Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regnestykke bekreftet - og vel så det...

Startet av Underdog, søndag 06. oktober 2013, klokken 13:10

« forrige - neste »

Underdog

Hei alle.

Jeg er ny på dette forumet, og kunne trenge noen erfarnes råd hva kommer til dette tema. Jeg har lenge holdt meg til el-konvertering av lettere fremkomstmidler som sykler ol. Og ønsker nå å ta interessen videre til neste plan.

I garasjen står et 1976 modell Datsun Sunny Coupe karosseri klar for nytt drivverk. Planen var i utgangspunktet at den skulle få seg en kraftig dose med turbokrefter. Men tidene og interessene har forandret seg noe. Jeg er derfor nå på jakt etter et nytt drivverk av det grønneste alternativ.

Målene for prosjektet er som følger:
* min 120 km/t toppfart.
* min 100 km rekkevidde.

Jeg ser nå etter et rimelig DC motor alternativ med CE-merking. Jeg har forsøkt å ta kontakt med bildemonterinsplasser ol., men svært få besitter slike deler ifra kondemnerte elbiler. Jeg går gjerne ruten med brukte deler som trenger overhaling og eller gjennoppbygning.

Hvor burde jeg lete?

På forhånd takk for svar.

Mvh Magnus

elektrolux

Kjøp en Think Classic delebil. Får fra vrakpant til 15000 kr.

Da får du alt du trenger på en gang, og så er det bare å supplere med et Litium batteri, og om du virkelig trenger mer enn 90 km/t toppfart en omprogramering av Simotion styringen.

Det beste er å bruke Simotion i original utførelse da dette gir best økonomi, og bedre kjøreegenskaper.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

emil

Har selv sikla etter resultater på denne siden jeg har samme bil i 1974 sedan utgave.

Har selv lyst på tre biler som er mer eller mindre identiske på utsiden. En som er 100% original, en som er oppgradert med passendeturbomotor med andre oppgraderte nødvendigheter, og en elektrisk utgave.

Men i dag er det hverken tid, plass eller økonomi til det prosjektet så det blir småfiksing på den som er original og kun har kjørt 55.000km.

Ellers er det i dag bare fire biler på EL skilt som er eldre enn 1990, 2 stk 2CV, en VW og en Minien kjent fra forumet

Caspar

Da betyr det at jeg har Norges eldste bil med EL skilter  ;D
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

emil

Sitat fra: Caspar på lørdag 23. august 2014, klokken 23:38
Da betyr det at jeg har Norges eldste bil med EL skilter  ;D

Både ja og nei...

VW er registrert i 74, og 2CV'en er fra 80-tallet.

Sånn fysisk sett er din Mini eldst, men i følge Vegvesenet har vi en Leaf fra 1914 her i landet...

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Underdog

Ja.... Her ble det stille fra min side :/

All tid og penger har blitt brukt på elsyklene det seneste året. Bilen står her imidlertid som før, dog noe mer komplett hva gjelder chassis og understell. Jeg håper virkelig å kunne prioritere denne igjen snart. Har i mellomtiden kommet i kontakt med EVwest, som virkelig har vist seg å kunne sitt på dette feltet. Så om hellet, lommeboken og tiden strekker til rekker jeg å svippe innom kollektivfeltet før goden frafaller for godt ;)

Caspar

Det er fremdeles tipset om å bruke en Think Classic som er det beste. Her får du alt du trenger (ex batteri) nærmest gratis.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Enig.

Think sitt drivverk er topp kvalitet og siden det er så bra er det omtrent ikke verd noenting. Dette i motsetning til de noe skjørere Actia laderene som koster mer og mer etterhvert som der er færre igjen på markedet.

Nå kan også Simotion omprogrameres til nettop ditt behov, så egentlig en no brainer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA