Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: GLAD JEG KANSELLERTE

Startet av ellinger, fredag 04. oktober 2013, klokken 21:15

« forrige - neste »

ellinger

XS40

TS

Sitat:
Tesla's utvidelse i Norge fortsetter! Vi er glade for å kunne meddele åpningen av vår andre lokasjon i Oslo på torsdag 3. oktober. Med beliggenhet på Skøyen, vil stedet fungere som et salgssted og servicesenter, og vil være i tillegg til vårt salgssted på Alnabru. Dette gjør det mer praktisk enn noensinne å utforske muligheten for å bli en Tesla-eier i Norge
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Yagi

Jeg gikk forbi her i går og la merke til at det ser ut som om RSA Bil (Suzuki) har flyttet ut fra lokalene sine. (Mener de har flyttet inn i nye lokaler på Ensjø) Tidigere lå også Autostrada rett over veien - men der ser det nå ut til å være en annen bedrift som holder til. Tidligere har Birger N Haug vært i nabohuset - samt at Bilia solgte Volvo herfra i mange år.

De gamle Suzuki-lokalene passer også bra med Teslas eget kart. Dessverre er dette litt bortgjemt inne på det gamle fabrikkområdet på Thune. Men det er ihvertfall god plass (inne) - selv om eksponeringen ikke er helt topp.

Dette er ikke langt fra der jeg bor - så da var det vel greit at jeg ikke kjøpte Ranger-service  :P

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Andrewas

Rett og slett stedsvalg under pari...

En ekte Tesla Store skal ligge i et stort kjøpesenter eller i en "hovedhandlegate". I Oslo og omegn er det ikke så mange egnede steder. Karl Johan, Aker Brygge, Tjuvholmen. Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, CC Vest...

Thune rimer bedre på service center - slik som Alnabru..

Så en Tesla Store har Oslo enda ikke fått. Trengs det? Antagelig ikke - bestillingene hagler inn likevel.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

jkirkebo

Sitat fra: Andrewas på fredag 27. september 2013, klokken 23:05
En ekte Tesla Store skal ligge i et stort kjøpesenter eller i en "hovedhandlegate". I Oslo og omegn er det ikke så mange egnede steder. Karl Johan, Aker Brygge, Tjuvholmen. Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, CC Vest...

Jau, men det trengs da også. Det er MYE lettere å komme seg til/fra Skøyen uten bil enn til/fra dagens plassering på Alnabru. Slik sett er jeg storfornøyd med plasseringen.

Dagens butikk på Alnabru skulle etter hva jeg skjønner stort sett benyttes til utlevering av biler mens showroom og servicecenter blir på Skøyen. Så kommer det sikkert et sentralt plassert showroom uten prøvekjøringsmuligheter i tillegg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ellinger

Skøyen blir mer naturlig med tanke på at Drammen Karosseri skal utføre reperasjoner.

satheesh.net

.. og den aller viktigste grunnen; da har jeg to minutter fra jobben og fem minutter fra huset. Perfekt plassering etter min mening! ;D

Lille Lance

Vi får håpe at Tesla nå får økt kapasitet til å behandle innkommende biler slik at antallet kan økes. Ca 150 biler i uka er ikke godt nok for Tesla-frelste Norge. I Usa får de bilene etter 3 uker og i Norge er det 5mnd. Nå er det selvsagt lang og tidkrevende frakt til Norge, men jeg tror at en årsak også kan være et for lite mottaksapparat her hjemme.
Det blir spennedne å følge Skøyen nå  :)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

fredag

Sitat fra: Andrewas på fredag 27. september 2013, klokken 23:05
Rett og slett stedsvalg under pari...

Så en Tesla Store har Oslo enda ikke fått. Trengs det? Antagelig ikke - bestillingene hagler inn likevel.

Ja, men det viktigste nå er nok at Alnabru får avlastning. Det ser rimelig kaotisk ut på den lille parkeringplassen foran butikken nå.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Yagi

I god forum-ånd tok jeg noen bilder av lokalene på Thune da jeg gikk forbi for 30 min siden.  ::)  Håndtverkere er i full gang med å male hele lokalet hvitt. Teslalogoen er allerede på plass inne i utstillingslokalet. Tror likevel de får det travelt frem til åpningen.

God plass i verksted-delen. Enorm takhøyde og kjøreport i begge ender.

Her ble det bygget bl.a lokomotiver i motor-transportens barndom. F.eks Dovregubben8)

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Lille Lance

Var innom her idag :) Fine lokaler, dette blir nok bra. En del folk også :)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

TesLars

Var også innom i dag. Fine lokaler, bra trøkk. Men det var ikke mye de kunne svare på når det gjaldt vinderdekk og hvilke felger som fulgte med. Sa jeg ville ha Cyclone.
Oslo
Black Model S

Celter

Jeg var også innom i dag. Fikk en omvisning av en hyggelig hollender som bare skulle jobbe der noen dager. Lokalene er meget store, men det er bare selve showrommet som er ferdig.
Spurte om når adapterne skulle komme. Han svarte oktober/november. Grunnen var angivelig at produsenten, hvem nå det måtte være, ikke kunne hamle opp med den store etterspørselen.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA