Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CHAdeMO adapter lansert

Startet av AreLib, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 13:11

« forrige - neste »

cirys1

Det er lenge siden de kvasseste bilene gikk over til automat, mange her som fremdeles kommer med påstander om og treffe riktig turtall og gir dette stemmer jo ikke.

De raskeste kassene bruker milisekund på å gire, de har derimot ikke full kraft fra begynnelsen,

Cowboystrekk

Ligger endel filmer på youtube. Mike Anthony har vell flere tester uten rollout tror jeg med tall litt høyere enn det jeg skrev med 3 voksne i bilen.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

F_P

Sitat fra: cirys1 på søndag 06. september 2015, klokken 17:14...

De raskeste kassene bruker milisekund på å gire, de har derimot ikke full kraft fra begynnelsen,

Det gjør de, men fremdeles er det en treghet i girkassen, en i innsprøytningen osv.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

cirys1

Sitat fra: F_P på mandag 07. september 2015, klokken 12:29
Det gjør de, men fremdeles er det en treghet i girkassen, en i innsprøytningen osv.

Klapper du gassen i bunn på en M5 eller RS6 så merker du svært lite til noe forsinkelse, derimot leverer ikke de bilene over 900 newton ifra start, så dermed ikke så kjappe ut av startblokka som P85D.

Cookie Monster

#19
Tesla P85D Rolling start, 5-60 mph: 4.1 sec

2014 BMW M6 Gran Coupe Rolling start 5-60 mph: 4.0 sec

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S-model Rolling start 5-60mph 4.1 sec

Så selv uten hjelp av launch control er moderne bensinbiler langt fra noe sinke selv om man starter på lavt turtall. Så nei Tesla er heller ikke overlegen selv på rullende start, ligger ganske likt.

Flere her inne på seriøst få kjørt litt skikkelig bensinbiler også som RS7, M6, Nissan GTR osv og ikke bare sitte å snakke ned om de fordi den sure diesel møkka passaten de hadde før var så treig ;D

2015 P85D

cairnz

Er vel ikke alle som har par-tre millioner liggende for leketøy heller :)

At andelen "passat"-eiere har Model S er såpass høy er nok pga. den totale kostnaden, ikke noe annet.
Elbilist

Cookie Monster

Koster ikke så mye å bare få prøvekjørt, leie en når man er på ferie feks ;)

Er jo sant at Model S går mot en helt annen klasse av bileiere i Norge. Men i resten av verden konkurrerer den i hovedsak mot nevnte biler så blir jo de man bør sammenligne mot. At lille Norge har sinnssyke hk avgifter osv er bare spesielt for oss og Tesla kan ikke basere seg å selge biler som skal konkurrere mot hva man får av andre biler i samme prisklasse i Norge.
2015 P85D

Trond.Strom

Tesla  har solgt drøyt 78000 Model S siden Juni 2012
Mercedes har solgt drøyt 103000 S-Klasse siden 2013 ( W222 produksjonstall)

Synes det kan virke som om Tesla konkurrerer fint mot tradisjonelle biler jeg


Cookie Monster

Var ment med tanke på å konkurrere på ytelser for er jo det Tesla prøver på i markedføringer av P85D når de bruker ord som verdens raskeste 4 dørs sedan osv. Verken M6, AMG, RS7 osv er jo laget for å være noe de skal selge kjempe masse av. Men for å være modellen som viser fram hva de kan som merke og dermed hjelper på å også selge bilene under ;)
2015 P85D

cirys1

Sitat fra: Trond.Strom på mandag 07. september 2015, klokken 14:26
Synes det kan virke som om Tesla konkurrerer fint mot tradisjonelle biler jeg

Den gjør jo ikke det, den tar litt av alle segmentene, men de som konkurrer mot Tesla er så mange.
Så og drive og summere kun S-klasse blir jo helt merkverdig, Porche har noen , Audi har noen, BMW har noen..

Bushy

Sitat fra: Kalle Klovn på mandag 07. september 2015, klokken 13:15
Tesla P85D Rolling start, 5-60 mph: 4.1 sec

2014 BMW M6 Gran Coupe Rolling start 5-60 mph: 4.0 sec

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S-model Rolling start 5-60mph 4.1 sec

Så selv uten hjelp av launch control er moderne bensinbiler langt fra noe sinke selv om man starter på lavt turtall. Så nei Tesla er heller ikke overlegen selv på rullende start, ligger ganske likt.

Flere her inne på seriøst få kjørt litt skikkelig bensinbiler også som RS7, M6, Nissan GTR osv og ikke bare sitte å snakke ned om de fordi den sure diesel møkka passaten de hadde før var så treig ;D

Vis du ikke klarer bedre en 4,1 på 0-60 1 foot rollout. da ville jeg fått sjekket den opptil flere ganger.. har ikke tatt noen tider på p85d, men måler min 85D 1 foot rollout på 3,86 - nesten 4,1 uten rollout..
og jeg kjenner da godt forskjell på p85d og min 85d. hadde med en kompis igår. som ikke hadde sittet på før. men var med på en p85d tur. han mente da dette gikk mye bedre sist gang... (han trodde jeg hadde p´n...)
S75D sept. 17

Spinner

Sitat fra: Bushy på mandag 07. september 2015, klokken 22:22Vis du ikke klarer bedre en 4,1 på 0-60 1 foot rollout.
Tror ikke det er snakk om rollout, men å ligge i 5 mph og så gi full pedal. Men 4,1 høres uansett litt tregt ut.

Cookie Monster

Tok tallene fra her:
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-tesla-model-s-p85d-long-term-intro-review

SitatZero to 60 mph: 3.3 sec
Zero to 100 mph: 8.6 sec
Zero to 130 mph: 16.8 sec
Zero to 150 mph: 29.4 sec
Rolling start, 5-60 mph: 4.1 sec
Top gear, 30-50 mph: 1.9 sec
Top gear, 50-70 mph: 2.9 sec
Standing ¼-mile: 11.8 sec @ 114 mph

Ja er 5-60mph ikke rollout. Så ja ble overasket selv. For er egentlig rart den ikke skal være raskere når man kjører bortover i 5 mph og så gir full gass. Så mye mulig det er noe feil med målingen de har. At en bensinbil man starter med launch control er raskere fra 0-100 enn fra 8-100 km/t er jo ikke merkelig men det bør jo ikke være tilfelle for en elbil.
2015 P85D

Bushy

ja missforsto 5 mph rollinga:P men virker rart ja
S75D sept. 17

Spinner

Sitat fra: Kalle Klovn på mandag 07. september 2015, klokken 22:40
Tok tallene fra her:
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-tesla-model-s-p85d-long-term-intro-review

SitatRolling start, 5-60 mph: 4.1 sec

Ja er 5-60mph ikke rollout. Så ja ble overasket selv. For er egentlig rart den ikke skal være raskere når man kjører bortover i 5 mph og så gir full gass. Så mye mulig det er noe feil med målingen de har. At en bensinbil man starter med launch control er raskere fra 0-100 enn fra 8-100 km/t er jo ikke merkelig men det bør jo ikke være tilfelle for en elbil.
Dette må være feil, eller så måler de på en helt annen måte enn det jeg kan forstå. Testet i min P85+ nå med stoppeklokke (og de unøyaktighetene det medfører). Rullet i 8 km/t og ga full pedal, stoppet klokka på 100, og ikke 96, kom til 4,2 sekunder (50 % SOC). Dette er på samme strekke jeg målte i overkant av 4,4 fra 0-100 på linkmytesla. At den er 0,2-0,3 sek raskere fra 8 enn fra 0 er logisk for meg, hvordan en P85D er 0,8 sek tregere skjønner jeg ikke helt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA