Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software update

Startet av hydrogen, torsdag 03. oktober 2013, klokken 12:31

« forrige - neste »

hydrogen

Jeg har forstått det slik at alt som kjøpes med med en Leaf ved levering er mva-fritt?
Men alikevel skal de ha 6000 ekstra for metallic-lakk, jeg er tvilende til at den koster Kr 6000 eks.mva.
Jeg har sammenlignet priser på tilleggsustyr og opsjoner på leaf og noen andre Nissan modeller med med Nissan Norge, Sverige og Danmark. Alt er jo dyrere her, men føler at når det gjelder Leaf så er det enda mer dyrere her, skrudd opp pga mva-fritaket?

De har en prisliste med og uten mva, regner da med at man betaler prisen som er oppgitt eks.mva når man kjøper med en ny bil?
På hjemmesiden til Witro bil står det 4800 eks mva og 6000 ink mva for metalliclakk. Alikevel står det i mitt tilbud fra dem at de skal ha 6000 ekstra for metalliclakk. Men ikke nenvt noe om mva i tilbudet.

Hvis de driver å tar inn merverdiavgift så skal staten ha de og ikke Witro bil.

-hydro

T-Max

Det hadde vært interessant om du fulgte dette opp. Jeg er enig med deg, det virker ikke helt logisk.

Jeg fikk tilbud om felg og vinterdekk til 12.000,- ved nybil kjøp, alstå mva fritt. Jeg slo ikke til men spurte i ettertid hva de skulle ha for dette. Da skulle jeg få en spesialpris, som kom på tilsammen 12.000 inkl mva. Forstå dette den som kan.
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

hydrogen

Jeg fikk også en "deal" på vinterdekk m/felg til 12000, etter noe om og men fikk jeg beskjed om at de egentlig kostet 15000, men da jeg slapp mva fikk jeg det til 12000. Jeg har ikke sjekket priser på vinterdekk med felg på andre modeller Witro selger. Men bilforhandlere er generellt dyre på slikt.

Litt rart at prisen på metalliclakk er dyrere på en leaf enn pathfinder og alle andre store bilene fra Nissan.

I en prisliste jeg fant på nissan.no står det 6000 eks.mva og 6000 ink.mva.  Mens på andre prislister fra nissan står det 4800,- eks mva og 6000,- ink mva som er likt for flere andre nissanmodeller, de større bilene.
På hjemmesiden til Witro står det 4800/6000 på Leaf, så det er virkelig noe som skurrer.

GeirH

Hei.
Jeg henger meg på her med litt tanker rundt priser for chrompakken. Den skal de ha 9000 for sammen med ny bil. Kjøpte og en brukt Avensis her om dagen og de tok 3700 for "samme" type pakke. Nissan tok 4800 for metallic lakk ser jeg av tilbudet.

Geir
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

kjbu

Kjøpte Tekna med vinterdekk og fikk en samlepris. Når faktura kom, så ser jeg at jeg har betalt 12.000kr for vinterdekkene. Blodpris, selvfølgelig noe forhandleren utnytter for å tjene ekstra.

Angrer på at jeg ikke spurte om pris uten vinterdekk, for da hadde jeg selvfølgelig kjøpt disse til mye lavere pris et annet sted (selv med mva i tillegg).
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

hydrogen

Jeg betalte 8500 for conti viking med Enzofelger, ink omlegging og bytte over dekk og felg slik de nyfelgene ble med sommerdekk. Så 12000 eks mva har de nok en fortjeneste på over 100%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA