Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beskue en grå Tesla i stavanger?

Startet av TeslaTerje, mandag 07. oktober 2013, klokken 19:48

« forrige - neste »

tk421

Sitat fra: D.O på mandag 27. januar 2014, klokken 17:29
Synes navigasjon er meget bra, dog mangler en del valg, som Poi. Men bra søkefunksjon og veldig bra tale. Snakker settninger og ikke enkle ord som er satt sammen med feil trykk på bokstavene.
Hadde valgt tech pakke på nytt. Seter med minne er ett must. Har aldri hatt det før, men bestandig irritert meg når noen har flyttet på setet. Akkurat dette hadde vært nok grunn for meg. Hadde også krav om xenon, men disse kunne lyst bedre igjen.
1pri er batteri størrelse
2pri er techpakke (evt soltak hvis du trenger skiholder)
3pri er P
4pri er stereo
Beste er å bare velge alt  :) med kanskje unntak av 21" og +pakke, alt etter hva du skal bruke bilen til.
Det er nok individuelt, men jeg ønsker å utdype at Stereopakken inneholder DAB, og etter planen skal FM slås av i 2017 (http://www.nrk.no/kultur/fm-nettet-i-norge-slukkes-i-2017-1.7627573)
Det finnes selvsagt alternativer og ekstra duppeditter man kan få kjøpt til kun-FM-biler etterhvert, men jeg prioriterte Ultra HiFi pakka kun av den grunn.
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

Cowboystrekk

Etter hva jeg har hørt så har samtlige biler uten tech seter med minne :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Teslanewbie

Ikke skip tech eller lyd (Dab) , bilen uten xenonlys og elektrisk lukeåpner straffer seg .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. februar 2014, klokken 10:05
Ikke skip tech eller lyd (Dab) , bilen uten xenonlys og elektrisk lukeåpner straffer seg .

Xenonlys er nå standard (etter pris- og pakke-justeringen i høst)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

Sitat fra: Amoss på fredag 14. februar 2014, klokken 10:23
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. februar 2014, klokken 10:05

Xenonlys er nå standard (etter pris- og pakke-justeringen i høst)

Det var jeg ikke klar over..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tjomswrx

Jeg har bestilt uten techpakke, får man opp kart i det hele tatt da?
S85

Teslanewbie

Sitat fra: tjomswrx på torsdag 24. april 2014, klokken 13:33

Huff, techbil uten techpakke... er ikke å anbefalle , spar heller på annet..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tjomswrx

hehe, klarer meg nok uten skal du se:). Lurer på om det er mulighet for å få opp kart likevel....?
S85

Cowboystrekk

Du får opp kart, du kan få kartet til å følge bilen og du kan søke opp adresser :) Visstnok skal det komme en enkel utgave av turn-by-turn i.l.a året også til oss uten techpakke. Det eneste jeg ville ha i techpakka var parksensorer, men å betale nesten 30k for å få det når jeg kan fikse meg tredjepartssensorer til 2k så jeg på som unødig. Jeg kjøper bilen for meg selv ok ikke for den jeg evt selger den til om 10-20 år :)

tjomswrx

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 24. april 2014, klokken 13:55
Du får opp kart, du kan få kartet til å følge bilen og du kan søke opp adresser :) Visstnok skal det komme en enkel utgave av turn-by-turn i.l.a året også til oss uten techpakke. Det eneste jeg ville ha i techpakka var parksensorer, men å betale nesten 30k for å få det når jeg kan fikse meg tredjepartssensorer til 2k så jeg på som unødig. Jeg kjøper bilen for meg selv ok ikke for den jeg evt selger den til om 10-20 år :)

Takk for fornuftig og betryggende svar, får mer enn jeg trodde da..... Tenker likt som deg, skulle gjerne hatt sensorene men ikke til den prisen. Prøver uten så får jeg heller søke ettermarkedet hvis behov. Går for nesten ribba 85kwh (lyd og metallic lakk), synes den kommer nokså godt utstyrt i utgangspunktet og har en annen gobil jeg vil beholde.
S85

Cowboystrekk

Sitat fra: tjomswrx på torsdag 24. april 2014, klokken 14:04

Takk for fornuftig og betryggende svar, får mer enn jeg trodde da..... Tenker likt som deg, skulle gjerne hatt sensorene men ikke til den prisen. Prøver uten så får jeg heller søke ettermarkedet hvis behov. Går for nesten ribba 85kwh (lyd og metallic lakk), synes den kommer nokså godt utstyrt i utgangspunktet og har en annen gobil jeg vil beholde.
Helt ærlig, om man kjøper bilen og skal selge den videre innen få år så hadde jeg gått for Techpakka, men har helt andre ambisjoner enn det ;) Jeg tenkte litt på lydpakka, DAB frista jo litt, men så ikke helt poenget ellers, synes lyden er helt rå som den er :) Fikk fysisk vondt i ørene for et par dager siden da jeg prøvde max volum med bass og diskant på 8, det dunka bra for å si det sånn!

tjomswrx

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 24. april 2014, klokken 14:14
Sitat fra: tjomswrx på torsdag 24. april 2014, klokken 14:04

Helt ærlig, om man kjøper bilen og skal selge den videre innen få år så hadde jeg gått for Techpakka, men har helt andre ambisjoner enn det ;) Jeg tenkte litt på lydpakka, DAB frista jo litt, men så ikke helt poenget ellers, synes lyden er helt rå som den er :) Fikk fysisk vondt i ørene for et par dager siden da jeg prøvde max volum med bass og diskant på 8, det dunka bra for å si det sånn!
Takk for den. Kjører på som bestilt (dvs har allerede endret en gang fra 60 til 85). Har alltid drømt om å krysse av max lydpakke ved nybilkjøp. Nå blir det omsider nybil. DAB er et stort poeng synes jeg. Ideelt sett skulle jeg vel ha bytta lyd med tech og sensorer...... men men.
S85

Cowboystrekk

Jeg håper det går an å ettermontere DAB, men ellers så er nettradioen og ganske bra.

JTB

Tesla burde nesten fått gjennomgå av forbukerrådet eller noe slikt for å prøve og tvinge folk til å betale 15-16 laken for å få Dab radio. Det er jo tross alt eks. moms priser også...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

teslaz

Sitat fra: JTB på fredag 25. april 2014, klokken 13:44
Tesla burde nesten fått gjennomgå av forbukerrådet eller noe slikt for å prøve og tvinge folk til å betale 15-16 laken for å få Dab radio. Det er jo tross alt eks. moms priser også...
Seriøst?????? ::)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA