Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av pottle, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:01

« forrige - neste »

kjbu

Bryteren er mellom PP (Proximity) og Ground (jord). Den veksler mellom ulike motstander.
Jeg kjøpte OpenEVSE International Combo (som er det samme som OpenEVSE Basic Combo, v2)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Griffel

Sitat fra: kjbu på torsdag 26. september 2013, klokken 07:51
Hei Alle sammen

Her er handlelista :
* Open EVSE kit med display (må loddes) : 1250kr inkl frakt
* J1772 plugg fra alibaba.com (Kina) : 500kr inkl frakt
* 5m kabel : 250kr
* Boks, kabelgjennomføringer, sikring, etc : ca. 400kr

Mye slapp gjennom uten MVA.
Her er link til Open EVSE med veldig mye info : http://code.google.com/p/open-evse/
Med såpass billig plugg og når en unngår å betale MVA kan en saktens spare litt.

Nå koster jo en 16A kombiautomat som er påkrevet mer enn 400 kr,( så det blir ikke mye igjen av budsjettet til boks og annet). Dersom denne EVSEen monteres fast av elektrikker på en egen kurs kan jo kombiautomaten settes i sikringskapet hvor en kanskje må ha en slik uansett.

Skal den derimot være flyttbar (eller tilkobles via stikkontakt) må den også inn i regnestykket (og boksen).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elbillie

Har akkurat mottatt kabel, kjøpt via Amazon og et firma i USA som heter EVI til kr 2750 pluss toll. Det var lang ventetid for å få kabelen..
Den fungerer ellers helt fint. Jeg har ikke testet den på ladestolper v ikea o.l, kun i garasjen på 16a kurs. Den måles til å trekke i gjennomsnitt 15,5A. Selve "elektronikk-klumpen" er svært lett og virker nesten litt " billig ", men ved nærmete ettertanke, så var den jo også billig :-)

el-snorre

Sitat fra: Elbillie på torsdag 26. september 2013, klokken 18:06
Har akkurat mottatt kabel, kjøpt via Amazon og et firma i USA som heter EVI til kr 2750 pluss toll. Det var lang ventetid for å få kabelen..
Den fungerer ellers helt fint. Jeg har ikke testet den på ladestolper v ikea o.l, kun i garasjen på 16a kurs. Den måles til å trekke i gjennomsnitt 15,5A. Selve "elektronikk-klumpen" er svært lett og virker nesten litt " billig ", men ved nærmete ettertanke, så var den jo også billig :-)
Vær oppmerksom på at 16A lading over vanlig kontakt ikke er ønskelig grunnet varmgang og påfølgende slitasje. Eks. vurderer Oslo kommune å strupe lading til 10A. Det samme ser vi i Europa.
Dog kommer det 16A over mennekes/type2 kontakten som etterlever vil dukke opp fremover.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Daeedor

Minner om den ladestasjon jeg får installert hos meg nå  til under kr 10000,- ( NB ! dette er INKLUDERT alt materiell , automatsikring  , kabling og elektriker arbeide , og det er 20 A kurs. )  Man sparer neppe mye på å gjøre alt sjøl og bestille elektriker til slutt , om man sparer noe i det hele tatt.   Nå gjelder jo mitt innlegg her på hjemmeadressen da - hvis man skal ta med kabel i bilen så er jo det her helt uaktulelt så klart.  FYI !

aho

Sitat fra: Elbillie på torsdag 26. september 2013, klokken 18:06

Hei,
Var det denne du bestilte?
http://www.amazon.com/Plug--Charger-Portable-Cord-Europe/dp/B00DUE721I/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1380265390&sr=8-3&keywords=EVI+car+cable

Ser ut til å være en god pris. Virker den ok?

...a
e Golf 2016 - Sandvika

kjbu

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

kornman

Jag fick detta tillbud på Alibaba (se bifogad fil).
Jag funderar på laddkabeln för 16A (den översta i listan). Som ni ser begär dom 179USD för den.
När jag frågade om pris med frakt fick jag detta svar "Besides, if you buy one sample now, the price including air express, $260 in total".
De kan även programmera den för 10A om man vill.
Jag misstänker dock att dessa prylar kan vara av lägre kvalitet........

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA