Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Service

Startet av Jejl, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 06:48

« forrige - neste »

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Havebigfun


jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. desember 2013, klokken 19:18
2600 km 226 Wh/km P+ koster litt ekstra  8)

Neida, 8000km i P85+ her nå og 220Wh/km ;) (ikke oppvarmet garasje)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

EvenSteven

234 wh/km

Kun kjørt 270km siden jeg fikk bilen på torsdag. Mest småkjøring og noe motorvei.
Har også da sittet en del i garasjen og testet klima samt blitt kjent med skjermen etc.
Da jeg hentet bilen kjørte jeg fra Alnabru til Ensjø - så hjem til Jessheim. Snitt endte da på 197 wh/km. klima på 20 grader. Kjørte relativt pent grunnet nye piggdekk.
Tesla S P85+ sølv

OleT

254 her. Begynner og slutter hver dag med masse opp og ned - 50-3, 3-130, 130-80, 80-10. og så motorvei med stor fart eller total kork. Da blir forbruket høyere enn med flat vei og middels hastighet.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Havebigfun

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 07. desember 2013, klokken 19:50
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. desember 2013, klokken 19:18
2600 km 226 Wh/km P+ koster litt ekstra  8)

Neida, 8000km i P85+ her nå og 220Wh/km ;) (ikke oppvarmet garasje)
Du er en morsom fyr, Kirkebo ;) Vi fikk bilen samme dag- hva tror du gjennomsnittslengden per tur er hos deg versus meg- forutsatt samme kjørestil er det naturlig at du har lavere forbruk. Min lengste tur sålangt har vært 250 km. Hadde du kjørt med 19" sommerhjul hadde ditt gjennomsnittsforbruk  vært enda lavere, jeg vil tro +/-215 Wh/km avhengig av hvor mye av de 8000 som er tilbakelagt på 21"
Du tviler vel ikke på at 21" gir høyere forbruk enn 19" gitt samme betingelser ellers, eller?
Dette merforbruket haler du ikke inn igjen på det lavere forbruket P+ understellet (angivelig) gir.

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. desember 2013, klokken 21:07
Du er en morsom fyr, Kirkebo ;) Vi fikk bilen samme dag- hva tror du gjennomsnittslengden per tur er hos deg versus meg- forutsatt samme kjørestil er det naturlig at du har lavere forbruk. Min lengste tur sålangt har vært 250 km. Hadde du kjørt med 19" sommerhjul hadde ditt gjennomsnittsforbruk  vært enda lavere, jeg vil tro +/-215 Wh/km avhengig av hvor mye av de 8000 som er tilbakelagt på 21"
Du tviler vel ikke på at 21" gir høyere forbruk enn 19" gitt samme betingelser ellers, eller?
Dette merforbruket haler du ikke inn igjen på det lavere forbruket P+ understellet (angivelig) gir.

Jeg har vel ca. 5000km på 21" og 3000km på 19" vinter. Har hatt en del langturer ja, men også mye småturer. De skikkelig lange turene står nok for maks 3000km, resten er under 100km (mange på 7-8km med tilsvarende batterivarming).

Merkelig nok hadde jeg ca. 220Wh/km i snitt når jeg byttet dekk også (ned fra 226 i starte etter mye "prøvekjøring"). Lavere rullemotstand ser ut til å oppveie den lavere temperaturen foreløpig ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Milzit

Den eneste steder man kan se strømforbruket total på bilen er hvis man har en trip teller som ikke er nullet ut?

RoadRunner

7800 km: 227 Wh/km - 5000 km på sommerdekk (19").
Mange turer på 20 - 30 mil på nordvest-landet.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Epleskreller

211 wh/km i løpet av ca 8000km iflg trippteller. Den har steget en god del etter at det ble kaldere. Bruker klart minst ved langkjøring. Start-stopp i kulda bruker mye strøm.

All kjøring på 19"
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Yagi

Gammel tråd, men aktuelt tema: Forbruket har økt noe etter at jeg satte på sommerdekk (21") etter vintersesongen. Kjører på anbefalt dekktrykk. Likevel ganske fornøyd med 190Wh/km på >13000km siden August i fjor. Og litt overrasket over såpass lavt forbruk til tross for mye "morokjøring."


Flere turer Oslo - Bergen, men det meste er nok jobbkjøring i Oslo-området.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Høgis

#26
lavt forbruk må jeg si. Erfarer at 22" med Falken dekk ikke er det mest energbesparende alternativet. Det er dog stor forskjell på 90 V/S 120 km/t på motorvei i tillegg til mye småkjøring. Syntes jeg har høyt forbruk uten tungt høyreben og har derfor kjøpt ett sett med originale 19' som jeg kommer til å benytte på lengre turer. Brukte faktisk mindre med 20' Nokian R i vinter.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Harlex

For å svare her avhenger det av at man ikke har resettet triptellerne en eller flere ganger etter man fikk bilen?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Havebigfun

Sitat fra: Harlex på fredag 06. juni 2014, klokken 21:28
For å svare her avhenger det av at man ikke har resettet triptellerne en eller flere ganger etter man fikk bilen?
Har man kjørt endel etter siste reset er det vel greit også. Det er uansett gjennomsnittsverier som er interessante. Ingen skal ekskluderes :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA