Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteribooster

Startet av Hyperstress, fredag 04. oktober 2013, klokken 13:53

« forrige - neste »

Hyperstress

Kan en parkere med fronten inn mot ladestolpen, eller må en rygge inn? Om jeg skal rygge inn på plassen min på jobben så kommer stolpen på feil side av bilen. Så i verste fall så vil kabelen ikke nå frem i noen av tilfellene? Eller?   ???
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cowboystrekk

Jeg har nøyaktig samme problem som deg, spent på hvordan jeg skal få til jobbladinga i enveisgate med sideparkering og lader på feil side :( Tror ladekabelen er 6 meter, men den bør ideelt ikke være tilnærma utstrukket så å rygge inn trenger nok ikke være så dumt.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cirion

Om stolpen er på feil side av bilen, gjør ingen ting, men fronten inn er nok større problem.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Epleskreller

Det går bra om ladestolpen er nærme.

Bilen på andre siden sto skjevt, derfor står jeg skjevt :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Hyperstress

Sitat fra: Epleskreller på fredag 27. september 2013, klokken 12:37
Det går bra om ladestolpen er nærme.

Bilen på andre siden sto skjevt, derfor står jeg skjevt :)

Så bra! Min stolpe står like nært. Så da er jeg good to go uansett hvordan jeg parkerer  8)

Min stolpe er for øvrig helt identisk, men bare 4A pr nå. Har mer eller mindre fått lovnader om oppgradering til 16A, så får satse på at det går i boks. Kan bilen dra nytte av 4A i det hele tatt, eller går det ikke an å stille inn trekket til så lav A?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Lille Lance

Sitat fra: Hyperstress på fredag 27. september 2013, klokken 14:05
Sitat fra: Epleskreller på fredag 27. september 2013, klokken 12:37
Det går bra om ladestolpen er nærme.

Bilen på andre siden sto skjevt, derfor står jeg skjevt :)

Så bra! Min stolpe står like nært. Så da er jeg good to go uansett hvordan jeg parkerer  8)

Min stolpe er for øvrig helt identisk, men bare 4A pr nå. Har mer eller mindre fått lovnader om oppgradering til 16A, så får satse på at det går i boks. Kan bilen dra nytte av 4A i det hele tatt, eller går det ikke an å stille inn trekket til så lav A?
4 Ampere? ... aldri hørt om så små sikringer ... slå en spiker igjennom dem og du har 100A med en gang  :o Spøk tilside, hvis dette er riktig, så må det sikkert legges ny kabel for å kunne få oppdatert til 16A. Og hvis du har påvirkningskraft på denne oppdateringen, så be om 32A når de først skal kjøre jobben. Da får du 32A "gratis", dvs materiellet blir jo litt dyrere på 32A anlegg enn 16A anlegg.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Hyperstress

Sitat fra: Lille Lance på fredag 27. september 2013, klokken 14:45
Sitat fra: Hyperstress på fredag 27. september 2013, klokken 14:05
Sitat fra: Epleskreller på fredag 27. september 2013, klokken 12:37
Det går bra om ladestolpen er nærme.

Bilen på andre siden sto skjevt, derfor står jeg skjevt :)

Så bra! Min stolpe står like nært. Så da er jeg good to go uansett hvordan jeg parkerer  8)

Min stolpe er for øvrig helt identisk, men bare 4A pr nå. Har mer eller mindre fått lovnader om oppgradering til 16A, så får satse på at det går i boks. Kan bilen dra nytte av 4A i det hele tatt, eller går det ikke an å stille inn trekket til så lav A?
4 Ampere? ... aldri hørt om så små sikringer ... slå en spiker igjennom dem og du har 100A med en gang  :o Spøk tilside, hvis dette er riktig, så må det sikkert legges ny kabel for å kunne få oppdatert til 16A. Og hvis du har påvirkningskraft på denne oppdateringen, så be om 32A når de først skal kjøre jobben. Da får du 32A "gratis", dvs materiellet blir jo litt dyrere på 32A anlegg enn 16A anlegg.

Kablingen til stolpen skal visstnok være ok, de har bare satt 4A sikringer for å sørge for at ikke folk skal velte seg i luksus, som kupevarmere, men holde seg til motorvarmere. Tror dette er ganske normalt. Men om det er kabling til 32A tviler jeg på..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på fredag 27. september 2013, klokken 14:05
Min stolpe er for øvrig helt identisk, men bare 4A pr nå. Har mer eller mindre fått lovnader om oppgradering til 16A, så får satse på at det går i boks. Kan bilen dra nytte av 4A i det hele tatt, eller går det ikke an å stille inn trekket til så lav A?

Nei, dessverre. Minste innstilling er 5A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: Hyperstress på fredag 27. september 2013, klokken 14:05
Min stolpe er for øvrig helt identisk, men bare 4A pr nå.
Kan bilen dra nytte av 4A i det hele tatt, eller går det ikke an å stille inn trekket til så lav A?
Sitat fra: jkirkebo på fredag 27. september 2013, klokken 15:41
Nei, dessverre. Minste innstilling er 5A.

Men minste "normale" sikring er vel 6A og ikke 4A ??
Alle steder jeg har sett at man setter mindre sikringer med den begrunnelsen du sier så brukes det 6A.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hyperstress

Sitat fra: Elmo på fredag 27. september 2013, klokken 19:26
Sitat fra: Hyperstress på fredag 27. september 2013, klokken 14:05
Min stolpe er for øvrig helt identisk, men bare 4A pr nå.
Kan bilen dra nytte av 4A i det hele tatt, eller går det ikke an å stille inn trekket til så lav A?
Sitat fra: jkirkebo på fredag 27. september 2013, klokken 15:41
Nei, dessverre. Minste innstilling er 5A.

Men minste "normale" sikring er vel 6A og ikke 4A ??
Alle steder jeg har sett at man setter mindre sikringer med den begrunnelsen du sier så brukes det 6A.

Da har de gjort noe unormalt hos oss, for de er 4A..   :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cra

Sitat fra: Hyperstress på fredag 27. september 2013, klokken 21:50
Da har de gjort noe unormalt hos oss, for de er 4A..   :(

Ja, det er vel en viss forskjell på å være A4 og 4A!  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA