Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av Kallagtunet, søndag 06. oktober 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

Kallagtunet

Vi er allerede i den heldige situasjonen at vi har 400V trefas i garasjen, og ja 16 ampere kontakt er allerede instalert på veggen.

Så til spørsmålet: Når en har 400V trefas anlegg finnes det da noen enkel måte å ta ut 230V trefas eller krever det trafo?

K

PS Detailing relatert da jeg vurderer å kjøpe en høytrykksspyler med varmtvann som krever 3fas 230v 25A (som det er dumt å finne ut etterpå at en ikke kan bruke...)

shb

Tror ikke du kommer unna uten trafo. Kobler en mellom fase og jord vil den jo trekke 25A og da ryker sikringen på 16A, og det er vel ikke mer en 2,5 mm kabel heller. Klarer de ikke å skaffe en varmer som går på 400V da?
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Rasmus.B

Det er store muligheter for at høytrykkspyleren din kan kobles om fra trekant til stjernekobling. Dvs. at ved å flytte på noen lasker i koblingsboksen på høyttrykken kan du velge mellom 400V og 230V. Det skal i såfall være merket ganske tydelig.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Kallagtunet

Sitat fra: Rasmus.B på søndag 29. september 2013, klokken 13:34
Det er store muligheter for at høytrykkspyleren din kan kobles om fra trekant til stjernekobling. Dvs. at ved å flytte på noen lasker i koblingsboksen på høyttrykken kan du velge mellom 400V og 230V. Det skal i såfall være merket ganske tydelig.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Takker for info skal sjekke med forhandler. Ser den selges i utgaver også med 400V så muligheten er kanskje der selv om dette var en utstillingsmodell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA