Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye elbil-ord

Startet av hydrogen, torsdag 03. oktober 2013, klokken 12:46

« forrige - neste »

hydrogen

Dette må være ett kupp fra Witro?

Nissan Leaf Acenta: 257.400,-
Reg.omkostninger 2.500,-
Metallic lakk: 6.000,-
Komplett vinterhjul: 12.000,-

Sum total: 277.900,-

Innbytte 2012 modell 13.000 km: 171.000,-

Mellomlegg: 106.900,-

Hvorfor Acenta koster så mye mer enn veiledende forstår ikke jeg, men kanskje noen andre?

I tillegg kan jeg få 23.000,- i avslag ved å fjerne norgespakke og ytterligere 23.000,- hvis jeg ber om verdikupong fra Nissan.. ??

Ronny

Og kanskje 12000 i avslag på å bruke vinterdekkene fra gamle leafen?
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

daggad

Tipper på at det å ta vekk vinterhjulene også vil redusere prisen på innbytte nesten tilsvarende ?

Men av nyskjerrighet: Hvorfor bytte fra en Leaf til en nesten lik Leaf ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

tothoren

Tesla P85+ 2014

hydrogen

Ta bort vinterhjulene reduserer nok prisen og kan evt beholde de jeg har og kjøpe billigste valg og legge med den gamle.

Jeg takker uansett nei til tilbudet da jeg ikke får en eneste 1 krone i avslag fra veiledende priser som returnerende kunde. Selgeren hadde til og med en runde med salgssjefen og de kunne ikke gi noe som helst avslag. Etter om og men kunne de lokke med gratis Chromepakke selv om jeg valgte bort norgespakken, men den er jo uansett inkludert har jeg forstått.
Så jeg vil nok ikke handle mer Nissan eller mer fra Witro Bil.

Grunnen til jeg ønsket å bytte til ny bil var at jeg tenkte jeg kunne redusere verditapet når jeg får 46000 i avslag og kanskje selge den gamle til 200k.

Når de ikke kan strekke seg noe mer så blir det nok ikke euroleaf, jeg er uansett skeptisk til bil laget av hooligans så det er like greit :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA