Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software update v5.6

Startet av Meringdal, fredag 04. oktober 2013, klokken 08:26

« forrige - neste »

Meringdal

Jeg er 2cm fra å trykke på bestill-knappen, men jeg tenkte å høre om det er noen mangler som går igjen her.

Bor i Ålesund så det er ett lite stykke til nærmeste servicesenter.

Har du fått problemer med din bil? og eventuelt hvilke? Hvordan ble disse ordnet?

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Wenche

Sitat fra: Meringdal på torsdag 26. september 2013, klokken 21:10
Jeg er 2cm fra å trykke på bestill-knappen, men jeg tenkte å høre om det er noen mangler som går igjen her.

Bor i Ålesund så det er ett lite stykke til nærmeste servicesenter.

Har du fått problemer med din bil? og eventuelt hvilke? Hvordan ble disse ordnet?

Veldig fornøyd med min bil  :) Topp kvalitet og ytelse  :D Ingen feil å snakke om når det gjelder min bil :)
Kun bagateller: Noen varsler som har kommet, og gått, men hvis du slår bilen av og på, så forsvinner de, det er vel det de mener med "software bugs" (noe som sikkert blir rettet). Har erfart at du må sette inn ladekabel ganske raskt for at den skal starte å lade, og sjekke at den tar lading  ??? Tar den ikke lading, har du somlet for mye, og må vekke den ved å nærme deg døra med nøkkelen, og prøve på nytt  :) Jeg har valgt å gå for servicepakke, og var jeg deg som bor såpass langt unna servicesenter, ville jeg nok valgt ranger i tillegg.
Hvis du er av typen som henger deg opp i bagateller som manglende ÆØÅ (eoa funker utmerket i Nav), og får panikk av noen få falske meldinger, så anbefaler jeg deg å vente med å kjøpe.
Husk at vi er pionerer, og noe småtteri må du regne med  :)
Bilen har i praksis funket suverent  8)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Meringdal

Takk for fyldig svar, jeg er av den typen som gjerne liker å utforske, kanskje finne bugs før andre gjør det! Så dette ser jeg ikke på som ett problem! Kjekt å kunne se oppdateringer komme og gå!

Har forøvrig bestilt :-)

Real EoN

@Meringdal

Bare bagateller her å, veldig fornøyd med min P85+.
Bor i nabobyen Molde og har serviceavtale med ranger  :)

Velkommen etter !! (tror det blir mange av dere)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

el-fanboy

Jeg er også veldig fornøyd med bilen! Går som ei kule, en drøm å kjøre, stille, stabil, fantastisk audio... - lista på positive aspekter er lang!

Etpar bagatellmessige småting er det, men ikke noe som er i nærheten av å være en "showstopper":
-En gang har jeg fått ladekabelfeilmelding som har forsvunnet etter en restart
-Får ikke åpna ladeluka med ladepistolen, så jeg må åpne den via skjermen. Dette skal jeg ta med Tesla til uka, regner med at det bare blir å bytte en antenne eller ladekabelen.

Du kommer ikke til å angre på bestillingen! :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

daggad

Har i alle fall sett 2 TMS i Ålesund Meringdal, samt Sindrej sin som var her på besøk. Ser på kartet at det er ganske mange bestillinger inne på de også.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Cirion

Sitat fra: el-fanboy på fredag 27. september 2013, klokken 10:21
-Får ikke åpna ladeluka med ladepistolen, så jeg må åpne den via skjermen. Dette skal jeg ta med Tesla til uka, regner med at det bare blir å bytte en antenne eller ladekabelen.
Er ikke så lang rekkevidde på den åpne luka sendere, og den krever at nøkkelen er i nærheten.
Jeg har også en vane av å åpne bakluka, ta ut laderen, plugge den i veggen og forsøke å åpne ladeporten (mens luka fortsatt er åpen).
Fikk et tips av en kar, som sa at antenna sitter i karmen på bakluka...

Nå åpner den hver gang, jeg holder bare ladepistolen opp mot vinduskarmen til bakluka og den åpner fint.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: Cirion på fredag 27. september 2013, klokken 12:10
Er ikke så lang rekkevidde på den åpne luka sendere, og den krever at nøkkelen er i nærheten.
????
Det er absolutt ikke min erfaring. Min åpnet til og med bilen som stod parkert ved siden av meg (dvs på motsatt side av der ladeluken på min bil er), og det har jeg hørt flere amerikanske eier melde også (at ladekabelens åpner-knapp har lang rekkevidde). Rekkevidde for meg er mao 3-4 meter i hvert fall :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mons

Min bil er også feilfri, med unntak av at navigasjonen ikke er tilpasset norsk i språk og æ,ø,å. :)

Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

el-fanboy

Sitat fra: Mons på fredag 27. september 2013, klokken 15:02
Min bil er også feilfri, med unntak av at navigasjonen ikke er tilpasset norsk i språk og æ,ø,å. :)

Det skal dog sies at navi får søketreff på stedsnavn med æ,ø og å hvis man bruker e, o og a som substitutt.
:)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Amper

da er jo navigasjoen tilpasset norske navn og søk.. det er bare brukerne som må tilpasse seg.. dette er ikke optimalt.. men å kalle det en feil eller mangel kan være å trekke det litt langt synes jeg..
P85D :o)

Cirion

Kommer nok en sw oppgradering med Norske menyer, Norsk tastatur og Norsk tale.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Philip Marlowe

Sitat fra: Cirion på fredag 27. september 2013, klokken 15:28

Norsk tale i amerikansk bil? Nei, takk!  ;)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

jkirkebo

Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 27. september 2013, klokken 18:24
Sitat fra: Cirion på fredag 27. september 2013, klokken 15:28

Norsk tale i amerikansk bil? Nei, takk!  ;)

Tro meg, når du har hørt den dama prøve å uttale norske veinavn noen ganger kommer du til å ønske deg norsk tale du også...
Jeg slo av hele talefunksjonen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA