Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Investerer i type 2 kontakt?

Startet av kenmyh, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:31

« forrige - neste »

kenmyh

Hei folkens!

Jeg har en 2012 mod, og har lenge tenkt tanken at jeg skal oppgradere anlegget.. Da jeg virkelig ikke er fornøyd med lyden. Men så leste jeg akkurat nå for ca. 2 min siden at Teknaen kommer med boseanlegg..

Er det noen som vet om det er mulig å få dette ettermontert? Evt. hvilke komponenter som inngår i anlegget. Jeg klarer fint og montere det selv :-)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

leaf-newbe

tviler på at du får kjøpt det nytt.

om du greier å få tak i etkomplett brukt så må du sikkert strippe ned hele bilen invendig for å montere det.
har ikke studert hvor kabler og moduler går/er i leafen men har ver borti bose i bil før og det er ikke enkelt å plukke det ut med kabler etc..

sikkert enklere å biligere bytte bil. for i verste fall så er hoved eneheten anderledes den også.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

KaiRK

Jeg ville definitivt satse på noe annet en Bose om jeg skulle ettermontert noe. Hadde den nye Teknaen på lån en dag, og Bose anlegget var en stor skuffelse. Var en helt annen klasse på Bose anlegget jeg hadde i en Audi fra første halvdel av 90 tallet... ::)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Electra

Har ikke noe annet Boseanlegg fra bil å samenlikne med, men til å være et "originalt" bilanlegg så syntes jeg det er ganske bra.

Har hørt at dette Bose anlegget er spesial designet til Leaf, og at det kun skal trekke 50% strøm i forhold til det som er vanlig i biler. Mulig salgstriks/info?  ;) Effekt er vel et stikkord, da det er produktet av spenning og strøm :)

Mulig du kan få kjøpt et Boseanlegg fra en skrotet/krasjet Leaf? (Skal være 7 høytalere i dette anlegget)

Electra

Sitat fra: KaiRK på fredag 25. oktober 2013, klokken 06:59
Jeg ville definitivt satse på noe annet en Bose om jeg skulle ettermontert noe. Hadde den nye Teknaen på lån en dag, og Bose anlegget var en stor skuffelse. Var en helt annen klasse på Bose anlegget jeg hadde i en Audi fra første halvdel av 90 tallet... ::)

Er det radio lyden du er skuffet over? Da er jeg i såfall ganske enig, syntes at radioen til tidere har temmelig kleint mottak. Musikk fra USB eller blåtann/mobil fungerer mye bedre.

leaf-newbe

nå er jeg kansje litt inhabil da jeg fra første gang jeg gikk inn i en buttikk og hørte lyden fra et bose anleg bestemte jeg meg at jeg skulle ha et slikt. det tok riktig nok noen år før jeg fikk råd til å kjøpe et.
men nå har jeg bose i stue, på kjøkken, til pc og nå i bilen.
har tidligere testet bose billyd i porsche cayene, hummer h2 og audi. har altid vært imponert over lyden for org anlegg å være. leafen er intet untak.

har tidligere drevet med billyd, det meste jeg har brukt på lyd i egen bil tidligere er i ovekant av 100k og da får du lyd uten sidestykke og en effekt som er større en det framdriftskraften i en leaf.

skulle jeg hatt et slikt anlegg i en leaf så mått jeg nok dobbla batteripakka bare for at jeg skulle rekke ned på superen for kjøpe brød.
Ranked 3597

Tommen

Er bose anlegg i min tekna og må sei at eg uten tvil ikkje er imponert. Visst du allikevel skal bytt så anbefaler eg å velge rimligere element som kan være like så god å bedre. Dei som seier de er fornøyd med bose i leafen har simpelten ikkje våre borti bose som audi hadde og andre bil stereo som orginalt følger med bilene i dag å 10 år tilbake. Er skuffet over lydbildet, og en av faktorene til at det blei euro leaf for min del.

kjbu

Sitat fra: Tommen på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 08:22
Er bose anlegg i min tekna og må sei at eg uten tvil ikkje er imponert. Visst du allikevel skal bytt så anbefaler eg å velge rimligere element som kan være like så god å bedre. Dei som seier de er fornøyd med bose i leafen har simpelten ikkje våre borti bose som audi hadde og andre bil stereo som orginalt følger med bilene i dag å 10 år tilbake. Er skuffet over lydbildet, og en av faktorene til at det blei euro leaf for min del.

Jeg er veldig fornøyd med Bose-anlegget. Er det beste original-monterte anlegget jeg har hørt hittil. Men har ikke hørt Bose-anlegg i andre biler, så der har jeg ikke noe å sammenligne med. Til å være i en bil til 260.000kr så synst jeg det er veldig bra. Er hovedgrunnen til at jeg gikk for Tekna.

MEN : FM-delen har dårlig lyd, trolig ikke anlegget sin skyld, heller FM-sendingen. Skal du ha god lyd, bruk mp3 via USB.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Persian2

med en Stor sub og basskasse så er det en DRØMME lyd.
bilde er tatt av min leaf

Bobbulf

Det spørs vel helt hva man sammenligner med. Hadde en Mercedes A140 med originalt anlegg, og da er Boseanlegget i Leafen vanvittig mye bedre.
Sammenligner man med Harman-Kardon anlegget i min 2010 Mercedes, er Boseanlegget ikke fullt så bra. Det mangler litt trøkk når man spiller høyt, og bassen er ikke så dyp. Subben på Harman-Kardon er endel større, og gir dypbass også når man skrur opp litt.
Sammenligner man med anlegget jeg hadde i en Lancia for 20 år siden, er begge anleggene dårligere, men da hadde jeg en 15-tommer Celestion-sub i hattehyllen med brokoplet forsterker og diverse andre forsterkere og høyttalere rundtomkring  :)
Er likevel fornøyd med lyden til Bose-anlegget, for det er jo laget som et kompromiss mellom plass det skal opptta og lyd det skal avgi, så da begrenser jo det seg også hva det kan klare å levere med de fysiske begrensningene det har.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

BE

@Persian2: Jeg tar det som en selvfølge at du har satt det opp slik at lyset blinker i takt med lyden! En diskokule burde absolutt også være på plass i bakruta, eller hva med laser scenelys! 8)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Persian2

Sitat fra: BE på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 11:40
@Persian2: Jeg tar det som en selvfølge at du har satt det opp slik at lyset blinker i takt med lyden! En diskokule burde absolutt også være på plass i bakruta, eller hva med laser scenelys! 8)

hehe. nei da :P det blinker ikke den :P jeg kan slå den på med fjernkontroll da den er koblet sammen med lys jeg har under bilen :D
men du hadde et poeng der :P

GeirH

Hei.
Har hatt stereo i biler i 25 år og mekket en del. Bose anlegget funker, men ikke mer. Jeg skal i første omgang bytte ut høyttalerene foran så fort som mulig. Må bare finne ut av hvordan jeg får dem ut. Anyone?
Så til trådstarter vil jeg anbefale å bytte ut diskant og dørhøyttaler først. Kjøp kvalitet og du få mye bedre lyd bare der. Så kan du bygge videre derfra. Da fikk du en mening til å vurdere.
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

Bobbulf

Sitat fra: GeirH på onsdag 30. oktober 2013, klokken 17:24
Hei.
Har hatt stereo i biler i 25 år og mekket en del. Bose anlegget funker, men ikke mer. Jeg skal i første omgang bytte ut høyttalerene foran så fort som mulig. Må bare finne ut av hvordan jeg får dem ut. Anyone?
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=14180  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

leaf-newbe

Ranked 3597

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA