Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

acschmi

Fikk bilen 26 august,men vinter dekkene har jeg mast på i et par uker nå uten noe resultat. Har prøvd gjennom flere kanaler med positivte svar, men ingenting skjer!

Balrog

Jeg aksepterer at disse er forsinka, men det er ufattelig irriterende at det er umulig å få noe som helst tilbakemelding om når vinterhjulene jeg har betalt for forventes levert.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

HABEL

Sitat fra: Balrog på søndag 27. oktober 2013, klokken 23:51
Jeg aksepterer at disse er forsinka, men det er ufattelig irriterende at det er umulig å få noe som helst tilbakemelding om når vinterhjulene jeg har betalt for forventes levert.

Da er vi to om det...! Mangelen på kommunikasjon er nok det værste.

Ellers - dersom sne & is legger seg før jeg har fått dekkene, har jeg tenkt å leie en (billig) bil, og presentere Tesla for regningen.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Ludvig

Sitat fra: hansfj på søndag 27. oktober 2013, klokken 22:27
Sitat fra: Epleskreller på søndag 27. oktober 2013, klokken 22:02
Sitat fra: HABEL på søndag 27. oktober 2013, klokken 21:39
Jeg fikk min bil 30/9, og hadde da også bestilt/betalt for vinterdekk pakke (Pirelli, 19")

Så langt kan ingen på Alna fortelle meg NÅR jeg får dekkene - ser ut til å være "helt i det blå"...

Hvordan er dette/har dette vært for andre her? Dette er helt uholdbart

Samme her, fikk bilen 23/9. Avbestilte forrige uke og får vinderdekk fra annen leverandør på felgene mine på tirsdag. Jeg turte ikke vente lenger når de ikke kunne gi meg ca-tid for når de kommer.. Hadde forøvrig bestilt R2.

Samme her og. Fikk bil 27.9 og hadde bestilt Pirelli dekk. Nå blir det R2 fra annen leverandør. Personlig er jeg ikke så veldig stresset av det. Som early-adopter ser jeg det som innenfor akseptabelt. Samtidig er det er bare nyttig for Tesla å få kritikk rundt dette. Mitt inntrykk er at de er langtfra fornøyd med situasjonen selv :)

Jeg fikk bilen 26.09 og møtte direkte på Alnabru i forrige uke for å forhøre meg om når dekkene ville komme.
Jeg skrev om den opplevelsen her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10017.msg133180.html#msg133180
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Balrog

#139
Fikk tak i en "vinterhjulsjef" nettopp. Jeg vil antagelig få hjulene mine mot slutten av november. Jeg skal bli varslet per mail. Enellerannengang. De var fullstendig klar over at folk vil ha vinterhjulene sine i går ettersom det er tosifra varmegrader, men det er leveringsproblemer på felger. Dekk har de nok av, visstnok. Virka som han hadde snakket med nok av folk som MÅ forsere Galdhøpiggen eller Vatnajøkull i slutten av uke og hadde vært mer enn grinete. Blant annet hadde en kommende kunde fra Stavanger stilt opp med kamerateam fra ForBrukerInspektørene og advokat Mette Yvonne Larsen og gikk løs på både inventar og ansatte mens skjellsordene haglet.

Tesla håper derfor på godt vær framover og jobber med nødløsninger av typen dyr (og miljøgrisete) flytransport av containere med felger om dronning vinter ankommer før nedtellinga til bursdagen til Jesus begynner.

I bunn og grunn kommer denne mangelen på leveringsklare produkter av at Norge har blitt forsert framover i køen leveringsmessig og at det derfor oppstår problemer med felger, ettersom nordmenn skal ha 8 felger med hver bil, mens amerikanere og sør/mellomeuropeere stort sett klarer seg med 4.

Heldigvis ser langtidsvarselet i siviliserte strøk lovende ut ift føreforhold med godtårdekkene.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

stue

Da gleder jeg meg til forbrukerinspektørene de neste ukene ;)

Men det må da være en grei sak å legge vinterdekkene på sommerfelgene så lenge de har samme dimensjon?
Har selv god erfaring med dette i flere år, da jeg ikke ser nødvendigheten av å ha 8 felger. Omlegging koster noen hundrelapper mer hver høst og vår.

JonI

Må si jeg lurer på når min DES har tenkt å varsle om at det kan bli utfordringer med å hente bilen den er 7 nov. Det å kjøre i Trondheim i nov uten vinterdekk er mildt sagt et sjansespill.

Regner også med at det er flere som skal hente bil i Trondheim i nov. Kan bli fullt i garasjen deres hvis de ikke har vinterdekk. Veldig usikker om jeg vil godta levering uten dekk uavhengig av føre. Er det glatt er det jo ikke aktuelt og jeg har heller ikke veldig lyst til å skaffe ny jekk for å legge om hjemme heller :o

Hvis ikke dette er i orden til man skal levere masse biler i nov så kommer det til å bli veldig negative oppslag. Kan ikke helt se at de kan la dette skje.
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Balrog

La meg understreke at jeg ringte Oslo. Aner ikke hvordan dette er i Nord-Norge (Trondheim), der vil jeg tro at de prioriterer (forfordeler) vinterhjul, som må være naturlig.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

arv

forfordele – Store norske leksikon
snl.no/forfordele
Forfordele, det å tildele en person mindre enn det han tilkommer etter en riktig eller rettferdig fordeling. En insolvent skyldner som begunstiger enkelte ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Krogern

Tror ikke på at de har en masse Pirrelli dekk liggende og at det er felger som er utfordringen. Hadde det vært slik så hadde jo ingen fått vinterdekk. De har jo prøvd å få oss over på Nokian som de kunne levere omgående på orginal felger.

Sent from my HTC One using Tapatalk


jkirkebo

Sitat fra: stue på mandag 28. oktober 2013, klokken 15:39
Da gleder jeg meg til forbrukerinspektørene de neste ukene ;)

Men det må da være en grei sak å legge vinterdekkene på sommerfelgene så lenge de har samme dimensjon?
Har selv god erfaring med dette i flere år, da jeg ikke ser nødvendigheten av å ha 8 felger. Omlegging koster noen hundrelapper mer hver høst og vår.

Omlegging hver høst/vår ødelegger også fleksibiliteten. Du kan ikke lengre legge om selv i garasjen, f.eks ved plutselig ventet snøfall, men må booke tid på forhånd. Og da i den aller travleste perioden for dekkfirmaene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gæsjan

Har blitt fortalt av Tesla at de har et utleveringssystem i forhold til når man mottok bil. Rart da at noen som fikk bil i september allerede har fått vinterdekk, mens flere som fikk bil i august ikke har fått. Har signaturbilene fortrinn?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Larvik

Reiser til Bergen i morgen, blir å ta Audien over. Kanskje jeg skulle hørt med Tesla Bergen om å få utlevert dekk?
( har blitt lovet løsning på Alnabru nå 3-4 ganger uten at det skjer noe :( )
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Cirion

Sitat fra: Gæsjan på mandag 28. oktober 2013, klokken 18:53
Har blitt fortalt av Tesla at de har et utleveringssystem i forhold til når man mottok bil. Rart da at noen som fikk bil i september allerede har fått vinterdekk, mens flere som fikk bil i august ikke har fått. Har signaturbilene fortrinn?
Nei, ingen fortrinn... De som har fått vinterhjul har valgt Nokian. Pirelli dekkene er forsinket.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

shb

Fikk min bil 21 august i Bergen. Har kjørt 5200km. Den fikk i dag på Pirelli. Ruller vesentlig stillere enn med 21"
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA