Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Roger (NO), mandag 30. september 2013, klokken 18:49

« forrige - neste »

takktakk

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:09
Skal legge ny 32A kurs til garasjen ... bør jeg legge 3-fas med en gang, eller det er bortkasta penger fordi TMS aldri vil kunne lades på 3-fas 230V?

Når HPWC kommer vil den kreve trefas. Innstaller trefas du, og bruk heller et adapter over til enfas enn så lenge. Har gjort det slik selv.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

OddB

Hva vil en ekstra UMC koste ?
Er i ferd med å legge opp en 32 A 230V kurs til garasjen og prøver å finne ut det mest hensiktsmessige opplegget med kontakter og kabler...
Jeg ønsker å ha en fast kabel hengende i garasjen, (gidder ikke å hente UMCen fra bagasjerommet og plugge den i veggen hver dag...)
Da står valget mellom en ekstra UMC (kjekt å ha i reserve..) og en Type 2 boks med en Type 2 kabel.
Type 2 kabelen må jeg jo ha uansett, så da er spørsmålet hva som er billigst, en Type 2 boks eller en UMC.... ?
Skal jeg på langtur kan jeg da ta med meg Type 2 kabelen som henger i garasjen til daglig, og sammen med UMCen som da ligger fast i bilen (sammen med begge adaptere og diverse overganger) burde jeg være godt forberedt på alle muligheter...


Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Stellar

UMC koster $650 i statene, så må nok regne med i hvertfall 4000 her. En Saltolader med type 2 kabel koster 6500 pluss mva.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

OddB

#48
Sitat fra: Stellar på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:20
UMC koster $650 i statene, så må nok regne med i hvertfall 4000 her. En Saltolader med type 2 kabel koster 6500 pluss mva.
Hmmm..... Da vil det lønne seg å sette opp en blå kontakt i garasjen og la UMCen henge fast der....  og  så kjøpe en ekstra UMC (med både blått og rødt adapter) og en Type 2 kabel til å ha fast i bilen.
I tillegg trenger jeg vel en 400V 32A>16A  og en 230V 16A>32A overgang for å være helt sikker ?

Så er spørsmålet, VIL det bli mulig å kjøpe en ekstra UMC og ikke minst NÅR...? :P

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Roger (NO)

Sitat fra: OddB på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:49
Sitat fra: Stellar på lørdag 05. oktober 2013, klokken 19:20
UMC koster $650 i statene, så må nok regne med i hvertfall 4000 her. En Saltolader med type 2 kabel koster 6500 pluss mva.
Hmmm..... Da vil det lønne seg å sette opp en blå kontakt i garasjen og la UMCen henge fast der....  og  så kjøpe en ekstra UMC (med både blått og rødt adapter) og en Type 2 kabel til å ha fast i bilen.
I tillegg trenger jeg vel en 400V 32A>16A  og en 230V 16A>32A overgang for å være helt sikker ?

Så er spørsmålet, VIL det bli mulig å kjøpe en ekstra UMC og ikke minst NÅR...? :P
Jeg har fått bekreftet at det VIL bli mulig å kjøpe en ekstra UMC.
Når? Godt spørsmål...

janlar

Sitat fra: OleJA på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:20
Sitat fra: Lille Lance på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:09
Skal legge ny 32A kurs til garasjen ... bør jeg legge 3-fas med en gang, eller det er bortkasta penger fordi TMS aldri vil kunne lades på 3-fas 230V?
Jeg vurderte ihvertfall slik:
- Kostnadene med 3-fase i forhold til 1-fase er marginale.
- Vil nødig gjøre jobben en gang til med åpning av kjellervegg, graving mm.
- Kanskje kommer Tesla med 3-fase, IT lading, (Tror ikke det) eller som en option til Model S v2.0.
- Vil evt. kunne sette inn en 230 - 400V trafo dersom behov for raskere lading.
- Kjekt å ha  ;)
Hafslund og EB nett vil ikke tillate enfas 32 til lading av elbil.
Legg opp 3 fas, og ta ut enfas 32  :o uten og si det til noen ::)
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA