Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TN-nett - Valg av hjemmelading 230V eller 400V

Startet av Bonefish, torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:07

« forrige - neste »

Bonefish

Betalte inn depositum i februar
Finalized 13 mai og fikk estimert levering sept/okt
Prøvekjørte 13 juni
Ville gjøre en endring 13 sept men fikk en mail 5 dager senere om at bilen var låst for produksjon.
Øynet et håp om statusendring men neida..

I begynnelsen så svarte Tesla på mail ved å ringe tilbake, det var tider det :-)
Nå går det dager før de svarer om de svarer i det hele tatt på mail henvendelser.

Greit at det er et nytt firma og har store utfordringer med logistikk og nyansatte og det er sikkert 1000 andre grunner for at ting går tregt, men det hjelper ikke på statusen min. Den har vært, er og virker til å forbli We have begun sourcing parts for your Model S.
Ser i ettertid at jeg kanskje skulle holdt meg unna tallet 13 :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

cairnz

Mandag, torsdag, fredag er dine 13. i måneden. ;)

Når har du blitt forespeilet levering? Jeg har ikke prøvekjørt, ikke prøvesittet, bare sett et par utenfor her og der, et par kjørende rundt omkring - og er usikker på om jeg virkelig vil prøvekjøre før jeg kan sette meg i min egen :)
Elbilist

Johnny

For to år siden kjøpte jeg bil av Møller. Det skulle ta et halvt år fra bestilling til levering. Etter tre måneder ringte jeg for å sjekke statusen min, og fikk til svar at "her har det skjedd forandringer, bilen din kommer i neste uke". Mulig de satt med røret i hånden og hadde tenkt å ringe meg, men det virket ikke akkurat slik.

TMS og eGolf.

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Bonefish

Fikk estimert levering sept/okt når jeg signerte. Men husker ikke om de nevnte hvilket år  ;D
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Cowboystrekk

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 26. september 2013, klokken 13:03
jeg har 2659 og fikk i produksjon i går, du nærmer deg
Fysj! Du har ingenting i denne tråden å gjøre, selv om jeg er glad på dine vegne :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

TesLars

Har VIN235xx - fremdeles ingen P# (vet ikke om de har sluttet med dette eller ei).

Forventet levering: des. Sist gang jeg snakket med noen fra TM i Nederland fikk jeg beskjed om at det blir "early December" og dette var sist måned. Men nå som jeg leser om at flere har fått leveringen sin utsatt en og to måneder er jeg litt i tvil om min blir levert i tide.
Oslo
Black Model S

TesLars

Kanskje relevant for enkelte:

Jeg bestilte i tidlig juli og bekreftet i midten av juli.
Oslo
Black Model S

turbolurbo

Sitat fra: TesLars på torsdag 26. september 2013, klokken 14:59
Har VIN235xx - fremdeles ingen P# (vet ikke om de har sluttet med dette eller ei).

De som har bestilt etter ca. 21 juni får ikke P-nummer. Kun RN# og etterhvert VIN#
2019 TM3P

TesLars

Great... og VIN# gir ikke en like nøyaktig indikasjon på hvordan man ligger an i produsksjonsserien/køen i forhold til P#?
Oslo
Black Model S

fonberg

Sitat fra: TesLars på torsdag 26. september 2013, klokken 15:07
Great... og VIN# gir ikke en like nøyaktig indikasjon på hvordan man ligger an i produsksjonsserien/køen i forhold til P#?

RN# gir en bedre pekepinn enn VIN# på hvor du er i køen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

TesLars

Tja... det er jo ganske mange som får lavere RN# enn andre selv om de bestilte og reserverte lenge etter.
Oslo
Black Model S

AttackOfTheMac

I steded for å refreshe MyTesla og kontakte Tesla, følg med på denne tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8295.1740.html

Vi ser nå at de på plass #27xx ca har gått i produksjon og de på rundt #24xx er nettopp ferdig produsert.
Det er litt variasjoner og nr følges ikke helt slavisk, men dette gir den beste informasjonen.

Dette vil si at om du ligger lagt fra dette må du nok vente.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA