Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gammel, ikke banebrytende ladeinformasjon om type 2 stasjoner

Startet av newthinker, torsdag 03. oktober 2013, klokken 01:22

« forrige - neste »

newthinker

I dag blinket det på kladden da jeg satt i strømmen på jobb. Tenkte ikke så mye over det da jeg så det lyste på dashbordet. Da jeg kom ut etter jobb hadde den ikke ladet. Ingen lys lyste på kladden..

Vel hjemme plugget jeg inn kladden. Den blinket et rask blink, jeg rakk å se "Power default" før kladden slokket igjen. På dashbordet lyset "kontakten" men ikke ladesymbolet.
Jeg har sjekket sikringen i sikringskapet...
Jeg har prøvd å ta ut kontakt og sette inn igjen. Er rådløs..

Noen tips?  Noen som vet pris for ny ladekladd?
2011 Citroen Zero. Kjøpt i 2017 på 46000 km
Tur/retur Asker/Oslo
RIP:Think City 2009. Kjøpt på 23000 km

jahnarne

Ligger en på Finn for 2990,-

RS Sandvika selger Saltoladekabler for 10 000,- (tror disse kan kjøpes direkte fra Salto for ca 6 000,-). Dette er visstnok mer robuste enn originalen.

Ellers har vel Elbilhjelpen.no ulike kabler for rundt 4 500,-

Alternativt tok RS 2 000,- for å fikse ladekladden min i fjor.

newthinker

Takk for svar.
Jeg så den på finn, og har vært på forumet og lest om både Elbilhjelpen og Røhmer Selmer.
Jeg må imidlertid sjekke hos RS om det virkelig er ladekladden som er ødelagt, og ikke noe annet, før jeg kjøper en ny.

Jeg hadde bare lyst å høre om noen på forumet hadde vært borti det samme slik at jeg kunne teste litt forskjellig før jeg drar til RS i morgen..
2011 Citroen Zero. Kjøpt i 2017 på 46000 km
Tur/retur Asker/Oslo
RIP:Think City 2009. Kjøpt på 23000 km

ØysteinBuddy

Du har sannsynligvis dårlig kontakt på inngangssiden av ladekladden.
Prøv og vrikke litt på den når du har den koblet til, så ser du hva som skjer..
Boksen må åpnes og ledninger må ha en gjennomgang, fint og vanntette litt ekstra ved monteringen.
Sjekk litt rundt med noen som reparerer elektronikk, sikkert fler som kan se på den. Evt har rs-sandvika god erfaring med dette!
X-div buddy
X-2xthink city
Nå- 2014 Nissan Leaf Tekna

newthinker

 :)
Takk!
Vi tar med kladden til RS i morgen, men de trodde også det var dårlig kontakt.
2011 Citroen Zero. Kjøpt i 2017 på 46000 km
Tur/retur Asker/Oslo
RIP:Think City 2009. Kjøpt på 23000 km

Svesa

Fant du ut av det? Hva var feilen?

newthinker

2011 Citroen Zero. Kjøpt i 2017 på 46000 km
Tur/retur Asker/Oslo
RIP:Think City 2009. Kjøpt på 23000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA