Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Importere en "vrak-LEAF". Innspill ønskes...

Startet av PAS, søndag 06. oktober 2013, klokken 03:12

« forrige - neste »

Brede

Nå er vel dette et problem som ble eliminert ved firmwareupdate?

Kallagtunet

Håper det men jeg er ikke helt Beroliget. TeslaSignature har rapportert at han fortsatt får feilmeldinger med ny software (på den begge de 2 teslaene han har i eie).

SimenT

Fikk advarsel i dag om lite strøm på 12V batteri..

Lyste rødt på ladelysene ved kontakten i dag tidlig, og hadde noe problemer med å få ut kontakten. Men har ladet i hele natt ser det ut som.

Veldig redd for død bil nå :) Lader 13A Schuko 230V IT hjemme.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Muffinman

Får disse feilmeldingene av og til jeg også. Kun på jobb når bilen har gjort seg ferdig med ladingen i løpet av arbeidsdagen.

SimenT

Kjøpte en Ctek 12V lader på Torshov bilrekvisita for 499 i dag, skal jeg sjekke status :)
Ble anbefalt denne over den dyrere defaen til 999.

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

larsleik

Sitat fra: SimenT på lørdag 16. november 2013, klokken 19:39
Kjøpte en Ctek 12V lader på Torshov bilrekvisita for 499 i dag, skal jeg sjekke status :)
Ble anbefalt denne over den dyrere defaen til 999.

Kjøpte Defa til 499 på Møller E18.


Sent from my C6903 using Tapatalk

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Havebigfun

Meg bekjent oppstår 12V-feilen kun når ladekablen står i etter avsluttet lading- beste forebyggelse  er da å fjerne ledningen ved avsluttningen og å planlegge lading ved justering av ladestrøm.

eledille

Gjentar meg selv for sikkerhets skyld:

Husk å melde dette inn til Tesla. Jo flere service-saker de har på dette fra forskjellige brukere, jo større sannsynlighet for en snarlig løsning. Og jo færre dårlige UMC'er de har levert ut før feilen er endelig fikset, jo billigere blir det for Tesla å bytte dem ut også.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

No_pilot

#263
Sliter med det samma problemet, og etter fw 5.8.
12 volt batteriet blir raskere tomt nå når utetempen synker lavere. :(
Har ingen forhåpning om att Tesla løser problemet snarlig.

Hva med dere som bruker Salto boks.
Noen av dere som har opplever dette?
S P85 sep-13, solgt mar-17
S 85D nov-15
Model 3 reservert
Jaguar I-Pace reservert

getor

Har Salto og har ikke merket noe i den retning, nei.

eledille

Sitat fra: No_pilot på mandag 18. november 2013, klokken 13:17
Sliter med det samma problemet, og etter fw 5.8.
12 volt batteriet blir raskere tomt nå når utetempen synker lavere. :(
Har ingen forhåpning om att Tesla løser problemet snarlig.

Vel, det blir i hvert fall garantert aldri noen løsning hvis vi alle bare klager til hverandre på forumet...
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Milzit

Sitat fra: eledille på lørdag 16. november 2013, klokken 20:54
Gjentar meg selv for sikkerhets skyld:

Husk å melde dette inn til Tesla. Jo flere service-saker de har på dette fra forskjellige brukere, jo større sannsynlighet for en snarlig løsning. Og jo færre dårlige UMC'er de har levert ut før feilen er endelig fikset, jo billigere blir det for Tesla å bytte dem ut også.
Hvordan/til hvem melder dere feil? Er det via sidene deres?

No_pilot

Har selvfølgelig meldt til Tesla om problemet, det er blitt registrert en sak.
Men som sagt, de virker ikke kunne løse det ettersom det ligger utenfor bilen.
Til info hadde jeg en tur til Sverige. Ladet der 4 netter uten problem med den samme UMC:n.
Går som alle andre og venter på blå adapter men vurderer sterkt en Saltoboks om de er problemfrie.
Hvem som plukker opp regningen får vel Tesla og jeg diskutere  ;)
S P85 sep-13, solgt mar-17
S 85D nov-15
Model 3 reservert
Jaguar I-Pace reservert

eledille

Sitat fra: Milzit på mandag 18. november 2013, klokken 23:18
Sitat fra: eledille på lørdag 16. november 2013, klokken 20:54
Gjentar meg selv for sikkerhets skyld:

Husk å melde dette inn til Tesla. Jo flere service-saker de har på dette fra forskjellige brukere, jo større sannsynlighet for en snarlig løsning. Og jo færre dårlige UMC'er de har levert ut før feilen er endelig fikset, jo billigere blir det for Tesla å bytte dem ut også.
Hvordan/til hvem melder dere feil? Er det via sidene deres?
Du kan ringe inn på veihjelpnummeret, særlig mens bilen står og klager. Håpløst å ringe Alna, f.eks. Om du tropper opp får du i det minste snakke med noen, de registrerer det nok om du insisterer.

Ellers tror jeg service_bynavn krøllalfa teslamotors.com virker. Hvis du skriver mail med subject "Reklamasjon" så burde det i hvert fall hende noe.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

SimenT


Sitat fra: Havebigfun på lørdag 16. november 2013, klokken 19:51
Meg bekjent oppstår 12V-feilen kun når ladekablen står i etter avsluttet lading- beste forebyggelse  er da å fjerne ledningen ved avsluttningen og å planlegge lading ved justering av ladestrøm.
Jeg fikk ladestopp på 375km og rødt portlys og lav 12V.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA