Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teslabrann

Startet av D.O, onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:33

« forrige - neste »

D.O

Jeg har muligens mulighet for å benytte bilen i jobb og får da statens satser på 4kr km i tillegg til 25000kr(ikke skatte fritt) kjører ca 10-15 tusen km i året på jobb = 65- 85 tusen kr minus skatt.
Er dette dumt eller lurt? Betaler jo ca 10% i strømutgifter av denne sum. Og så kommer slitasje på dekk.
Bakdelen er jo km stand ved salg. Fordel er at bilen betaler seg nesten selv på 8-10år og mine utgifter blir på vedlikehold (6000kr året) + dekk utgifter.
Noen synspunkter? ( de som rådet meg til å ikke kjøpe aksjer i tsla, trenger ikke utale seg...) ;)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

arv

Du skatter bare på kontantbeløpet. På Elbil er km godtgjørelse skattefritt.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

daggen

Statens satser for bruk av El-bil er vel 4,20 pr. km...
Model S 75D Levert 06.01.2017
Model S P85 Levert 20.11.2013

ellinger

Hei,

Elbil kjøregodtgjørelse er 4,20 pr km og er helt skattefritt.
Selv skal jeg det samme som deg, men 30-40000 km pr år i jobb.
Vil si det lønner seg veldig å gjøre det på denne måten. Jeg har hatt firmabil hele tiden, men er lei av å skatte meg ihjel for noe som er kjedelig og lite praktisk. Med min TMS kan jeg kose meg på jobb, får rikelig med kaffepauser og det tar den tid det tar :)
På 3 år har jeg mottatt over en halv million skattefrie kroner.
Ja bilen har gått litt, men da er den jo også nesten nedbetalt.
Bør få igjen noe synes jeg for bilen etter 3 år.

cairnz

er ikke all kjøregodtgjørelse i yrkeskjøring i utgangspunktet skattefritt? Det er vel ikke noe særregler for elbil, annet enn høyere sats? En bilgodtgjørelse er vel skattepliktig i utgangspunktet og så går kilometergodtgjørelse (kjørebok) mot skatten på bilgodtgjørelse?

Eller har jeg misforstått noe? Jeg er i noe samme situasjon men avventer avklaring fra Skatteetaten på noe definisjoner av fast arbeidssted. Ytterligere informasjon som går ut over lovverket tas gjerne mot med takk :)
Elbilist

ellinger

Sitat fra: cairnz på onsdag 25. september 2013, klokken 19:08
er ikke all kjøregodtgjørelse i yrkeskjøring i utgangspunktet skattefritt? Det er vel ikke noe særregler for elbil, annet enn høyere sats? En bilgodtgjørelse er vel skattepliktig i utgangspunktet og så går kilometergodtgjørelse (kjørebok) mot skatten på bilgodtgjørelse?

Eller har jeg misforstått noe? Jeg er i noe samme situasjon men avventer avklaring fra Skatteetaten på noe definisjoner av fast arbeidssted. Ytterligere informasjon som går ut over lovverket tas gjerne mot med takk :)

Nei du har helt rett, men med vanlig kjøregodtgjørelse synker satsen etter 10000km det gjør den ikke på elbil.
Hva lurer du på med fast arbeidssted?
Jeg jobber selv i utlandet og pendler.
Kan alt om definisjon av fast arbeidssted.

D.O

Mulig jeg skrev det slik at det kunne misforstås. 25000kr må jeg betale skatt av, km sats er skattefritt. Og 4,20kr slik det er nevnt. På min jobb får også ice biler 4,20kr pga særavtale, men ingen har hatt elbil og dermed har ikke denne satsen blitt forhandlet ut over statens satser. Er litt skeptisk til å gå på en slik avtale med tanke på enkelte problemer som nye Tesla eiere har opplevd. Jeg blir i såfall nødt til å ha leiebil hvis problemer skulle oppstå med Teslan. Har egen jobbil i dag, som jeg ikke bruker på fritid.
Nå er det ikke forskjell på godtgjørelsen jeg får om jeg hadde kjørt en nissan micra eller Model S, men hvordan mener dere kunder vil reagere på en Model S? Kult og nyskjerrig, eller med janteloven? Jobber innen elektro/elkraft.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cairnz

Sitat fra: ellinger på onsdag 25. september 2013, klokken 19:28
Sitat fra: cairnz på onsdag 25. september 2013, klokken 19:08
er ikke all kjøregodtgjørelse i yrkeskjøring i utgangspunktet skattefritt? Det er vel ikke noe særregler for elbil, annet enn høyere sats? En bilgodtgjørelse er vel skattepliktig i utgangspunktet og så går kilometergodtgjørelse (kjørebok) mot skatten på bilgodtgjørelse?

Eller har jeg misforstått noe? Jeg er i noe samme situasjon men avventer avklaring fra Skatteetaten på noe definisjoner av fast arbeidssted. Ytterligere informasjon som går ut over lovverket tas gjerne mot med takk :)

Nei du har helt rett, men med vanlig kjøregodtgjørelse synker satsen etter 10000km det gjør den ikke på elbil.
Hva lurer du på med fast arbeidssted?
Jeg jobber selv i utlandet og pendler.
Kan alt om definisjon av fast arbeidssted.
Jeg har lest opp om de reglene om to-måneder, to uker, og ti dager - spørsmålet går i forbindelse med at som konsulent er man ofte på kortere og lengre oppdrag hos kunder - og hvis man skal tolke reglene der helt bokstavelig så kan jeg i teorien ende opp med over tjue faste arbeidssteder i løpet av et år.

Jeg har en forespørsel til skatteetaten hvor mange faste arbeidssted man kan ha. Siden jeg bor 90km unna de fleste kunder, vil en kjøregodtgjørelse på 4,20 pr km være betydelig, kontra ingenting. Har du hatt lignende erfaringer? Jeg har en fast arbeidsgiver med kontor, men jeg er ofte ute hos kunder, både i kortere og lengre perioder.
Elbilist

ebbrey

Skal bruke bilen som arbeidsbil. Jeg får statens satser etter kjørebok + et fast beløp i mnd som jeg skatter av. Jeg blir ikke trukket etter 10.000km men må betale skatt på forskjellen ned til avkortet km.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

ellinger

#9
Sitat fra: cairnz på onsdag 25. september 2013, klokken 22:34
Sitat fra: ellinger på onsdag 25. september 2013, klokken 19:28
Sitat fra: cairnz på onsdag 25. september 2013, klokken 19:08
er ikke all kjøregodtgjørelse i yrkeskjøring i utgangspunktet skattefritt? Det er vel ikke noe særregler for elbil, annet enn høyere sats? En bilgodtgjørelse er vel skattepliktig i utgangspunktet og så går kilometergodtgjørelse (kjørebok) mot skatten på bilgodtgjørelse?

Eller har jeg misforstått noe? Jeg er i noe samme situasjon men avventer avklaring fra Skatteetaten på noe definisjoner av fast arbeidssted. Ytterligere informasjon som går ut over lovverket tas gjerne mot med takk :)

Nei du har helt rett, men med vanlig kjøregodtgjørelse synker satsen etter 10000km det gjør den ikke på elbil.
Hva lurer du på med fast arbeidssted?
Jeg jobber selv i utlandet og pendler.
Kan alt om definisjon av fast arbeidssted.
Jeg har lest opp om de reglene om to-måneder, to uker, og ti dager - spørsmålet går i forbindelse med at som konsulent er man ofte på kortere og lengre oppdrag hos kunder - og hvis man skal tolke reglene der helt bokstavelig så kan jeg i teorien ende opp med over tjue faste arbeidssteder i løpet av et år.

Jeg har en forespørsel til skatteetaten hvor mange faste arbeidssted man kan ha. Siden jeg bor 90km unna de fleste kunder, vil en kjøregodtgjørelse på 4,20 pr km være betydelig, kontra ingenting. Har du hatt lignende erfaringer? Jeg har en fast arbeidsgiver med kontor, men jeg er ofte ute hos kunder, både i kortere og lengre perioder.

Hei,
Jeg kan kun snakke for meg selv såklart, men reglene er slik at om du har et kontor som du reiser til innimellom, men er reisende selger får du kun for reise til og fra kontoret.
Jeg har det følgende:
Hver uke reiser jeg til Stockholm og jobber utifra der.
Jeg er ikke på kontoret i Norge, men er i følge 2 måneders reglen basert i Stockholm da jeg er der flest ganger iløpet av en 2 mnd. periode.
Jeg dokumenterer da ovenfor skatteetaten at jeg har kjørt ved å vise bompengefakturaer og km stand på bil.
Du må i din arbeidskontrakt ha beskrevet at ditt faste arbeidssted ikke er det kontoret du snakker om.
Jeg får lønn fra mitt kontor i Norge, men der er jeg aldri fordi min jobb og instruks er klar og tydelig på at jeg skal utføre jobb i Sverige. Jeg får kun skrevet av tur/retur Stockholm. Ikke det jeg kjører ekstra.
Du kan kun ha et fast arbeidssted, og får betalt for det stedet du er flest ganger i løpet av 2 mnd( 2 mnd regelen) Stpr det i arbeidsavtalen din at du jobber i feks Nydalen i Oslo, men reiser rundt og selger støvsugere i Norge så er det kun tur/retur Nydalen som gjelder. Men har du et lite kontor i Trondheim som du jobber utifra, men er innom Nydalen kun mandager får du betalt for tur/retur Trondheim. Håper du ble litt klokere :)

cairnz

Sitat fra: ellinger på onsdag 25. september 2013, klokken 22:48
Sitat fra: cairnz på onsdag 25. september 2013, klokken 22:34
Jeg har lest opp om de reglene om to-måneder, to uker, og ti dager - spørsmålet går i forbindelse med at som konsulent er man ofte på kortere og lengre oppdrag hos kunder - og hvis man skal tolke reglene der helt bokstavelig så kan jeg i teorien ende opp med over tjue faste arbeidssteder i løpet av et år.

Jeg har en forespørsel til skatteetaten hvor mange faste arbeidssted man kan ha. Siden jeg bor 90km unna de fleste kunder, vil en kjøregodtgjørelse på 4,20 pr km være betydelig, kontra ingenting. Har du hatt lignende erfaringer? Jeg har en fast arbeidsgiver med kontor, men jeg er ofte ute hos kunder, både i kortere og lengre perioder.

Hei,
Jeg kan kun snakke for meg selv såklart, men reglene er slik at om du har et kontor som du reiser til innimellom, men er reisende selger får du kun for reise til og fra kontoret.
Jeg har det følgende:
Hver uke reiser jeg til Stockholm og jobber utifra der.
Jeg er ikke på kontoret i Norge, men er i følge 2 måneders reglen basert i Stockholm da jeg er der flest ganger iløpet av en 2 mnd. periode.
Jeg dokumenterer da ovenfor skatteetaten at jeg har kjørt ved å vise bompengefakturaer og km stand på bil.
Du må i din arbeidskontrakt ha beskrevet at ditt faste arbeidssted ikke er det kontoret du snakker om.
Jeg får lønn fra mitt kontor i Norge, men der er jeg aldri fordi min jobb og instruks er klar og tydelig på at jeg skal utføre jobb i Sverige. Jeg får kun skrevet av tur/retur Stockholm. Ikke det jeg kjører ekstra.
Du kan kun ha et fast arbeidssted, og får betalt for det stedet du er flest ganger i løpet av 2 mnd( 2 mnd regelen) Stpr det i arbeidsavtalen din at du jobber i feks Nydalen i Oslo, men reiser rundt og selger støvsugere i Norge så er det kun tur/retur Nydalen som gjelder. Men har du et lite kontor i Trondheim som du jobber utifra, men er innom Nydalen kun mandager får du betalt for tur/retur Trondheim. Håper du ble litt klokere :)
"Du kan kun ha ett fast arbeidssted" - over hvor lang periode?

Jeg er ikke selger, men konsulent. Jeg har min arbeidskontrakt med min arbeidsgiver, og har arbeidssted der. Jeg er ofte ute på oppdrag hos kunder, noen varer i en dag eller to, andre kan være langvarige dog ikke 100% sammenhengende.

Gi følgende eksempel (tatt fra mailen til Skatteetaten)
SitatScenario 1:
Si at jeg i en periode på seks måneder (jan-feb, mar-apr, mai-jun) har følgende arbeidsrutiner per toukersperiode :
Uke 1: Mandag og tirsdag drar jeg til Kunde A. Onsdag drar jeg til Kunde B og Torsdag og Fredag jobber jeg på arbeidsgivers kontor.
Uke 2: Mandag og tirsdag drar jeg til Kunde A. Onsdag til fredag jobber jeg på arbeidsgivers kontor.
I Eksempel ovenfor er jeg aldri på samme arbeidssted over 14 dager i strekk. Jeg har kontoret som «arbeidsstedet jeg tilbringer mesteparten av tiden (5 av 10 dager). Jeg er totalt sett over ti dager både hos kunde A og kunde B, men ingen av de oppfyller hverken 14-dagers regel eller tomånedersregel? Har jeg tre faste arbeidssted i disse seks månedene?

Scenario 2:
Si at jeg i en periode på ett år har følgende arbeidsrutiner:
                Uke 1 og Uke 2 – 11 dager hos kunde A – 3 dager på kontor. Uke 3 og Uke 4 – 11 dager hos kunde B – 3 dager på kontor. Uke 5 og uke 6 – 11 dager hos kunde C – 3 dager på kontor – osv. I løpet av året har jeg vært på tjueseks forskjellige arbeidssteder men alle har vært over ti dager, ingen har vært over 14 dager i strekk og ingen av de er majoriteten av arbeidstiden. Har jeg da tjuesju faste arbeidssted i løpet av et år?

Hvordan vil du tolke Scenario 1 og 2? Kan være interessant og se hva Skattetaten også sier, om dere er "enige" :)
Elbilist

cairnz


Nå kan det jo potensielt være slik at jeg -kun- skal bry meg om følgende regel:


Ref: http://www.kemnerkontoret.oslo.kommune.no/lonnsabc/lonnsabc_artikler/article21127-13415.html
SitatFlere arbeidssteder i samme arbeidsforhold (to-månedersregelen)
Arbeider skattyteren på flere arbeidssteder i samme arbeidsforhold, skal det arbeidsstedet hvor det meste av arbeidstiden tilbringes i den to-månedersperioden som er nevnt i skattebetalingsloven § 5-11 (1) (januar-februar, mars-april osv.) anses å være det arbeidsstedet hvor skattyteren normalt utfører sitt arbeid i samme to-månedersperiode. To-månedersregelen får ikke anvendelse hvis arbeidsstedene er i forskjellige arbeidsforhold.

Skattyteren kan etter denne regelen således bare ha ett fast arbeidssted i samme to-månedersperiode i samme arbeids-forhold. Det arbeidsstedet hvor skattyteren arbeider mest i den aktuelle to-månedersperioden i forhold til de andre arbeidsstedene, anses som fast arbeidssted i denne perioden etter denne regelen. Arbeider skattyteren tilnærmet like mye på hvert av arbeidsstedene, må det gjøres en totalvurdering av hvilket av arbeidsstedene som er det faste. Ved denne vurderingen skal en blant annet legge vekt på

hvor de mest sentrale funksjoner utføres
hvor det er flest medarbeidere
hvor ledelsen befinner seg
hvor administrasjonen er plassert
hvilket sted som har kortest vei fra skattyterens bolig
Ingen av momentene er alene avgjørende.

Denne vurderingen må i prinsippet foretas særskilt for hver to-månedersperiode i samme arbeidsforhold.
Elbilist

Stighl

Slik jeg ser dette er det ikke noe problem å bruke en TMS i arbeidssammenheng. Jeg kjører ca 35000 km i året i jobb. For dette for jeg en fast sum som er skattepliktig, og statens satser. Vi får også bagasjetillegget på toppen, fordi jeg har med en del demoprodukter og brosjyrematriell.
Nå har jeg kjørt Leaf et år sammen med en Mondeo til dagene med lange kjøreturer. Dette har gått utmerket, så nå blir Mondeoen solgt og erstattet med TMS.  :D
Jobber som distriktssjef i ABB, og det er gøy og komme til kunder i elbil. Kundene mine er Installatører og elektrogrossister.

Mvh Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

ellinger

Sitat fra: Stighl på torsdag 26. september 2013, klokken 02:52
Slik jeg ser dette er det ikke noe problem å bruke en TMS i arbeidssammenheng. Jeg kjører ca 35000 km i året i jobb. For dette for jeg en fast sum som er skattepliktig, og statens satser. Vi får også bagasjetillegget på toppen, fordi jeg har med en del demoprodukter og brosjyrematriell.
Nå har jeg kjørt Leaf et år sammen med en Mondeo til dagene med lange kjøreturer. Dette har gått utmerket, så nå blir Mondeoen solgt og erstattet med TMS.  :D
Jobber som distriktssjef i ABB, og det er gøy og komme til kunder i elbil. Kundene mine er Installatører og elektrogrossister.

Mvh Stig

+100 :)

ellinger

Sitat fra: cairnz på onsdag 25. september 2013, klokken 22:58
Sitat fra: ellinger på onsdag 25. september 2013, klokken 22:48
Sitat fra: cairnz på onsdag 25. september 2013, klokken 22:34
Jeg har lest opp om de reglene om to-måneder, to uker, og ti dager - spørsmålet går i forbindelse med at som konsulent er man ofte på kortere og lengre oppdrag hos kunder - og hvis man skal tolke reglene der helt bokstavelig så kan jeg i teorien ende opp med over tjue faste arbeidssteder i løpet av et år.

Jeg har en forespørsel til skatteetaten hvor mange faste arbeidssted man kan ha. Siden jeg bor 90km unna de fleste kunder, vil en kjøregodtgjørelse på 4,20 pr km være betydelig, kontra ingenting. Har du hatt lignende erfaringer? Jeg har en fast arbeidsgiver med kontor, men jeg er ofte ute hos kunder, både i kortere og lengre perioder.

Hei,
Jeg kan kun snakke for meg selv såklart, men reglene er slik at om du har et kontor som du reiser til innimellom, men er reisende selger får du kun for reise til og fra kontoret.
Jeg har det følgende:
Hver uke reiser jeg til Stockholm og jobber utifra der.
Jeg er ikke på kontoret i Norge, men er i følge 2 måneders reglen basert i Stockholm da jeg er der flest ganger iløpet av en 2 mnd. periode.
Jeg dokumenterer da ovenfor skatteetaten at jeg har kjørt ved å vise bompengefakturaer og km stand på bil.
Du må i din arbeidskontrakt ha beskrevet at ditt faste arbeidssted ikke er det kontoret du snakker om.
Jeg får lønn fra mitt kontor i Norge, men der er jeg aldri fordi min jobb og instruks er klar og tydelig på at jeg skal utføre jobb i Sverige. Jeg får kun skrevet av tur/retur Stockholm. Ikke det jeg kjører ekstra.
Du kan kun ha et fast arbeidssted, og får betalt for det stedet du er flest ganger i løpet av 2 mnd( 2 mnd regelen) Stpr det i arbeidsavtalen din at du jobber i feks Nydalen i Oslo, men reiser rundt og selger støvsugere i Norge så er det kun tur/retur Nydalen som gjelder. Men har du et lite kontor i Trondheim som du jobber utifra, men er innom Nydalen kun mandager får du betalt for tur/retur Trondheim. Håper du ble litt klokere :)
"Du kan kun ha ett fast arbeidssted" - over hvor lang periode?

Jeg er ikke selger, men konsulent. Jeg har min arbeidskontrakt med min arbeidsgiver, og har arbeidssted der. Jeg er ofte ute på oppdrag hos kunder, noen varer i en dag eller to, andre kan være langvarige dog ikke 100% sammenhengende.

Gi følgende eksempel (tatt fra mailen til Skatteetaten)
SitatScenario 1:
Si at jeg i en periode på seks måneder (jan-feb, mar-apr, mai-jun) har følgende arbeidsrutiner per toukersperiode :
Uke 1: Mandag og tirsdag drar jeg til Kunde A. Onsdag drar jeg til Kunde B og Torsdag og Fredag jobber jeg på arbeidsgivers kontor.
Uke 2: Mandag og tirsdag drar jeg til Kunde A. Onsdag til fredag jobber jeg på arbeidsgivers kontor.
I Eksempel ovenfor er jeg aldri på samme arbeidssted over 14 dager i strekk. Jeg har kontoret som «arbeidsstedet jeg tilbringer mesteparten av tiden (5 av 10 dager). Jeg er totalt sett over ti dager både hos kunde A og kunde B, men ingen av de oppfyller hverken 14-dagers regel eller tomånedersregel? Har jeg tre faste arbeidssted i disse seks månedene?

Scenario 2:
Si at jeg i en periode på ett år har følgende arbeidsrutiner:
                Uke 1 og Uke 2 – 11 dager hos kunde A – 3 dager på kontor. Uke 3 og Uke 4 – 11 dager hos kunde B – 3 dager på kontor. Uke 5 og uke 6 – 11 dager hos kunde C – 3 dager på kontor – osv. I løpet av året har jeg vært på tjueseks forskjellige arbeidssteder men alle har vært over ti dager, ingen har vært over 14 dager i strekk og ingen av de er majoriteten av arbeidstiden. Har jeg da tjuesju faste arbeidssted i løpet av et år?

Hvordan vil du tolke Scenario 1 og 2? Kan være interessant og se hva Skattetaten også sier, om dere er "enige" :)

Hei igjen,
Du har et helt likt scenario som meg selv bortsett fra at jeg alltid reiser via Stockholm og derfor defineres dette som det faste arbeidssted.
Du vil jo motta kjøregodgjørelse fra arbeidsgiver hele tiden, men høyst trolig kan du ikke føre dette på selvangivelsen da ditt definerte faste arbeidssted er kontoret som du snakker om. Hadde du aldri vært der hadde saken stillt seg annerledes for da ville 2 mnd. regelen slått inn.
Altså de 2 siste månedene i året hvor var du da flest ganger som kan dokumenteres. Det er det stedet som da blir grunnlaget for de andre månedene uavhengig av hvor du er ellers. Så om du har kontor i nydalen, men er i drammen 8 ganger i løpet av november og desember og bare innom trondheim og tromsø etc 3 ganger. Det skal være tur/retur reiser.
Så er det dessverre Drammen som blir stedet du kan skrive av for hele året.
Helt uavhengig av hvor urettferdig det er.
Men er du stort sett bare et sted så får du jo for den avstanden da du er der flest ganger innenfor en 2 mnd periode.
Jeg vet dette fordi min Selvangivelse blir behandlet hvert eneste år manuelt av en saksbehandler hvor jeg må dokumentere hver minste lille ting.
Så jeg råder deg til å følge mitt eksempel for å slippe en hel masse tull.
De følger nøye med på de som skriver av for reise til og fra arbeidssted.
Hvis du bor i Oslo og har kontor i Oslo blir du garantert sjekket i sømmene om du skriver fradrag for 300km hver dag. Det lar seg bare ikke gjøre.
Jeg måtte også legge med kopi av min arbeidskontrakt som klart beskriver hvor jeg jobber og hva jeg gjør. Men igjen, våre jobber er forskjellig så jeg er redd du ikke får noe da konsulentjobber er beskrevet i et punkt som ikke fradragsgivende. Hvis alle som hadde en jobb de måtte kjøre rundt i norges land for å kunne utføre skulle kreve dobbelt betalt ville det jo blitt bare rot.
Tenk på han som kjører lastebil fast fra oslo-danmark hver uke.
Han får jo ikke noe annet enn lønn.
Men må du fysisk reise til trondheim hver dag fordi din kontoraddresse er der blir alt annerledes.
Blei mye her, men jeg kjenner som sagt ikke din situasjon i detalj.
Så kanskje best å vente på skatteetaten om du føler min uttalelse ikke hjalp:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA