalte de, som den gode formidleren av klok kunnskap jeg er; at med kone og 2 barn gjør man det klokt i å ikke dra smårips. Det kan og få lovmessige konsekvenser om småripsen viser seg å være eplekart.

Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:48
Litt mer seriøst for de som kanskje vet:
Hvordan synes dere stoffsetene er ?
Hvordan er det originale lydanlegget ?
Vil multicoat variantene være dyrere å fikse lakkskader på ?
Opplevelse av bil med vanlige fjærer ?
Anbefales vinterpakken ?

- Jeg elsker stoffsetene. Utrolig bra med litt variasjon i interiøret utseendemessig; ikke like "platt" som skinninteriøret. Smakssak. Forøvrig bidrar stoffet med at jeg "sitter godt fast".

- Ikke testet. har Lydstudio.

- Mest sannsynlig ikke store sakene. Kanskje om det medfører at man må lakkere et helt panel framfor å kunne bruke "spotpaint"-løsningen.

- Har luftunderstell.

- Droppet vinterpakken etter at lufteventiler foran ble standard. Oppvarmede dyser og felt under vindu får vi nok ikke svar på før til vinteren.




Sitat fra: Chlangum på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 21:40
Sitat fra: morten007 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 21:28
Når man spiller musikk fra Spotify (bluetooth), får man også da opp info om artist osv? Forskjell på iPhone og Android?

Og kan man bytte sang fra bilens spiller/rattet når man spiller fra spotify gjennom bluetooth?

Jeg kan teste med WiMP + iPhone i morgen.
iPhone + Spotify:
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:15
Sitat fra: krister461 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:30
Via min Android-telefon fikk jeg opp sang og artistinfo fra Spotify og kunne skifte sang på rattet! :-)

Funker bra med iPhone 3GS også.
Angående Android:
Sitat fra: krister461 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:30
Via min Android-telefon fikk jeg opp sang og artistinfo fra Spotify og kunne skifte sang på rattet! :-)



Sitat fra: AllanW på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:02
Ett enkelt spørsmål , hvordan er hastigheten på internetten man får med? Kan man se på Youtube videoer uten at det hakker?  :o
Og det er kun med 400v man kan dobbelt lade?

Hastigheten på internett er "så som så". Nettleseren er ikke spesielt imponerende. Kan prøve meg på en liten video.
YouTube/video/musikk i nettleser funker ikke.
- Angående 400V og "dobbelt lade": 230V gir maks ~7kW på enfas og benytter seg kun av 1 lader. Med trefas 230V + transformator til 400V kan du klare mer. Dersom ladeeffekt er mer enn 11kW trenger du dobbeltladeren (Hver lader støtter 11kW).



NTesla

Noen som vet om youtube vil funke etterhvert? Får opp melding om at nettleser og java må oppdateres.

Hva er forøvrig wifi funksjonen? Overføring av filer til Tesla/usb-stick fra nettverket hjemme?

laumb

Ingen her vet om det noengang vil funke.
Det bestemmer Tesla.

WiFi funksjonen er for å koble bilen din til trådløst nett. Kan ha flere bruksområder:
- laste ned oppdateringer på hjemmenett
- bruke mobilens nett på bilen - tethering.

Dette vil ha stor verdi den dagen Tesla tar betalt for datatrafikken. Spesielt viktig _om_ det blir pakkepriser på antall GB/måned og f.eks. en oppdatering er 1,3GB.

NTesla

Ok, takk for bra svar. Regner med Tesla gjør noe med abonnement-strukturen når mobil-regningene etterhvert tikker inn nå :)

Bjoris

Vi prøvde WiMP på testbilen i Bergen forrige torsdag, det fungerte helt perfekt. Fikk opp albumimage i dashen... Lydanlegget var imponerende, har såklat DSP i Audien, trinnet før Bose der og dette var MYE bedre, men det er bra i Audien også, men her var det skikkelig trøkk...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Neemaz


Noen som vet om det er muligheter for tidsinnstilt oppvarming? Bikkjekaldt på Lillehammer om morgenen! Har APPen på IOS, men den har jo ingen "valg" for dette..
Noen som har sett 3.part app som evnt. støtter dette?

jkirkebo

Sitat fra: Neemaz på onsdag 02. oktober 2013, klokken 00:37

Noen som vet om det er muligheter for tidsinnstilt oppvarming? Bikkjekaldt på Lillehammer om morgenen! Har APPen på IOS, men den har jo ingen "valg" for dette..
Noen som har sett 3.part app som evnt. støtter dette?

VisibleTesla i siste betaversjon støtter vel dette?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

frosken

Har 19"-hjulene lik dimensjon foran og bak? Hva står det i vognkortet?

Om det står lik dekkdimensjon foran og bak i vognkortet kan man ikke lovlig bytte til ulik bredde foran og bak, selv om en annen, identisk TMS registrert med 21"-konfigurasjon som kom originalt med ulike dimensjoner har lov til det.

laumb


luffe

Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:48
Opplevelse av bil med vanlige fjærer ?

Standard fjæring er veldig bra! Mye bedre enn Audien jeg hadde før. Har derimot tatt nedi en gang (gjorde vondt langt inn i sjelen...), uten at jeg kan se noen spor av dette under bilen.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

MrUnderhill

Støtter bilen tethering?
Mao. kan bilen blir en trådløs sone som nettbrett og telefoner kan koble seg på (via WiFi). Dvs. at bilens 3G nett kan brukes av andre enheter?

Jeg har det motsatte fungerer. Hvis man slår på tethering på mobilen kan bilen kobles seg opp på dette som alle andre trådløse nett. 

Cato76

Noen som vet når vi skal begynne å betale for nett-trafikken? Jeg spurte da jeg overtok bilen, men fikk ikke klart svar, kun "Tesla betaler foreløpig..."

Jeg vurderer å bestille mobilt bredbånd når tiden for Tesla inkl. nett går ut.

Ser foreløpig at 10GB til 229,-/mnd fra Chess (Huawei 4G router) bør holde, men er det noen eksperter her som har formening om hvor mye GB en bør ha i Teslaen (jeg bruker hovedsaklig nettradio)?

https://webshop.chess.no/bredbaand/huawei/4g-mobilt-bredbaand-l

http://www.telepriser.no/portal/page/portal/telepriser/forsiden/mobilt_bredband?calcType=MOBINET&type=get_calc_xml&antRader=20&kategori1=USB-modem&kategori2=Mobiltelefon/PC&antMegaByte=2610&andelDag=50&andelKveldHelg=50&fordeltPaEnhet=1.0&epost=true&nett=true&video=true&musikk=true&spill=true&epostr=medium&nettr=medium&videor=medium&musikkr=medium&spillr=medium&forbruk=medium
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

valvolainen

Sitat fra: Cato76 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 09:17
Noen som vet når vi skal begynne å betale for nett-trafikken? Jeg spurte da jeg overtok bilen, men fikk ikke klart svar, kun "Tesla betaler foreløpig..."
Jeg vurderer å bestille mobilt bredbånd når tiden for Tesla inkl. nett går ut.

Dette går desverre ikke. Tesla mister da kontakten med bilen.
Såvidt jeg har forstått er det tesla som pusher oppdateringer til bilen, og ikke bilen som henter det. Dermed er tesla avhengige av en ip adresse de kan nå.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA