Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

ellholt

Ja , disse var mindre pene, for å si det mildt
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Epleskreller

Jeg tar gjerne aerofelgene!

Kjenner jeg angrer på at jeg avbestilte vinterhjul fra Tesla.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Johnny

Smak dreier seg for de fleste av oss om gjennkjennelse. For min del så tror jeg at jeg takker ja, og håper at de er lette å holde rene ute i "gjørmebadet".
TMS og eGolf.

HenningH

Fikk e-post i forrige uke med beskjed om henting av vinterdekkene jeg bestilte med bilen (Pirelli, bil levert primo sept). Da jeg møtte opp på Hasle viste seg at det kun var dekk uten felg jeg fikk levert. Måtte felge om, og beskjeden var at de nå var tomme for felger. Antydet leveranse i februar/mars. Har 19".
P85 Doplhin grey

Dekk1

Er det noen her inne som har noen konkrete erfaringer med SottoZero på Tesla?

Vi har fått mange forespørsler om dette dekket, men etter som dette dekket ikke er laget for nordiske vintere så har vi ingen erfaringer med det.

Det står jo på Pirelli sine hjemmesider at dekket er kjempebra på tørre og våte veier og ved antydning til snø, og vil i samenligning med et sommerdekk fungere bedre på vannplaning på temperaturer under 7 grader.

I tillegg så er jo dekket W merket, noe som betyr at det er konstruert for hastigheter opp mot 270 km/t i motsetning til Nokian Hakkapeliitta R2 som har hastighetsmerking R (170 km/t)

Vi ønsker veldig gjerne tilbakemeldinger på om dette dekket faktisk fungerer som et vinterdekk på Tesla.

Takker på forhånd for tilbakemeldinger :)

Dekk1 AS avd. Lade

prophan

Hæ er det slik Aero felgene ser ut? Er det mulig???!!! så nesten ut som billige 80 talls hjulkapsler!!

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Li-Ion

Sitat fra: prophan på mandag 11. november 2013, klokken 14:45
Hæ er det slik Aero felgene ser ut? Er det mulig???!!! så nesten ut som billige 80 talls hjulkapsler!!

8) +1
Be afraid...

janmb

De er grusomme.

I tillegg vil de samle snø som det kan være slitsomt å få vekk. Generelt er felger med fine eiker eller deksel som dette noe herk på vinteren der det er viktig å komme til hele felgens innside for fjerning av snørester, is og salgslurry
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Celter

Jeg har gitt opp Tesla når det gjelder vinterdekk. Kjøpte Nokian piggfrie på Polar 10 ekers felger med TPMS for 22' hos Dekk1 på Kalbakken. Tesla programmerte TPMS i løpet av 2 minutter. Godt de kan brukes til noe!
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Cato76

Alle aero-felgene ble sendt tilbake til US, da det var ingen som ville ta imot dem her i Norge. (Info fra TM-Oslo i går)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Elkjell

Sitat fra: Cato76 på onsdag 13. november 2013, klokken 10:16
Alle aero-felgene ble sendt tilbake til US, da det var ingen som ville ta imot dem her i Norge. (Info fra TM-Oslo i går)

Derfor det står coming soon på dem i US Teslashop   ;D
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Cowboystrekk

Aerofelgene kan jo ha sin funksjon i Texas og på Autobahn da de kan gi opptil 3% lengre rekkevidde, noe som fort kan bli ei mil eller litt mer i høy hastighet, men så var det dette med utseende da. I Norge er vell hastighetene generelt for lave til at de vil gi mange kilometrene, kanskje unntatt for de som kjører mye i 90 og 100-soner, men der er ofte tilgangen på lading bra og...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Malisa

Jeg fikk montert Hakka R2 på 19" Cyclone (tror det er Cyclone...) i Bergen 31. oktober. Dekkene var bestilt og betalt med bilen. Hyggelige og hjelpsomme ansatte der  :) Merker en må kjøre penere med disse dekkene for å holde seg på veien enn sommerdekkene 21".  Hva er senterkopper...?
#1330, VIN 14365, S85, Sort, sort skinn, 21", alt ekstra minus barneseter. Levert 27. september kl. 15:00 :)

Balrog

Sitat fra: ElKjell på onsdag 13. november 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Cato76 på onsdag 13. november 2013, klokken 10:16
Alle aero-felgene ble sendt tilbake til US, da det var ingen som ville ta imot dem her i Norge. (Info fra TM-Oslo i går)

Derfor det står coming soon på dem i US Teslashop   ;D

Herlig. Jeg spurte Tesla tidligere om å få Aerofelger i stedet for standard-felgene på vinterhjulene jeg har betalt for, og fikk beskjed om "dream on MF"..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Epleskreller

Sitat fra: Balrog på onsdag 13. november 2013, klokken 15:53
Sitat fra: ElKjell på onsdag 13. november 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Cato76 på onsdag 13. november 2013, klokken 10:16
Alle aero-felgene ble sendt tilbake til US, da det var ingen som ville ta imot dem her i Norge. (Info fra TM-Oslo i går)

Derfor det står coming soon på dem i US Teslashop   ;D

Herlig. Jeg spurte Tesla tidligere om å få Aerofelger i stedet for standard-felgene på vinterhjulene jeg har betalt for, og fikk beskjed om "dream on MF"..


Dette virker utrolig. Sikkert mange som kunne tenkt seg dem og som står uten vinterhjul i dag.

Jeg kunne tenkt meg dem på sommerhjulene
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA