Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EL-bil vennlige hoteller i Oslo

Startet av testO, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:21

« forrige - neste »

TB

Sitat fra: svingen på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:13
da kom den på døra!
snakk om rask levering! :)
alt ser ok ut så langt,venter bare på att en eller annen admin skal godkjenne konto``en min :)http://openvehicles.com/user/register
slik att jeg får testet,håper ikke det tar så langt tid :)

fikk veldig bruk får info fra TB takker :)

Registrering tok ikkje lang tid, ca halvt døgn?
Ps: Du kan bruke SMS uten at openvehicles kontoen din er godkjent - men det har du kanskje testa alt?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

svingen

Fikk litt problemer med sms pga tvilingsim får bare "permision deny" får skaffe et vanlig sim kort i morgen, tviling sim og sms til seg selv blir  rot :-)  så  går det nok bedre :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

asbkar

Du må skru av pinkode-sjekk på simkortet også, det har du kanskje gjort alt?

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

svingen

skrudd av pin koden ja,fikk svar tilbake så det fungere nok :)
kjøper meg et https://chilimobil.no/produkter/kontantkort/ tenker jeg med 250mb får 79 kr som varer "evig" :) siden det var 10kr per mb :)

ellers takk får tips! :)
Bor i Nittedal (oslo)

TB

Det stemmer, det er svært lite GPRS trafikk - her er eit lite utdrag:
12.12.2013 08:38   GPRS trafikk   0,056MB   -0,28
11.12.2013 13:37   GPRS trafikk   0,049MB   -0,25
11.12.2013 03:52   GPRS trafikk   0,065MB   -0,32
10.12.2013 18:27   GPRS trafikk   0,058MB   -0,29
10.12.2013 08:48   GPRS trafikk   0,057MB   -0,28
09.12.2013 16:20   GPRS trafikk   0,051MB   -0,26

Eg bruker Talkmore kontant, SMS er det som kostar mest - men det er mulig og skru av - og bruke app i staden for.
Lørenskog

svingen

Får bare den her når jeg impoerere filen,den V2 fila fra orginalen fungere fint men den er jo mye stør i KB og,har dere V3 programmer eller v2?

Fikk registert tlf og nå,etter jeg slette eeprom :)
Bor i Nittedal (oslo)

testO

Prøvde du med filen datert 101113 fra denne tråden? Husk å endre filtypen fra .txt til .hex og kryss av for at du vil bevare Eeprom. Så slipper du å legge inn all konfigurering på nytt.

Har selv kun programmert direkte fra utviklingsverktøyet.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

svingen

okey,får se mere på det i morgen,men størrelsen er korrekt 69 KB? den andre (fra OVMS sitt arkiv) er på over 200kb,syns det var litt rart :)
jeg har lasta den ned 2 ganger og ser den er lastet ned totalt 3,er ikke noe hash feil etc med den? tok og renamet den til hex ja,du kan ikke zip den og laste den opp?
Bor i Nittedal (oslo)

testO

Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

svingen

da fungerte det! fikk lasta inn fila :)
var bra det var så enkelt.... :)

sjefen er ute og handler jule ting med bilen nå så får vel teste om noen timer (ble sakt att bensin bilen kom nok til og bli kjørt mye enda vi fikk ION men har enda til gode og se att hun tar den) ;)

testa i bilen og det fungerte etter en stund,vet ikke helt hvofor men fikk plutslig melding :)

det som jeg lurer på nå er SOC står 98% og not charging.....har jeg mista 2% av batteriet? laderen står i :) (får sjekke mere opp det her)

forsøkte og få til GPRS men får bare failed to connect.

betyr det att den ikke har internett? eller betyr det att den ikke klarer og koble seg opp mot  serveren?

sendte GPRS telenor dj dj

MODULE ""unike nr som er registrert med K SMSIP MI

Server 64.111.70 "passord"

noen ting jeg har glemt? :)

kult og få til men lyst på internet og får teste sim korte på mobilt bredbånd og se det virker der :)

info fra mobil leverandør :)
Internett
Tilgangspunktnavn/APN: telenor
IP-adresse/Gateway: 10.10.10.10
Port: 9201 eller 8080 (begge skal fungere)
Startside: chilimobil.no
Brukernavn: dj
Passord: dj

Takk får all hjelp så langt! :)
Bor i Nittedal (oslo)

testO

Du kan sjekke/ flytte brytern som er på modulen. På min var den i av posisjonen nå jeg fikk den, og fikk da kun kontakt med SMS.

Ellers så ser det du har lagt inn, rett ut det.
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

testO

Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

asbkar

Jeg fikk det ikke til å virke før jeg brukte internet.public istedetfor telenor i GPRS-oppsettet, ellers får du en ipadresse som er beskyttet bak brannmur hos telenor. Er ikke sikkert dette har noe å si, kan f.eks være at denne bryteren stod feil mens jeg fiklet det til også. testO: bruker du telenor som APN? Kanskje jeg burde bytte tilbake...
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

testO

Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

TB

Sitat fra: svingen på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:24
det som jeg lurer på nå er SOC står 98% og not charging.....har jeg mista 2% av batteriet? laderen står i :) (får sjekke mere opp det her)

Ikkje sikker på den tekniske årsaken, men, SOC blir av og til feil rapportert når lading blir avslutta. Dvs, det hender at SOC stoppar på 99 eller 98%. (mest 99%) - men bilen er ferdig med lading.
Hender og at den står på 100%, men lading framleis foregår ei stund. Ikkje noko stort problem, men ser at det kjem feilaktig varsel om lågt 12V batteri når lading stoppar på 98/99%. Årsak er pga. OVMS les av referansespenning på 12V batteri etter 15 minutt. Dette vil vere før lading faktisk er avslutta når OVMS tolkar bilen som ferdig med lading på 98-98%. Tek lang tid og lade dei siste %, lading går mykje ned på slutten.
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA