Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fortum i Norden

Startet av frosken, mandag 07. oktober 2013, klokken 20:32

« forrige - neste »

frosken

Kunne vært fint å samle nettsider tilpasset skjermen i bilen med nyttige og unyttige funksjoner. Starter med disse to sidene:

Klokke, aksjekurser, vær og nyheter. Mangler norske lokasjoner for vær. (Fra dette emnet her på forumet.)
http://dash.time4tesla.com/?s=30c22bf5555841c7a5604907870f427c

En rekke funksjoner, deriblant klokke, vær og morsomme dashbord fra KITT (Knight Rider), James Bond-knapper etc. Ikke fryktelig pent, men artige konsepter.
http://www.teslamods.com/

Kjenner dere til flere slike? Tenker jeg kommer til å skrive og hoste min egen tilpasset mine ønsker når jeg får bilen over nyttår.

el-fanboy

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Cronos

Noen flere? Spesielt nettsider med nyheter?
(og da tenker jeg på oversiktlige lettvektssider - nesten som RSS)

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

Meringdal

Det kommer vel snart en "app"-knapp oppe på linja, hvor man kan laste ned slike ting. Det er vel litt mer lettvint enn å kjøre dem igjennom webleseren :)

janmb

Kanskje marginalt off topic, men all den tid browseren ikke støtter flash, er det noen som vet om den støtter / kommer til å støtte HTML5?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

frosken

Støtter veldig lite av HTML5, men hva som støttes er jeg usikker på. Kan noen åpne denne siden i bilen? http://html5test.com/

Fant dette og mer om browseren her: http://www.teslamotors.com/fr_CA/forum/forums/tesla-model-s-web-browser-capabilities

janmb

Høres egentlig ut som vi får håpe på tredjeparts browsere etterhvert, all den tid Tesla er så konservative på dette.

At man ønsker å unngå videovisning på skjermen kan jeg saktens skjønne, men det ødelegger jo for så mye annen, fornuftig bruk av browseren samtidig når man kutter ut hele teknologier. Dessuten burde det jo være en ekstremt smal sak å støtte ALT når bilen står i ro og heller kutte ut alt animert innhold når man er i fart.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

TS

Sitat fra: janmb på lørdag 26. oktober 2013, klokken 11:34
Høres egentlig ut som vi får håpe på tredjeparts browsere etterhvert, all den tid Tesla er så konservative på dette.

At man ønsker å unngå videovisning på skjermen kan jeg saktens skjønne, men det ødelegger jo for så mye annen, fornuftig bruk av browseren samtidig når man kutter ut hele teknologier. Dessuten burde det jo være en ekstremt smal sak å støtte ALT når bilen står i ro og heller kutte ut alt animert innhold når man er i fart.

Elon sa at de kommer med en løsning for å kjøre android apps uten å installere appene . Da kan man kanskje løse noe av dette.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

kjonix

Her må Elon ha vært litt upresis. Kjøre app uten å installere? Aka webapp? Mao må man komme med en bedre browser.

Tarpoon

Elon nevnte at browseren blir erstattet med Chrome.
Da vil man få samme HTML5-støtte som på andre devices/ desktop.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

kjonix

Det er VELDIG gode nyheter, håper vi får støtte for geolocation - da ser jeg mange morsomme muligheter! :-)

HABEL

Sitat fra: kjonix på lørdag 26. oktober 2013, klokken 13:34
Det er VELDIG gode nyheter, håper vi får støtte for geolocation - da ser jeg mange morsomme muligheter! :-)

Nyheten er god nok. Men ventetiden er laaaaaaaaaaaaaaaaang
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

janmb

Cronos

Ingen oppdatering her?

I påvente av ny browser savner jeg spesielt en nyhetsside, med oversikt over de ferskeste (internasjonale) nyhetene i så-nærme-som-mulig tekstformat.

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

satheesh.net

Sitat fra: Cronos på onsdag 29. januar 2014, klokken 12:54
Ingen oppdatering her?

I påvente av ny browser savner jeg spesielt en nyhetsside, med oversikt over de ferskeste (internasjonale) nyhetene i så-nærme-som-mulig tekstformat.

Jeg har lagt inn et par nyhetsfeeder i bunn på www.ladekameratene.no Kan godt lage en side som er mer dedikert til kun innhold av nyheter hvis ønskelig(?). ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA