Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Leaf_2014

Tur på fjellet, glad jeg ikke har Tesla ennå for her var det snø og glatt ...
Leaf 2014

Maartensommer

Ser nå at det er meldt blå grader fra onsdag og mer eller mindre ut den kommende uken, med mulighet for snø på torsdag.  Ettersom jeg kun har TMS og er avhengig av bil for å komme meg på jobb begynner det å bli mer spennende enn jeg liker.  Jeg forstår at Tesla jobber iherdig med å få tak i vinterhjul, men hvilke rettigheter har jeg dersom de ikke får levert disse til meg i tide? Dekker de taxi for at jeg skal kunne komme meg på jobb?

Jeg har sendt mail til "vinterhjul-mailen" deres og venter på svar fra dem.

Capriso

Sitat fra: Maartensommer på søndag 03. november 2013, klokken 20:43
Ser nå at det er meldt blå grader fra onsdag og mer eller mindre ut den kommende uken, med mulighet for snø på torsdag.  Ettersom jeg kun har TMS og er avhengig av bil for å komme meg på jobb begynner det å bli mer spennende enn jeg liker.  Jeg forstår at Tesla jobber iherdig med å få tak i vinterhjul, men hvilke rettigheter har jeg dersom de ikke får levert disse til meg i tide? Dekker de taxi for at jeg skal kunne komme meg på jobb?

Jeg har sendt mail til "vinterhjul-mailen" deres og venter på svar fra dem.

Visst det blir for mye stress er det beste å avbestille fra Tesla og kjøpe felger og dekke et annet sted. Jeg tok ikke sjansen på å vente så jeg avbestilte og har nå alt klart for vinteren.
Må bare få lagt in sensore i dekkene igjen. Men det er visst ikke noe stress.
Model S. P85, Signal rød.

tsladaytrader

For de som vurderer å avbestille, så anbefaler jeg å tenke seg om 2 ganger. f.eks. pirelli pakka til 15000,- den koster kr 36000,- i "løsvekt" fra Tesla om man kjøper den i ettertid. Et fornuftig alternativ vil kanskje heller være kjøpe nye felger/dekk mens man venter fra et annet sted og selge tesla hjulene med 10-15k i profitt.

Havebigfun

Sitat fra: tsladaytrader på søndag 03. november 2013, klokken 21:43
For de som vurderer å avbestille, så anbefaler jeg å tenke seg om 2 ganger. f.eks. pirelli pakka til 15000,- den koster kr 36000,- i "løsvekt" fra Tesla om man kjøper den i ettertid. Et fornuftig alternativ vil kanskje heller være kjøpe nye felger/dekk mens man venter fra et annet sted og selge tesla hjulene med 10-15k i profitt.
Jeg tviler på at du får solgt std felg med pirelli for eks. 25 k- det er mange som har planer om å gå over til andre felger- originalfelgene møter vi på Finn etterhvert. At listeprisen er høyt hos Tesla hjelper lite når andre hjul er vesentlig gunstigere.

Lanber

Da er dekkene mine på tur fra Oslo til Grimstad med TNT....håper jeg, de sa de skulle sendes idag

Yepp

Plukket opp dekkene (piggfritt) paa Alnabru idag  endelig!!
Fikk bilen 28 sept og ble tilslutt lei av aa sende mail eller vente paa at Tesla skulle ringe tilbake. ringte derfor og maste flere ganger ila forrige uke.

Vin#15321

Krogern

Er dette Pirelli dekkene du har plukket opp idag?

Sent from my HTC One using Tapatalk


P85D+

P85D og 85D

Maartensommer

Og da fikk jeg vinterhjul (Pirelli).  Blir hentet i morgen.

Krogern

Pirelli på vei,  henter i morgen her også.

Sent from my HTC One using Tapatalk


Balrog

Burde ikke disse vinterhjula leveres ut slik at de som har venta lengst får først?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Havebigfun

Sitat fra: Balrog på mandag 04. november 2013, klokken 22:41
Burde ikke disse vinterhjula leveres ut slik at de som har venta lengst får først?
Egentlig ja-men det virker som om de som maser mest kommer foran i køen- det er iallefall en del som har fått bil etter meg som har kjørt på de originale vinterhjulene en stund allerede. :(

Maartensommer

Sitat fra: Havebigfun på mandag 04. november 2013, klokken 23:15
Sitat fra: Balrog på mandag 04. november 2013, klokken 22:41
Burde ikke disse vinterhjula leveres ut slik at de som har venta lengst får først?
Egentlig ja-men det virker som om de som maser mest kommer foran i køen- det er iallefall en del som har fått bil etter meg som har kjørt på de originale vinterhjulene en stund allerede. :(

Jeg støtter dessverre denne påstanden.  Har funnet ut at om jeg jeg skal ha svar eller tjenester fra Tesla så kjører de etter "de som roper høyest prinsippet".

Krogern

Fikk utlevert bilen 27 august så har ventet en stund før jeg nå får utlevert. Er nok et system her.

Sent from my HTC One using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA