Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur med Model S tvers gjennom Danmark

Startet av 03sib113, mandag 07. oktober 2013, klokken 01:17

« forrige - neste »

03sib113

Nå har vår gamle haug dratt på seg 16 000 i kostnader for en EU kontroll. Tiden er derfor overmoden for å handle elbil siden det skal pepres med bomringer i Vestfold iløpet av ikke altfor lang tid. Og har hatt lyst på en lenge. Tesla er utenfor rekkevidde dessverre... Har stort "dieseldyr" til å frakte oss til fjells!

Jeg pendler mellom Sandefjord og Tønsberg (totalt 50 km) hver dag. Kanskje mulighet til å lade på jobb, usikkert.

Har sett på følgende biler: i-MiEV, E-UP!, og Renault Zoe. (prøvd i-MiEV, artig nok)

Stusser litt på prisene!

Har fått tilbud på E-UP! til ganske nøyaktig 200 000. i-MiEV skulle de ha ca 210 000 for.

Zoe vet vi jo enda lite om, men selgeren mente det kunne foreligge informasjon iløpet av kort tid (kanskje dette Mitsubishi venter på?)

Mitsubishi har vel tradisjon for å redusere prisene sine når det kommer konkurrenter, vil dette også skje nå? VW har jo 8 års garanti på batterier (3 år ekstra) og er vel kanskje bedre ustyrt? Plassen er vel lik, kanskje marginalt fordel VW. i-MiEV har jo vært kjørt en stund i Norge.

Veldig usikker her, noen andre som har kvalifiserte tanker her?
Tungsten E-Up!

jkirkebo

Sitat fra: 03sib113 på søndag 29. september 2013, klokken 22:15
Har sett på følgende biler: i-MiEV, E-UP!, og Renault Zoe. (prøvd i-MiEV, artig nok)

Stusser litt på prisene!

Har fått tilbud på E-UP! til ganske nøyaktig 200 000. i-MiEV skulle de ha ca 210 000 for.

Zoe vet vi jo enda lite om, men selgeren mente det kunne foreligge informasjon iløpet av kort tid (kanskje dette Mitsubishi venter på?)

Veldig usikker her, noen andre som har kvalifiserte tanker her?

ZOe har vel ikke fått spesielt god kritikk for kjøreegenskaper (ingen overraskelse, det er jo en Renault), dessuten har det vært mye frem og tilbake mhp. ladesystemet og om den i det hele tatt kan brukes i Norge. Renault har vel også generelt høyt verditap?

iMiEV er etterhvert en gammel konstruksjon. Fordelen er at den pt. har et bedre utbygd hurtigladenettverk.

e-UP hadde vært mitt definitive valg i denne klassen. Den er rimelig, og kommer antageligvis til å holde verdien best av disse tre.

Alternativet er en pent brukt Leaf til samme pris.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA