Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EL-bil vennlige hoteller i Oslo

Startet av testO, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:21

« forrige - neste »

testO

Sitat fra: TB på tirsdag 19. januar 2016, klokken 21:36
Sitat fra: testO på tirsdag 19. januar 2016, klokken 00:01
Lenge siden jeg var innom denne tråden.
Gøy å se at det er flere som tar i bruk OVMS og setter pris på den jobben som ble lagt ned.
Din innsats blir satt pris på daglig, spesielt når det er kaldt - og straumen forsvinn fortere enn ein skulle ynskje  ;D

Versjonen du laga har vore så stabil eg ikkje har forsøkt andre versjonar. Men, nye funksjonar kan jo vere nyttig.
Om den som føler seg klar til å bli din arvtager dukker opp på forumet her er svært bra. Ser det pågår arbeid for Kia Soul EV.

Takk for positiv tilbakemelding.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

TB

Kl 0845 idag ser det ut som OVMS sin server slutta å fungere? Ser at www.openvehicles.com også er ute av drift. SMS til OVMS modulen fungerer, men App går via sentral server, og fungerer ikkje.

Andre som har erfart det samme, eller kjenner til årsaken til at det brått stoppa?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TB

Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TB

E-post sendt ut 14.12:
SitatA short update on OVMS.

We are working hard on OVMS v3. The development environment for the microcontroller we chose for v3 has finally stabilised to a point where we can rely on it. There will be a new revision of hardware silicon around the end of 2017Q1 and we'll most likely try to time the first production releases of OVMS v3 to use that as soon as it is available. But, the good news is that we have the production development environments available now, and the CAN driver (although early beta) is working well. All the components are finally in place and usable. This has caused us delays in our plans, but we are confident that our choice of microcontroller was the right one. This will give us a great platform for the future and most importantly allow us to keep costs down without being constrained by RAM/Flash memory storage (as was the case for the v2 PIC18 platform). Bluetooth and Wifi support are a bonus. Work on the firmware for OVMS v3 is ongoing, and we're hoping to release this to the open source team any day now. Some highlights of the coming features for OVMS v3 include:

•   Use of the industry standard MQTT protocol, for easier third party integration (in particular to IOT and home automation systems)
•   Event driven model for scripting events in the car (such as geofencing, homelink, charge settings, etc)
•   3G
•   Wifi
•   Bluetooth
•   SD-CARD support
•   Reduced power consumption, and low-power sleep modes
•   Dramatically more RAM and FLASH memory, to overcome limits of PIC18 architecture used by OVMS v2
•   Firmware updates via SD-CARD and USB, without any special programming tools
•   Over-The-Air (OTA) firmware updates via wifi and/or 3G
•   Expansion slot and port for extra functionality

In the meantime, we continue to support OVMS v2. The hardware is still available on fasttech site, but we are over half way through what we think will be the very last batch.

In other news, we have partnered with hologram.io to provide a cellular network for OVMS users (both v2 and v3). Early feedback from our users has been fantastic, and this is now running in a bunch of OVMS cars. Use of this is entirely optional, and the cost-effectiveness will depend on where you are in the world and what other cellular options you have. We're not forcing you to use Hologram; just making it easy for you to choose them if you want. OVMS v3 will come with hologram.io SIMs included as standard (but easily replaced if you choose not to use it). For OVMS v2 users in USA, with the imminent shutdown of the AT&T 2G network, we recommend Hologram.IO now. You can get SIMs from Hologram directly at https://hologram.io/store/, and Tom has penned an excellent write-up of how to switch to Hologram at https://www.idleloop.com/tesla/ovms/hologram.php.

Regards, Mark.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

svingen

er jo veldig spennende,håper uansett att det ikke blir 3g "only" da 3g er nok dødt i norge om noen år.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

TB

Virker som det er 3G støtte i v3. OVMS v2 har 2G.

Spørsmål om 3G nett blir lagt ned så raskt som planlagt? Er svært mykje M2M utstyr rundt om kring som ikkje har 4G støtte.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

svingen

M2m kjører somregel over 2g,telenor har vel  sagt det vil virke til 2025. Alarmer osv går på det her.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA