Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk av strøm i praksis

Startet av petersv, lørdag 05. oktober 2013, klokken 10:58

« forrige - neste »

petersv


Celter

Betyr det at bilen min nå plutselig har 476 HK?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Cowboystrekk

Synes det var litt forvirrende med alle strekene etc, men interessant!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Sitat fra: taraquin på lørdag 28. september 2013, klokken 12:21
Synes det var litt forvirrende med alle strekene etc, men interessant!

Strekene og markeringene kommer pga. at det du ser i bildet er diffen. mellom før og etter oppdatering.

For å se siste versjon går du rett til nettsida :)

valvolainen

Sitat fra: Celter på lørdag 28. september 2013, klokken 11:31
Betyr det at bilen min nå plutselig har 476 HK?

Nei, du har fortsatt oppgitt effekt.
Motoren derimot - har potensialet for mer kraft hvis det kommer et batteri som klarer å levere nok jus til å utnytte hele effekten i motoren.

Nesten på lik linje som at bensinbiler går bedre på 98 oktan enn 89 oktan.
Motoren er den samme.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Spinner

Sitat fra: Celter på lørdag 28. september 2013, klokken 11:31
Betyr det at bilen min nå plutselig har 476 HK?
Skjønner det slik at 350kW er maksimalt hva inverter/motor yter med en "ubegrenset" kraftkilde. Med 85kWh batteriet faller effekten til 310kW siden det ikke klarer å levere mer. Med andre ord så vil du kunne få 350kW hvis du i fremtiden oppgraderer til et kraftigere batteri, med mindre det ligger noen elektroniske sperrer i mellom som alltid begrenser det til 310 kW 8)

petersv

Da har vi med det samme fått bekreftet at perf. kun er sw endring kontra std.

noto

Sitat fra: petersv på lørdag 28. september 2013, klokken 14:09
Da har vi med det samme fått bekreftet at perf. kun er sw endring kontra std.

Tror ikke det. Kraftigere inverter.

petersv

Tror ikke det, samme inverter ;) Nøkkelordet her er vel 'tror'. Jeg har blitt fortalt av sentrale personer i Tesla at de er like. Inntil jeg ser det skrevet en plass "tror" jeg på dette.

petersv

Tror ikke det, samme inverter ;) Nøkkelordet her er vel 'tror'. Jeg har blitt fortalt av sentrale personer i Tesla at de er like. Inntil jeg ser det skrevet en plass "tror" jeg på dette.

AreLib

ikke verre enn å be om dele nummer :) 
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

D.O

Sitat fra: petersv på lørdag 28. september 2013, klokken 14:09
Da har vi med det samme fått bekreftet at perf. kun er sw endring kontra std.
Jeg ser ikke hvor du kan fastslå dette?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TesLars

Så vi får ikke 500+hk når 120kwh batteriet kommer? :(
Oslo
Black Model S

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA