Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglading via Combo standaren

Startet av Lokführer, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 21:59

« forrige - neste »

sigurdi

@janmb

Dersom du har kjørt en P med 100% SOC og 30% SOC, så merkes det ganske bra at det er batteriet som er begrensingen.
Lading med 110kW er litt over 1C, effektutak på 320kW er nesten 4C.
(Tesla bruker en celletype som har lang levetid, men treg ut og opplading derfor trenger de mange celler)

Merkes faktisk også på en S85, men ikke i samme grad.

Effekt er Strøm ganger spenning, hver celle har max utladning i Ampere og da hjelper det når spenningen øker. ;-)

Dinside dyno test var trykt i Autofil før sommeren.

Faktisk er den ganske verdiløs, siden bilene ikke hadde lik SOC (helst over 80%)

Grunnen til ganske like resultater er at:

Alle bilene slo ut benken, måtte opp i god fart før benken klarte å få resultater.
Tror benken kunne bremse 4000Nm.

S60 og P85 har 400Nm som blir teoretisk: 400 x 9.73 (Fast utveksling) = 3892Nm, P85 er benken rett og slett for liten 600Nm x 9.73 = 5838Nm.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA