Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Xenon EU godkjenning

Startet av Kvikken, fredag 04. oktober 2013, klokken 21:33

« forrige - neste »

Kvikken

Det stod lenge mellom den nye gråfargen og en sort, men siden den sorte kan leveres tidligere ble det sort.
Ellers med alu vinterhjul, 16A hjemmelader (ikke norgespakke) og chromepakken.

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet mens Birger N. Haug får bilen til levering i løpet av november. Takk for en god handel med en god forhandler.

Leaftekna2018

Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

Kvikken

Takker :)

Gleder meg virkelig, ikke minst til alle fordelene man har med en elektrisk bil i ennå noen år. Økonomisk så er det jo en gavepakke til det norske folket.

Popper

Gratulerer med genial bil:)
Kjøpte du 16a laderen gjennom bilforhandler. (har litt tilgode hos min nissan-foranhandler:)
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

Kvikken

Takker, gleder meg :)

Japp jeg kjøpte den hos BNH og fikk med gratis montering av det som skulle til hjemme.

bjorn_2390

Gratulerer med ny herskare av nysgjerrige mennesker: Bare vent, man ser dem overalt. Og da kan du sitte inni bilen din og gosse deg over at du tok skrittet, i motsetning til de mer nølende beundrerne som står utenfor butikken og smugkikker på denne nyskapningen, og tror de ikke blir sett.

Og jada. De andre finnes også. De andre, som stiller seg opp ved siden av bilen
din, midt på fortauet, og regelrett bare G.L.A.N.E.R! Helt åpenlyst.

Haha, HERLIG  :) :) :) :)

Blå Euro-Leaf (2012)

Kvikken

Det er også første gang jeg har følelsen av at det å kjøpe en bil, samt en ikke minst en ny bil har vært en lønnsom affære ;-)

jonamundsen11

Gled deg kamerat :)

Fikk min Leaf Tekna 17 sept. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg en svart Leaf, helt til jeg så den "nye" mørkegrå. (Jeg var heldig med kort levering på denne, hører mange må vente lenge på denne fargen i tekna nå).

Denne fargen med 17" felgene som leveres som standard (tekna) gjør bilen rett og slett fin å se på :)

Se vedlegg for bilde, har valgt valgt krom pakka også, unntatt på speilene, det ble litt voldsomt.
Nissan Leaf Tekna 2013 - Dark Silver Metal

Kvikken

Det stod en sort Tekna med chromepakke klar til utlevering der når jeg satt og bestemte meg. Hele familien synes den fargen var så fin at da ble det den. Hadde ellers bestemt meg for den nye gråfargen men det virker som veldig mange skal ha den og jeg ser ikke så mange sorte på veien, mest hvite og blå.

reptil

Egentlig det eneste jeg virkelig kunne tenke meg fra Teknaen (syns det ble litt for stor prisforskjell) var at felgene hadde passet svært godt til den svarte Acentaen... Men men, kan ikke få alt og så er det jo ørlite mer øko å ja smalere dekk......
:)
Svart Leaf Acenta

Kvikken

Den biten av tekna pakken jeg setter mest pris på er LED lys. Får man dette som tilleggsutstyr på Acentaen og hva koster det i så fall?

T-Max

LED er ikke ekstrautstyr på Acenta og fås bare på Tekna.
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: T-Max på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 01:09

Dårlig av Nissan synes jeg. Du får LED til tilvalg på SV i statene. Å tvinge de som vil ha godt frontlys til å kjøpe sort skinninteriør og 17" felger synes jeg ikke noe om. Glad jeg har en 2012 der kombinasjonen lyst interiør og LED frontlys ikke er problematisk.

Skulle jeg kjøpt i dag hadde det nok blitt en parallellimportert eller brukt 2012.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bjorn_2390

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 09:23
Sitat fra: T-Max på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 01:09

Dårlig av Nissan synes jeg. Du får LED til tilvalg på SV i statene. Å tvinge de som vil ha godt frontlys til å kjøpe sort skinninteriør og 17" felger synes jeg ikke noe om. Glad jeg har en 2012 der kombinasjonen lyst interiør og LED frontlys ikke er problematisk

Dette er jeg helt enig i - og veldig overrasket over:
Det ble på det nærmeste avgjørende å kjøpe 2012-demobilen fremfor en 2013-Tekna. Ville ha LED-frontlykter, fordi vi hadde dårlig erfaring med elendig lys på forrige bil. Når det i tillegg ikke var ønskelig med skinn, ble det dårlig med valgmuligheter. Jeg skjønner at rimeligste modell er "strippet", men at det ikke går å få neste modell med mer tilvalg fra toppmodellen, er helt merkelig. Men: Dette handler vel til syvende og sist om å holde prisnivået/ene lavt/e.
Blå Euro-Leaf (2012)

kjbu

Var i samme situasjon selv, men jeg ville ha BOSE anlegget. Det var kun mulig på Tekna, så da ble det skinn-seter (dessverre?). Men er egentlig fornøyd med skinn, hadde blitt advart på forhånd at det kunne være kaldt på vinteren og varmt på sommeren.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA