Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk av strøm i praksis

Startet av petersv, lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:58

« forrige - neste »

TesLars

Men bedre rekkevidde og 280kw/375hk er ikke noe å klage over. :)
Oslo
Black Model S

noto

Sitat fra: petersv på lørdag 28. september 2013, klokken 15:51
Tror ikke det, samme inverter ;) Nøkkelordet her er vel 'tror'. Jeg har blitt fortalt av sentrale personer i Tesla at de er like. Inntil jeg ser det skrevet en plass "tror" jeg på dette.

Tesla info page: Model S Performance takes electric performance to the next level. Equipped with the 85 kilowatt-hour battery and a high performance drive inverter, Model S Performance accelerates to 100 km per hour in 4.4 seconds. If driven the same way as Model S, both cars achieve the same efficiency thanks to the unique powertrain design.

petersv

Sitat fra: D.O på lørdag 28. september 2013, klokken 22:37
Sitat fra: petersv på lørdag 28. september 2013, klokken 14:09
Da har vi med det samme fått bekreftet at perf. kun er sw endring kontra std.
Jeg ser ikke hvor du kan fastslå dette?

Nei, vi kan ikke det. :) Du må se den posten i sammenheng med den/de over.

teslapower

Ikke så veldig stor forskjell på en Tesla Model S 85 kWh Performance og en 60 kWh. Litt på toppfarta da...:

TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Lokführer

3,9 vs 5,1 fra 0-60mph er faktisk veldig stor forskjell. 5,1 sek er fort, 3,9 sek er tunnelsyn-umiddelbart-fort.
Hadde det vært 13,9 vs 15,1 ville forskjellen vært noe annet. Regn differeransen i % heller.
Et dragrace på 402m hvor den ene kjører på 12,3 sek og den andre på 13,7, så er det ren utklassing.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Øyvind.h

#20
Sitat fra: Lokführer på søndag 29. september 2013, klokken 13:24
3,9 vs 5,1 fra 0-60mph er faktisk veldig stor forskjell. 5,1 sek er fort, 3,9 sek er tunnelsyn-umiddelbart-fort.
Hadde det vært 13,9 vs 15,1 ville forskjellen vært noe annet. Regn differeransen i % heller.
Et dragrace på 402m hvor den ene kjører på 12,3 sek og den andre på 13,7, så er det ren utklassing.
Har prøvekjørt Performance flere ganger, og kjøpte selv S85. Performance er vesentlig raskere fra 0-50km/t. Derfra og opp er forskjellen liten. Dvs. jeg husker fra jeg kjørte Performance at jeg opplevde den som litt på kanten effektmessig når jeg ga flatt jern fra +/- stillestående, men vel oppe i fart klarer jeg ikke skille S og P.  Performance har langt bedre 0-100 tid enn S85, men langt mindre differanse ved mellomaksellerasjoner.

I praksis oppleves S85 som råsprek, men P gir i retning av "tunnelsyn" fra rivstart, det kan jeg skrive under på!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA