Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Roger (NO), mandag 30. september 2013, klokken 18:49

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 13:57
Noe nytt på denne fronten?
Bør vel komme snart...
Kommer om to uker! (Det gjør de også om to uker)  ;)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Yagi

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 15:14
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 13:57
Noe nytt på denne fronten?
Bør vel komme snart...
Kommer om to uker! (Det gjør de også om to uker)  ;)
Har etterspurt disse - og fikk mail i dag at de kommer om "some weeks..."  ???
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Muffinman

Jeg har store problemer med å forstå hva som er problemet med å levere disse adapterene. Mistenker at det kanskje ligger en teknisk årsak bak.

Lanber

Det har vært spekulert i her at 32A blått adapter bare ville fungere med dobbellader

fortoggale

Har begge ladeadapterene og dobbeltlader på min due list og har ikke sett hverken dem eller vinterdekkene. Jeg har ingen anelse om når de kommer og tror ikke de vet det i butikken heller.

Tesla er forferdelig tilbakeholdne med informasjon. Har også en mistanke om at deres ansatte i første linje holdes i mørke. Det er i grunnen litt synd. De kunne stått seg på å være mye mer åpne. Hvis de har et design problem eller leverandørproblem finner de fleste seg i det. Dessuten får vi en sikkerhet for at leveransen er kvalitetsdrevet og ikke drevet av panikk.

Teslaeiere er vant med å vente. Jeg betalte inn depositumet for rett over tre år siden. Jeg hadde satt pris på mer åpenhet.
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Lars-bgo

Jeg er litt "forvirret" vedr. størrelsen/diameteren på 32a blått adapter vs. tilsvarende blå 16 A. 
Er det slik at 32 A blått adapteret vil ha en noe større diameter enn det som typisk vil være tilfellet for blå 16A, og at det 32A adptret som kommer med bilen er den typen med størst diameter?
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

Veggen

OleJA

Ser ut til at rødt adapter har blitt levert med bilene i Nederland den siste uka:

http://www.teslamotors.com/forum/forums/deliveries-netherlands
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Trøndertesla

Jeg var innom Tesla Lade i går og de fortalte at problemet med adapterne skyldes svært strenge regler i forhold til CE merking. Den batchen som var produsert opp hadde visstnok en annen nyanse på blåfargen enn den blåfargen som er godkjent, og dette var nok til at de ikke ble godkjent. Tesla-mannen mente noe spøkefullt at den enkleste løsningen hadde vært å slenge dem i sola et par timer så hadde de fått riktig blåfarge...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Meringdal

Jeg må bare spørre, på jobb har vi rødt støpsel med 32amper. Jeg antar at dette er til rød lader? Og disse koster 500kr ekstra? Eller må man kjøpe dobbellader da?

valvolainen

Du må ikke ha dobbeltlader for å bruke røde kontakter, og de røde kontaktene fører 400V spenning.
Adapterene som du kan kjøpe utenom (noen hundrelapper) Er bare for å få rett overgang til 'ladekladden' som følger med bilen (UMC - Universal mobile connector?)
I tillegg bør du anskaffe deg en type2Mode3 kabel (denne erstatter UMC) slik at du kan koble deg til semihurtigladestasjoner.
Tesla sine hurtigladere henger det allerede kabel på og intet ekstra er nødvendig.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Roger (NO)

Sitat fra: Meringdal på onsdag 02. oktober 2013, klokken 19:18
Jeg må bare spørre, på jobb har vi rødt støpsel med 32amper. Jeg antar at dette er til rød lader? Og disse koster 500kr ekstra? Eller må man kjøpe dobbellader da?
Det røde adapteret Tesla leverer til UMC er for 16A. Det er en annen diameter (mindre) på 16A enn 32A kontakt.

Meringdal

Takk for svar! Så jeg kan ikke koble meg på rødt som har 32A? Det står 230-415 volt på den

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

rsy

Sitat fra: Meringdal på onsdag 02. oktober 2013, klokken 19:32
Takk for svar! Så jeg kan ikke koble meg på rødt som har 32A? Det står 230-415 volt på den

Du kan det med riktig adapter. Og etter hva jeg forstår så får du da 11 kw og ca 50 km/t ladefart i følge denne:

http://www.elbil.no/wiki/Model_S

Rett meg hvis jeg tar feil...

RSy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA