Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på Strømmen Storsenter

Startet av el-fanboy, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:25

« forrige - neste »

laumb

Ser det fortsatt, etter noen hundretalls leveringer, i ny og ne dukker opp spørsmål bare Model S eier kan svare på.

I denne tråden kan du poste et spørsmål til noe du lurer på - så skal jeg forsøke å ta bilde, forklare eller lage en liten videosnutt for deg.

Aller først kan du søke på forumet, så vi slipper gjengangere.
Diskusjon om funksjoner, feil, skavanker, gleder, tårer, latter, blomster... Det har vi andre tråder for.

Jeg kommer til å oppdatere førsteposten med linker til svarene underveis.

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Moray

Hvordan virker lading med schuko i praksis? Teori er en ting, men praksis er ofte annerledes.

Noen som har ladet fra tilnærmet bunn til topp? Hvor lang tid tar det?
S85

glaserud

Det tar laaaang tid. Typ 30 timer ut i fra ladingen jeg har her (starter på 234V).

Ellers funker det fint i praksis. Setter den på når jeg kommer hjem, og er full igjen når jeg kommer hjem fra jobb.

To langturer i strekk funker dog ikke.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

PHsigP85

Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:09
Åssen funker den til å dra damer ??
Hadde med medbrakt, men fruen i huset er veldig fornøyd. Vi er helt enige i at bilen er en drøm å kjøre.

Men har du ikke annet å tilby enn bilen, frykter jeg periodisk ensomhet  8)
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

fhovlan


AllanW

Veldig bra initiativ :D.
Kommer nok noen spørsmål fra meg utover.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

notonlyonlybutbut

Er det noen som vet hvor mange kW regne som "skal til" før bremselyset kommer på?
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

daggad

Sitat fra: fhovlan på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:39
Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:09
Åssen funker den til å dra damer ??

Den blir levert utan hengarfeste ;)

Ha ha..godt svar !  ;D

Litt mer seriøst for de som kanskje vet:
Hvordan synes dere stoffsetene er ?
Hvordan er det originale lydanlegget ?
Vil multicoat variantene være dyrere å fikse lakkskader på ?
Opplevelse av bil med vanlige fjærer ?
Anbefales vinterpakken ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

valvolainen

Har ikke fått bil enda, men for å ta det med lakk - om perlemor lakk koster dobbelt så mye, eller tre ganger så mye, eller like mye, så utgjør det ingenting på kosten av å utbedre skade med mindre du naturligvis ikke tar oppretting, pussing, priming og lakkering selv.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

morten007

Når man spiller musikk fra Spotify (bluetooth), får man også da opp info om artist osv? Forskjell på iPhone og Android?
P85   VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)

Chlangum

Sitat fra: morten007 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 21:28
Når man spiller musikk fra Spotify (bluetooth), får man også da opp info om artist osv? Forskjell på iPhone og Android?

Og kan man bytte sang fra bilens spiller/rattet når man spiller fra spotify gjennom bluetooth?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Meringdal

Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:48
Sitat fra: fhovlan på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:39
Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:09
Åssen funker den til å dra damer ??




Den blir levert utan hengarfeste ;)

Ha ha..godt svar !  ;D

Litt mer seriøst for de som kanskje vet:
Hvordan synes dere stoffsetene er ?
Hvordan er det originale lydanlegget ?
Vil multicoat variantene være dyrere å fikse lakkskader på ?
Opplevelse av bil med vanlige fjærer ?
Anbefales vinterpakken ?

Multicoat er en fordel for oss detailere hvertfall. Som regel hardere lakk da :-)

AllanW

Ett enkelt spørsmål , hvordan er hastigheten på internetten man får med? Kan man se på Youtube videoer uten at det hakker?  :o
Og det er kun med 400v man kan dobbelt lade?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

krister461

Via min Android-telefon fikk jeg opp sang og artistinfo fra Spotify og kunne skifte sang på rattet! :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA